• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Anotherone
    Bäbiiiis skrev 2017-03-28 12:39:59 följande:
    Jag är ganska hungrig och upplever inte att maten inte får plats i magen. Men jag är också ganska lång och magen har sjunkit ner ganska lågt så det finns lite plats över upptill för både mat och luft. Just nattättning har jag inte varit lockad av men är väldigt hungrig på morgonen så jag tar sällan sovmorgon. Och så småäter jag på kvällarna trots ordentlig middag runt 18.
    Vad olika det kan vara! Jag är absolut inte hungrig på morgonen. Tar en liiiiten portion fil, flingor och banan typ, och så gör jag en smörgås som jag äter på jobbet vid kanske 9:30. Idag blev det inget förmiddagsfika alls utan bara lite frukost och sen lunch.
  • Ankissen
    Anotherone skrev 2017-03-28 13:21:30 följande:
    Vad olika det kan vara! Jag är absolut inte hungrig på morgonen. Tar en liiiiten portion fil, flingor och banan typ, och så gör jag en smörgås som jag äter på jobbet vid kanske 9:30. Idag blev det inget förmiddagsfika alls utan bara lite frukost och sen lunch.
    Jag äter en stooor frukost! En tallrik havregrynsgröt med mjölk, ett kokt ägg, en smörgås med leverpastej, ett glas vatten och en kaffelatte. 
  • jooo

Jag är hungrig typ hela tiden haha. Har börjat få massa halsbränna på nätterna o småknaprar mariekex :P

• JoJoNo

Jag har börjat må illa igen. Försöker äta o tvingar i mig vissa dagar. Men äter ofta knäckebröd på kvällen med nu. Med mycket smör :). Har fortf bara gått upp 2 kilo. Går in i vecka 33 på fredag. Vet inte varför jag inte går upp. Igår fick jag iaf snittet godkänt, så nu känns det lite lugnare att lägga bort det från alla tankar. Trodde inte det skulle vara något problem heller pga mina sjukdomar osv men just innan man får besked tar så mkt på krafterna.

Vår kille sitter i säte. Borde förra sonen med därav kejsarsnitt förra gången. Men är ju några veckor kvar för honom att vända nu, vilket ju eg inte spelar ngn roll när det blir snitt ändå. Men är lite jobbigt när de sitter insändare säte med för huvudet trycker så hemskt mot revbenen o rumpan mot blygdbenet, där jag har sådana foglossningar. Men bara 7 veckor kvar nu!!!!

• Frost

Har vräkt i mig godis sista veckorna, har inget att göra isolerad i lägenheten som jag är så jag skickar sambon att köpa godis var och varannan dag. Har bara gått upp 4kg så än så länge är det lugnt, får se om jag exploderar sista veckorna ;) Jag gjorde tul i veckan och fick veta att bebisen väger ca 1750g och man såg tydligt massa hår :) Har planerat med min läkare att vi ska klippa cerclaget när jag är 36+0 vilket är sista helgen i april, bara typ 4 veckor kvar!! Min läkare tror att det sätter igång då på en gång så vi får se om vi får bebis redan då eller hur det blir :)

• Bäbiiiis
    Frost skrev 2017-03-30 12:15:28 följande:

Har vräkt i mig godis sista veckorna, har inget att göra isolerad i lägenheten som jag är så jag skickar sambon att köpa godis var och varannan dag. Har bara gått upp 4kg så än så länge är det lugnt, får se om jag exploderar sista veckorna ;) Jag gjorde tul i veckan och fick veta att bebisen väger ca 1750g och man såg tydligt massa hår :) Har planerat med min läkare att vi ska klippa cerclaget när jag är 36+0 vilket är sista helgen i april, bara typ 4 veckor kvar!! Min läkare tror att det sätter igång då på en gång så vi får se om vi får bebis redan då eller hur det blir :)

Hur kommer det sig att ni ska klippa det så tidigt? Det är väl efter 37+0 man räknas vara tillgången?

Jag har också ätit väldigt mycket godis (choklad) på sista tiden. Får sånt extremt sug på kvällarna.
  • Ankissen
    Frost skrev 2017-03-30 12:15:28 följande:

Jag hittade en påse saltlakriskola på Coop från lakriskompaniet som jag satt i mig under tre dagar. Och idag ska jag till BM - hurra! Sockerprov och blodtryck kanske är helt urballat nu... 
  • Bäbiiiis

Jag vet inte hur jag ska klara av att jobba fram till maj, jag är så extremt trött hela tiden. Jag sover kasst om nätterna, mycket pga jobbig halsbränna. Sen är minsta lilla promenad eller annan aktivitet väldigt ansträngande pga foglossning och för att bebis fixerat sig och känns som att han ska ramla ut när som helst. Jag tror också jag har endel förvärkar eftersom jag får som mensvärk då och då.

Tur att jag har ett kontorsjobb i alla fall.

Hur mår ni andra?

• MartingaleFootprints

Min mage har skenat iväg och samtidigt fått förhöjt blodsocker så nu blir det en till glukosbelastning och ännu ett tul. :( orkar fan inte ha diabetes också utöver hyperemesis och hypertoni och all denna foglossningsmärta. Nåja.

Idag skulle jag beställa mer av min illamåendemedicin mer och den är visst helt slut hos leverantören. Blir så jävla trött. :/

• Ankissen

Jag mår pinsamt bra. Bebis ligger med huvudet nedåt så halsbrännan är bättre. Foglossningen håller sig om jag sköter mig och inte går för fort. Magen sköter sig, sömnen sköter sig. Trött är jag men har ändå mycket mer energi nu än tidigare. Och jag jobbar bara två veckor till. Magiskt!