BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Jag hade tänkt börja handla lite kläder till mini men alltså.. vad handlar jag? Bebisen föds i slutet på maj, kanske juni. Man kanske inte borde handla så jätte mycket långärmat? Ni med tidigare försommar barn, vad köper jag?
Jag hade tänkt börja handla lite kläder till mini men alltså.. vad handlar jag? Bebisen föds i slutet på maj, kanske juni. Man kanske inte borde handla så jätte mycket långärmat? Ni med tidigare försommar barn, vad köper jag?
Jag har inte köpt så mycket en men de fåtal bodies som vi har hunnit köpa eller få är långärmade.
Vi tänkte att vi också måste hämta ner det vi har på vinden från första barnet och kolla vad som behövs. Plus då att storebror föddes i kalla februari medan den här bebisen kommer i skiftet april/maj någonstans så deras garderober lär ju inte synka. Lillebror kommer behöva vinteroverall sen i helt andra storlekar än vad storebror hade osv.
18+1 och hon sa att det optimala är i v20 med minst 19 fullgångna veckor.
Hoppas verkligen det! Om inte överläkaren är orolig bör väl inte jag heller vara det men kan inte låta bli.
Vad härligt att alla RUL verkar ha gått bra. :)
Hade mitt i fredags och precis som de flesta andra har jag också en grabbhalva i magen. <3
Nytt BF är 19 maj. Så nu har jag haft 11, 22, 20 och nu 19 maj. Hehe, tur det inte ska ändras mer nu. ;)
Är det fler än jag som (förmodligen) ska föda med kejsarsnitt?
Bärsele är grymt att ha. Har två Babybjörn active, en vanlig och en Maduca. Funderar dock på en ny men avvaktar och ser vilket behov bebisen har. Skulle vilja ha en babybjörn one tror jag. Manducan var så bökig att få på sig och Active blir lite tungt. Har du testat Ergobabyn?
Lycka till på ultraljudet!
Jag förstår din oro. När vi gjorde rul i v.13 fick vi veta att bebisen eventuellt kunde ha nått hjärtfel men att de inte gick att säga säkert. Vi fick tid hos en kardiolog i v.16 och han tyckte allt såg bra ut men att hjärtat fortfarande var litet och att de optimala är att titta i v20. Jag var där i v.21 nånting och allt såg jättebra ut. Vilken lättnad.
Jag förstår din oro och man är inte lugn förän man vet helt säkert. Jag håller tummar o tår
Ja man blir ju jätteorolig!
Vad skönt att de kollade igenom hjärtat så noga för er och att ni fick ett ok sen :)
Vi har varit på ul nr 2 nu och allt såg jättefint ut med bebis hjärta <3 En otrolig lättnad!
Ja man blir ju jätteorolig!
Vad skönt att de kollade igenom hjärtat så noga för er och att ni fick ett ok sen :)
Vi har varit på ul nr 2 nu och allt såg jättefint ut med bebis hjärta <3 En otrolig lättnad!