BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Vi har beställt en Britax go big nu med hårdlift och ett britax shr babyskydd med bas till. Pengarna bara flyger iväg men jag tror vi blir nöjda. De är ett otroligt gung i vagnen.
Sen ville vi ha ett babyskydd som går att fästa på Chassit på barnvagnen. Saknade de jättemycket med förra barnet för babyskyddet är så jäkla tungt och otympligt att släpa på. Så allt fick kosta lite mer denna gång, men vi har mkt annat sparat sen förra bebisen så de känns lugnt.
Vi funderar på en britax smile 2. Verkar så smidigt med babyskyddet och bra med lås och olåsta små hjul längst fram. Någon mer som tittat på den?
Vi funderar på en britax smile 2. Verkar så smidigt med babyskyddet och bra med lås och olåsta små hjul längst fram. Någon mer som tittat på den?
Igår köpte jag mig en bugaboo Buffalo med ståbräda till dottern på 3. Längtar så efter bebis <3
De flesta vagnar går att koppla på babyskyddet på nu förtiden :) Vi köper adapter till emmaljungan så är det bara koppla på.
Hej!
En liten uppdatering, är i vecka 24+0 imorgon och tycker att tiden rusar! Om fyra månader (+- nån vecka) så har vi liksom en BEBIS hemma!!
Jag mår superbra fortfarande, njuter för fulla muggar. Bebis rör sig varje dag och har väl inte direkt något mönster ännu känns det som, däremot blir han väldigt aktiv på kvällen när jag ska sova.
Har fått smak på kaffe igen och det är till och med gott! Har fått in träningsrutinen igen och kör fortfarande frivändningar med 20kg-stången, får se hur länge det funkar
Tycker att det börjar bli jobbigt att hitta en skön sovställning, och det är inte bara att vända sig om hur som helst. Jag har tappat magstödet känner jag så jag måste tänka till när jag tex. reser mig från soffan eller så. Någon som känner igen?
Förra veckan var sista gången det gick att ha vanliga jeans + gummisnodd i gylfen. Så nu är det mammabyxor som gäller. Dock funkar vanliga linnen och sånt fortfarande.
Här är vi i vecka 23 snart men just idag hade vi vår första dag på förskolan med vår gosse, ska bli spännande att se hur det går.. men idag var det bara glada miner!
Bebis gör sig påmind varje dag, speciellt när jag sitter still, namn är nästan klart och alla inköp klara så när som på lite rosa plagg som egentligen är lite onödigt men som ändå kan vara kul att ha.
Känner mig tusen gånger lugnare under den här graviditeten och den stundande förlossningen.
och på 2 veckor kom magen från ingenstans, 3 kg + idag, kan ha mina hemmajeans men till jobb är det mammabyxor som gäller, klarade dock hela förra graviditeten med mina vanliga tröjor hoppas på detsamma den här gången.
Hoppas Ni har det bra där ute alla blivande maj-mammor!!
Härligt tjejer att de verkar flyta på bra för er :)
Jag som var så orolig för att ja inte känt bebisen har de senaste 2 veckorna känt honom regelbunden varje dag på morgon och kväll. Så skönt! Sambon och jag ligger båda och känner honom utanpå om kvällarna, mysmys! V 22 sen igår.