• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Anotherone
    Ankissen skrev 2017-01-11 11:05:07 följande:
    Jag har knappt mått illa alls med något av barnen. Lite lättare eller svårare för att äta bara under de tidigaste veckorna. Nu vill jag bara äta. Helst hela tiden. Lite jobbigt det med för det blir sånt fokus på maten hela tiden och på att man helst ska få i sig nyttiga saker. 
    Jag vill också äta hela tiden.... skitjobbigt. Det kom efter helgerna så tur i oturen att det inte var precis vid jul när hela huset var fullt av julgodis och halvätna Aladdin-kartonger

Jag försöker verkligen tänka att jag ska ge bebisen bästa möjliga förutsättningar i magen och det är inte godis och socker jag äter eller blir sugen på utan det kan lika gärna vara sånt som är "nyttigt". Men jag gillar inte heller att det blir sånt fokus på maten.
  • Smulan_88
    JoJoNo skrev 2017-01-11 08:16:58 följande:

Förra graviditeten mådde jag illa hela tiden hela graviditeten från v 4. Denna gången har det varit lite bättre. Det tunnades av runt v 14. Sista veckan har det kommit igen. Idag är det hemskt. Ngn mer som fått tillbaka det? Provade lergigan från bm runt v 10 men mådde bara ännu mer illa av den. Usch

För mig har det kommit och gått i omgångar denna gång, med tidigare två mådde jag inte i närheten så illa som denna gång. Har aldrig spytt så mycket i hela mitt liv ????

Nu är jag dock inne i en "bra period" så va någon vecka sedan jag mådde illa sist (är i v. 22+3 idag)
  • Axioria1
    JoJoNo skrev 2017-01-11 08:16:58 följande:

Förra graviditeten mådde jag illa hela tiden hela graviditeten från v 4. Denna gången har det varit lite bättre. Det tunnades av runt v 14. Sista veckan har det kommit igen. Idag är det hemskt. Ngn mer som fått tillbaka det? Provade lergigan från bm runt v 10 men mådde bara ännu mer illa av den. Usch

Vet inte om de riktigt gick över men... I förra graviditeten gick de över efter v 12. Nu blev de bättre vid v 20. Tyvärt så har en del kommit tillbaka igen. Men det är iaf bättre.
  • FC89

Vilken stad/del av landet bor ni i? Själv bor jag i en liten stad som heter Västervik.

• Smulan_88

bor i Värmland i en liten stad, ute på landet. :)

• Ankissen
    FC89 skrev 2017-01-11 16:42:33 följande:

Vilken stad/del av landet bor ni i? Själv bor jag i en liten stad som heter Västervik.

Då bor du du nära mig! Jag bor i Vimmerby!
  • FC89
    Ankissen skrev 2017-01-11 17:25:49 följande:
    Då bor du du nära mig! Jag bor i Vimmerby!
    Där ser man vad kul! Vi åker till Vimmerby ibland och leker på Kalles :)
  • Ankissen
    FC89 skrev 2017-01-11 17:53:00 följande:

Där ser man vad kul! Vi åker till Vimmerby ibland och leker på Kalles :)

Me too ofta! ;) Då kanske vi ses där nån gång under vår mammaledighet! ;)
  • Freijah

Jag bor i Minnesota, USA.

Men är uppvuxen i Helsingborg och bodde innan jag flyttade hit i Hammarstrand i Jämtland. :)