• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Bebisbubbla
    Paincake skrev 2017-01-04 16:03:31 följande:

Vi håller tummarna för er.

Så, vilka vagnar blir det för er här i tråden? Jag är insnöad på vagnar. Kollar, jämför, klämmer och känner. Min äldsta hade en Emmaljunga Nitro City. Jättebra vagn men tålde inte slitaget så nästa barn fick en ny Brio go. Den var vi också riktigt nöjda med men den var lite stor, framför allt i jämförelse med Nitron. Krockade med allt.

Detta barn kommer att få en Kronan City. Tror det kan bli en höjdare, faktist.

Vi har kollat på en Emmaljunga NXT90 men inte köpt någon än. Faktiskt så har vi inte handlat nått till barnet än. Varken barnvagn, barnskydd, barnkläder, skötbord osv. Inget. Detta blir vårt första barn med så vi har inget hemma sedan tidigare. Hur tänker ni andra? Börjat handla?
  • jooo

Hihi vi har fyndat spjälsäng och skötbord nybegagnat och billigt. Inget annat. Först väntar detta bröllop 4 februari :D

• Anotherone

Vi kör en favorit i repris så det blir Emmaljunga City Cross med liggkorg här. Jag vill ha en rejäl fyrhjuling och sen tänker jag att vi kanske byter till något smidigare (typ Urban Jungle)  när barnet blir äldre (och tyngre).
    En av makens kollegor skulle sälja en som var två år gammal för 2000:- inkl en massa tillbehör så vi slog till. Babyskydd beställde vi under black friday så det har vi också.

Sen finns spjälsäng, skötväska, åkpåse, babygym och en del kläder på vinden sen första barnet. Men han är född -06 så det behöver gås igenom och uppdateras en del kan jag tänka!

Så vi har basgrejerna plus det på vinden då, men i övrigt har jag inte shoppat särskilt mycket.

• ika_109

Så, vilka vagnar blir det för er här i tråden? Jag är insnöad på vagnar. Kollar, jämför, klämmer och känner. Min äldsta hade en Emmaljunga Nitro City. Jättebra vagn men tålde inte slitaget så nästa barn fick en ny Brio go. Den var vi också riktigt nöjda med men den var lite stor, framför allt i jämförelse med Nitron. Krockade med allt.

Här har vi precis fått hem vår leverans av Kronans syskonvagn, sååå nöjd!
  • Freijah

Jag har noll koll på barnvagnsdjungeln här i usa, men eftersom vi inte kommer använda vagnen så mycket så blir det nog en Graco Modes Click Connect Travel System.

• JoJoNo

Vi hade med en Emmaljunga nitro city förra barnet. Denna gången blev det en Britax go next. Vi tittade på go men då hade vi saknat solsuffletterna för mkt. Go next känns smidig precis som nitron även om chassit på nitron var mindre, men då var ju sittdelen o liggdelen större o tyngre. Finns så många olika att välja på idag.

• pangea

RUL idag som visade en frisk liten kille! <3

Undrar om det finns en fb-grupp för oss med BF i maj?

• Snäckan26

Vi köpte en Britax Smile 2 duo idag , efter mycket velande och jag höll på att bli knäpp av hela barnvagnsdjungeln så nu känns det skönt

• Weedle17

Hej!
    Antar att jag är sist ut med RUL. Har bf 28:e maj så det är ju sista dagarna Men i dag var det äntligen vår tur, vild liten krabat som låg dubbelvikt och viftade och bökade mest hela tiden. Barnmorskan hade jättesvårt att få rätt vinklar men hon lyckades till slut mäta allt och det var som det skulle Vi fick inga bra bilder denna gången men det känns som att det kvittar bara allt är bra. Vi frågade också efter kön, hon sa att hon såg de där tre strecken som tydligen är blygdläpparna, men hon vågade inte säga säkert då navelsträngen låg framför så det kunde också vara den sa hon. Men det lutar åt flicka sa hon. 

Man blir ju galet nyfiken när hon säger sådär så vi tänkte faktiskt att vi skulle kolla runt vart man kan göra 3D-ultraljud. Inte för att det spelar någon roll om det är en flicka eller pojke, men jag är en planerare och vill verkligen börja köpa lite grejer snart och det är ju alltid roligare att kunna köpa i lite färger tycker jag

Är det någon som gjort 3D-ultraljud? Värt det? Jag har inte gjort något sådant med ettan eller tvåan. Men nu känner jag att jag verkligen vill. Någon som kan rekommendera något sådant i typ sydöstra Sverige? 

Kolla in akrobaten Detta var bästa bilden, haha!

• MartingaleFootprints

Fick moderskapsintyget idag, det gör att det känns mer verkligt!

Jag har ju en sjukt jobbig graviditet och måste minst gå på kontroller en gång i veckan, gjort detta sen v 15. Idag var jag hos BM och fick reda på att jag måste byta BM. Förstår att dom gör vad dom måste men känns ändå lite som att jag är sämsta caset att ge till någon ny typ. Dessutom planerade vi bara in tider relativt tidigt på dagen "ifall vi måste skicka in dig akut....".

Känns som att både jag och BM mest går och väntar på att det ska gå åt skogen liksom. :/ det blir lite sämre hela tiden,undrar när det ska smälla till.

Idag vägde jag 100 kg. Gått upp 4 kg sen senaste kontrollen, trots att jag bevisligen inte får i mig tillräckligt då jag hade ketoner i urinen idag med. Michelingumman, det är jag.

Angående barnvagn har vi köpt en Bugaboo Buffalo bättre begagnad av en kollega. Älskar den!