BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Jag mår pinsamt bra. Bebis ligger med huvudet nedåt så halsbrännan är bättre. Foglossningen håller sig om jag sköter mig och inte går för fort. Magen sköter sig, sömnen sköter sig. Trött är jag men har ändå mycket mer energi nu än tidigare. Och jag jobbar bara två veckor till. Magiskt!
Igår och idag har jag haft en sån extrem klåda, främst i händerna och fötterna, men även på armar och ben.
Googlade lite och blev lite oroligöver vad jag hitta, så blev att maila min läkare nu på morgonen, hoppas på svar innan lunch!
Igår och idag har jag haft en sån extrem klåda, främst i händerna och fötterna, men även på armar och ben.
Googlade lite och blev lite oroligöver vad jag hitta, så blev att maila min läkare nu på morgonen, hoppas på svar innan lunch!
Kan vara hepatos. Åk och ta ett blodprov som visar om det är de du har eller inte. Finns i så fall medicin att få och Sen kommer du få ta nya prover med jämna mellanrum. Jag har haft hepatos i båda mina graviditeter!
Bm besök idag i v.33. Bebis ligger äntligen med huvudet nedåt. Hurra, blir nog då en alldeles normal vaginal förlossning ändå. Han står än aå länge högt upp. Jag upp 9 kg sen inskrivningen, 67 kg nu. Fosterljud 140.
Jag mår väl okej. Jätteont i fogarna så jag hasar omkring på kryckor men får sova om nätterna och kissar nog bara i genomsnitt två gånger/natt. Mycket halsbränna men försöker hålla den stången med medikamenter.
Idag gick jag inom Apoteket och handlade inför bebisens ankomst. Förlossningsbindor, magdroppar, inotyol, massor av smärtstillande, pysventil. Det känns som om det är nära nu. Känner mig mer än redo att ta emot pyret nu. :)
Hur kommer det sig att ni ska klippa det så tidigt? Det är väl efter 37+0 man räknas vara tillgången?
Jag har också ätit väldigt mycket godis (choklad) på sista tiden. Får sånt extremt sug på kvällarna.
Är ganska vanligt att klippa vid 36+0 som jag förstått det, oftast dröjer det en vecka eller två eller tre innan förlossningen drar igång. Men det är bättre för alla inblandade att klippa i lugnt skede och inte akut. Min tapp är redan helt framåt, jättemjuk och öppen ca 2-3cm så de vågar inte vänta längre än 36+0 då ju risken istället blir att cerclaget skär igenom tappen.
Ååh choklad! Nu måste jag nog skicka iväg sambon igen :)
Någon som har erfarenhet av ståbräda till Brio Happy (jag har 2014 års modell med fasta hjul)? Jag funderar på en bumprider, någon som testat? 
Jag tycker också att tiden går sakta!! 32+1 idag. Det är 2a barnet och man brukar ju säga att det går fort då :D MEn jag kollar nog appen lite för ofta och håller koll..