• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • ika_109
    Paincake skrev 2017-01-02 23:49:20 följande:
    Jag är framfallsopererad efter att ha fött två barn vaginalt så denna gången blir det kejsarsnitt (antagligen).

Har i övrigt bara fina saker att säga om mina förlossningar men min vävnad pallade inte.
    Jag fick möjligheten att välja men tänkte att jag ändå skall testa på vaginalt så får vi väl se hur det går, men jag tänker att graviditeterna eller snarare förlossningarna sällan brukar bli precis likadana så jag hoppas på att det kommer gå bra!
  • Anotherone
    Bebisbubbla skrev 2017-01-02 15:42:08 följande:

Hej :) nytt år och har idag tänkt på hur lyckligt lottade vi alla är. Kommer ni ihåg när man kämpade med ägglossningstester, kollade temp, letade streck på stickor och hoppades varje månad. Det kändes som en evighet och ett konstant letande efter gravidsymtom. Nu är vi alla mer än halvvägs och i vår kommer bebisarna :)

Fint skrivet, det kommer att bli ett toppenår!!
  • Anotherone
    Paincake skrev 2017-01-02 20:44:00 följande:

Är det fler än jag som (förmodligen) ska föda med kejsarsnitt?

Mitt första barn föddes med akut snitt. Jag vet inte ännu men om mitt barn beräknas bli lika stort som storebror var när han föddes (5kg+) så kommer jag att få planerat snitt eftersom man tydligen inte vill sätta igång någon som blivit snittad innan. Jag ska göra tillväxt-UL i slutet på februari så efter det vet jag förhoppningsvis mer om hur de tänker.

För egen del så testar jag gärna vaginal födsel OM barnet är normalstort och OM förlossningen inte drar ut på tiden som det gjorde förra gången. Men jag har samtidigt svårt att tänka mig att jag och min man ska få ett barn som väger 1,5kg mindre än vad första gjorde

• ika_109

Ska mäta magen för första gången när jag är i vecka 26, tycker det känns sent men jag kommer inte ihåg när jag gjorde det under förra graviditeten.

Är det nån som har mätt sin mage än?

• Frost
    ika_109 skrev 2017-01-03 12:06:39 följande:

Ska mäta magen för första gången när jag är i vecka 26, tycker det känns sent men jag kommer inte ihåg när jag gjorde det under förra graviditeten.

Är det nån som har mätt sin mage än?

När du säger v26 är du då 25+nånting? För de ska ju börja mäta från v24-25 och då räknar de inte sådär optimistiskt med veckorna som man själv vill göra :)
  • ika_109
    Frost skrev 2017-01-03 12:18:05 följande:
    När du säger v26 är du då 25+nånting? För de ska ju börja mäta från v24-25 och då räknar de inte sådär optimistiskt med veckorna som man själv vill göra :)
    Helt sant, jag kommer vara 25+6.

Jag minns bara att jag tyckte man var hos BM i tid och otid för att mäta magen, men å andra sidan fick vi göra flera och tätare mätningar då jag hela tiden låg i underkant med mitt SF mått.
  • Ankissen
    Frost skrev 2017-01-03 12:18:05 följande:

Jag ska inte till bm förrän 10/2 och antar att hon mäter då. Är i v.21 nu så jag kommer nog vara runt v.26 då. Jag har inte varit hos bm sen min inskrivning. Känns som lång tid men det är kanske glesare när man är omföderska.
  • Anotherone
    Ankissen skrev 2017-01-03 15:48:44 följande:
    Jag ska inte till bm förrän 10/2 och antar att hon mäter då. Är i v.21 nu så jag kommer nog vara runt v.26 då. Jag har inte varit hos bm sen min inskrivning. Känns som lång tid men det är kanske glesare när man är omföderska.
    Jag vet inte om det har med det att göra men jag har ungefär samma intervall som du. Först inskrivning, och sen var vi där i v 20 (19+6).
    Nästa besök är om ett par veckor när jag är i v 25+0. Så from nu är det väl varje månad och sen tätare på slutet.
  • jooo

Vad gör man på träffarna med bm nu under våren? Har mitt första i v 24. :)

• Paincake
    jooo skrev 2017-01-03 16:28:38 följande:

Vad gör man på träffarna med bm nu under våren? Har mitt första i v 24. :)

Mäter magen, lyssnar på bebisens hjärtljud, kollar sitt blodtryck och järnvärde. Snackar lite om mående. :)