• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Ankissen
    Smulan_88 skrev 2017-01-05 23:40:17 följande:

Min telefon gillade tydligen frågetecken ????

Välkommen till oss! :)

Usch jag tror jag har börjat få foglossning. Om jag går lite längre eller dagen efter en promenad gör det ont som upp i snippan och även i höften på ena sidan. Blä!

Namn är mer eller mindre klart på lillebror. Storasyskonen heter Elliot och Ella så lillebror får namnet Einar. :)
  • Bebisbubbla
    Kajzzzza skrev 2017-01-05 22:41:02 följande:

Vi betalade 8800 då ingick både liggdel och sittdel, skötväska, regnskydd och åkpåse så fick alla tillbehören på köpet :) så det tyckte vi var bra! :D tror vi fick grejer för 3000 ungefär!

Verkligen ett bra pris! Får hålla utkik :) var ni på ett babyproffsen i Stockholm? Gissar att det är olika priser i olika butiker kanske.
  • Stina91

Vi har också köpt en Emmaljunga super viking. I ljusgrå :) Så fin och lättkörd vagn!

Namn är inte lika enkelt, vi har några förslag vad lillkillen ska heta. Men inget som är hugget i sten.

• Teresiat

Jag är kluven... Vår lilla kille är 2 år och 2 mån när syskonet föds... vi har köpt en syskonvagn (donky), men funderar på om vi ska behålla buffalon också? Så kan man ha den (ist för donky) + ståbräda när barn ett är tillräckligt stor? När börjar man använda ståbräda mer? Vi har även investerat i en jättefin sulky från Kronan så kommer oavsett finnas minst två vagnar..

• Smulan_88

Teresiat skönt med syskonvagn. Själv har vi en son som kommer att vara 2 år och 3 månader, vi har dock valt att inte köpa en ny vagn... tanken är att jag ska plugga igen under hösten så det är "bara" under sommaren när stora sonen ska sova som det blir krångligare. Men då är ju förhoppningsvis både jag och mannen hemma så vi kan dra en varsin. Så får vi se hur det går, annars så blir det väll till att skaffa en senare.

Vi har också en ståbräda med tillhörande stol och bälte, så det funkar ju också som alternativ, tänker jag. Om det inte krockar med sovning. Men då kan man ju iof ha den lilla i bärsele.. svårt. Men får se..

• Kajzzzza
    Bebisbubbla skrev 2017-01-06 19:01:54 följande:

Verkligen ett bra pris! Får hålla utkik :) var ni på ett babyproffsen i Stockholm? Gissar att det är olika priser i olika butiker kanske.

Ja det tyckte vi med! Har hämtat den dag så nu känns allt lite mer verkligt :) nej vi bor i Halmstad så det var på babyproffsen här! Kan säkert vara olika ja men kolla det kan ju vara samma med! :)
  • hope88
    Smulan_88 skrev 2017-01-05 23:39:05 följande:

Hej! Jag är också en maj mamma. Hittade nyligen hit, och har inte alls följt tråden ???????? men tänkte att det är väll aldrig för sent att hoppa på ????

Jag är gravid med vårat tredje barn, har tidigare en dotter född sept -11, och en son född januari -15. Väntar nu en liten flicka som är beräknad att anlända 14 maj.

Vad gäller bärselar så hade jag först en babybjörn, men såg så "mycket positivt" med ergobaby så va bara tvungen att skaffa en när jag hade fått sonen. Den är helt klart mer flexibel och belastar inte ryggen på samma sätt som babybjörnen. Babybjörnen är ju ändå relativt skonsamm för rygg och nacke, men upplever att man bär bebis på höften och ingen belastar varken rygg, nacke eller axlar speciellt med ergobabyn.

Hade jag haft tålamod och mod hade jag nog provat bärschal. Men är i dagsläget väldigt nöjd med ergobabyn så kommer nog köra vidare på den. Har till och med provat att bära dottern på 122cm och 19 kg i den och det funkar ;) hehe. Så man kan ha den länge, och jag upplevde att bebis såg bättre när den satt i den istället för babybjörnen. Men det är väll en smaksak. Hoppas att ni mår bra alla mammor i januarikylan!! Kram kram :)

Välkommen hit :) Vi väntar vårt första barn en pojke 23e maj <3
  • hope88
    Ankissen skrev 2017-01-05 18:12:54 följande:

Jag har inte testat ergo 360 själv bara läst i sjalforum att den är mycket omtyckt. Vi kommer köra bärsjal i början kanske tom på BB. :)

Läkar-UL avklarat och allt var perfekt. Speciellt hjärtat granskades eftersom bred nackspalt kan indikera hjärtfel. Dock finns inget som tyder på det med bebisen i magen. Superskönt!

Åh så skönt <3
  • hope88

För oss blev det en mörkgrå emmaljunga viking! Supernöjda :)

Vecka 20+3 idag och imorse körde han ordentlig morgongympa där inne och för första gången kunde vi se rörelserna utanpå! Så mysigt <3 Lyckades fånga lite på film :)

• hope88
    JoJoNo skrev 2017-01-04 11:26:52 följande:

Ultraljudet gick ok. Ingen förändring. Nytt ultraljud om 4 veckor i Växjö men remiss o tid till Lund på måndag. En dag i taget.

Tack för att ni tänker på mig. Jag försöker vara lycklig även om vi är oroliga. Vi kan ju inte göra så mkt åt det just nu heller. Men vi köpte vagn i helgen bara för att trotsa all oro :).

Tänker på er och hoppas verkligen att det ska gå bra<3 De ska vara jättebra där i Lund. Kul med vagn :)