• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Paincake
    Emmaa90 skrev 2017-01-12 17:19:58 följande:

Jag hade tänkt börja handla lite kläder till mini men alltså.. vad handlar jag? Bebisen föds i slutet på maj, kanske juni. Man kanske inte borde handla så jätte mycket långärmat? Ni med tidigare försommar barn, vad köper jag?

Jag har bara köpt långärmat. Det brukar komma en värmebölja i maj men sen brukar juni vara ganska sval (i vanliga fall...). Jag räknar lite kallt att bli snittad i början av maj och då kan det lika gärna vara svinkallt.

Men jag har haft fel förut. När jag väntade mitt första barn i mars 2010 köpte vi en vagn med pyttesmå swivelhjul eftersom "det ändå inte kommer någon snö i södra Sverige". Jo tjena. Både våren 2010 och påföljande vinter var det jättekallt och massor med snö. ;)

Men man kan ju alltids köpa på sig kortärmat om det blir jättejättevarmt.
  • Ankissen

Jag hade tänkt börja handla lite kläder till mini men alltså.. vad handlar jag? Bebisen föds i slutet på maj, kanske juni. Man kanske inte borde handla så jätte mycket långärmat? Ni med tidigare försommar barn, vad köper jag?

Jag är beräknad 22 maj och har hittills bara köpt långärmat. Ella, min dotter är född 29 april och där var det mest långärmat. Tänker att det ändå blir rätt kallt i juni och i skuggan. Inne kan man ju va naken! ;)
  • FC89

Köpte mest långärmat och långbyxor till sonen som föddes i juni. Tänkte att det var bäst eftersom man ska skydda dem mot solljus. Valde dock plagg i tunna material som linnetyg så att han inte blev för varm.
  • Anotherone

Jag har inte köpt så mycket en men de fåtal bodies som vi har hunnit köpa eller få är långärmade.
    Vi tänkte att vi också måste hämta ner det vi har på vinden från första barnet och kolla vad som behövs. Plus då att storebror föddes i kalla februari medan den här bebisen kommer i skiftet april/maj någonstans så deras garderober lär ju inte synka. Lillebror kommer behöva vinteroverall sen i helt andra storlekar än vad storebror hade osv.

• annadenise
    hope88 skrev 2016-12-22 21:12:46 följande:

18+1 och hon sa att det optimala är i v20 med minst 19 fullgångna veckor.

Hoppas verkligen det! Om inte överläkaren är orolig bör väl inte jag heller vara det men kan inte låta bli.

Jag förstår din oro. När vi gjorde rul i v.13 fick vi veta att bebisen eventuellt kunde ha nått hjärtfel men att de inte gick att säga säkert. Vi fick tid hos en kardiolog i v.16 och han tyckte allt såg bra ut men att hjärtat fortfarande var litet och att de optimala är att titta i v20. Jag var där i v.21 nånting och allt såg jättebra ut. Vilken lättnad.

Jag förstår din oro och man är inte lugn förän man vet helt säkert. Jag håller tummar o tår
  • annadenise
    Paincake skrev 2017-01-02 20:44:00 följande:

Vad härligt att alla RUL verkar ha gått bra. :)

Hade mitt i fredags och precis som de flesta andra har jag också en grabbhalva i magen. <3

Nytt BF är 19 maj. Så nu har jag haft 11, 22, 20 och nu 19 maj. Hehe, tur det inte ska ändras mer nu. ;)

Är det fler än jag som (förmodligen) ska föda med kejsarsnitt?

Jag ska ha planerat snitt denna gång. Jag har sagt till min gyn att jag vägrar föda vaginlt igen då jag sprack så mycket vid min första förlossning och dessutom blev jag felsydd. På sista ul fick jag nytt bf 7 maj,så de blir snitt nån gång i slutet på april
  • annadenise
    Axioria1 skrev 2017-01-05 12:22:57 följande:

Bärsele är grymt att ha. Har två Babybjörn active, en vanlig och en Maduca. Funderar dock på en ny men avvaktar och ser vilket behov bebisen har. Skulle vilja ha en babybjörn one tror jag. Manducan var så bökig att få på sig och Active blir lite tungt. Har du testat Ergobabyn?

Lycka till på ultraljudet!

Ergobabyn är den bästa selen jag provat. Skulle inte klarat mig utan den då jag reser hem till sverige väldigt ofta. Jag bar min son senast i augusti,då han var 2,5 o vägde runt 19 kg. Känns ingenting. Han älskar selen o sover oxå ibland på ryggen. Nu bär jag honom inte längre pga graviditeten men jag kan verkligen rekommendera ergobaby. Jag kombinerade den med bärsjalar,en elastiskt sino bärsjal och en vävd sjal
  • hope88
    annadenise skrev 2017-01-14 11:09:50 följande:

Jag förstår din oro. När vi gjorde rul i v.13 fick vi veta att bebisen eventuellt kunde ha nått hjärtfel men att de inte gick att säga säkert. Vi fick tid hos en kardiolog i v.16 och han tyckte allt såg bra ut men att hjärtat fortfarande var litet och att de optimala är att titta i v20. Jag var där i v.21 nånting och allt såg jättebra ut. Vilken lättnad.

Jag förstår din oro och man är inte lugn förän man vet helt säkert. Jag håller tummar o tår

Ja man blir ju jätteorolig!

Vad skönt att de kollade igenom hjärtat så noga för er och att ni fick ett ok sen :)

Vi har varit på ul nr 2 nu och allt såg jättefint ut med bebis hjärta <3 En otrolig lättnad!
  • Ankissen
    hope88 skrev 2017-01-14 11:58:34 följande:

Vad skönt att de kollade igenom hjärtat så noga för er och att ni fick ett ok sen :)

Vi har varit på ul nr 2 nu och allt såg jättefint ut med bebis hjärta <3 En otrolig lättnad!

Vi har oxå gjort en extra hjärtkoll efter att kub visat bred nackspalt. Inget fel på vår heller. Jäkla KUB! ;)
  • annadenise
    hope88 skrev 2017-01-14 11:58:34 följande:

Oh va skönt o höra. Vad glad jag blir