• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Summerchild
    Freijah skrev 2017-05-18 21:39:22 följande:

Blir inte mycket gjort här hemma!

Björn är tre veckor nu och vill bara vara nära, lägger jag honom i sin säng dagtid så vaknar han direkt. Som tur är så funkar sängen på natten :)

Men så blir det ju med en liten. Man har rätt att vila. Få hjälp av sin man/mor/släkting/kompis att städa lite och ge sällskap. :)
  • Astilbe

Tack för svaren! Det lugnade ner sig tillslut på kvällen igen men i morse vaknade jag av en mensvärk som jag inte har känt sen innan graviditeten. Fastän jag gick hela tiden ut fram till kejsarsnittet förra graviditeten så känns det som att jag är ett par veckor längre fram denna gång. Kom liksom aldrig till den här nivån i graviditeten...

• Axioria1
    Freijah skrev 2017-05-18 21:39:22 följande:

Blir inte mycket gjort här hemma!

Björn är tre veckor nu och vill bara vara nära, lägger jag honom i sin säng dagtid så vaknar han direkt. Som tur är så funkar sängen på natten :)

Låter bekant. Vårt barn sov bara när han låg på oss alt som ett "plåster" på sidan fram till 10 månader. Så fort vi försökte smita/lägga honom på annat sätt vakna han. Så de blev inte mycket gjort hos oss heller.

Passa på att njuta av er lille som vill vara nära. Städning och annat hinns med sen.
  • Babydreamer
    emhese skrev 2017-05-15 18:51:32 följande:

Här är en till som varit hos barnmorskan idag på sista besöket garanterat!! :D

Den 23 blir de igångsättning om inget händer innan.. men någonting är nog på gång för jag har nog aldrig varit så trött som jag är nu, somnar i tid och otid när som helst!

Helt sjukt men får ställa väckarklocka dygnet runt om jag har tider att passa.. annars finns risken att jag somnar och missar hämta storasyster på dagis tex :/

Någon annan som varit så extremt trött?

Kanske kroppen som laddar!! Hoppas!!!

Blir oxå igångsatt 23/5 Känner mig oxå helt slut trött konstant hela tiden men lyckas bara sova korta stunder åt gången...
  • Axioria1

Hur går de för er? Själv är jag väl i latensfasen. Började få värkar vid kl 15 i fredags. Har läst att latensfasen brukar oftast pågå 8-20 timmar och för en omföderska brukar tiden va halverad från första barnet.

Men nä de verkar inte gälla mig. Har haft värkar ca var tionde min sen natten till lördagen och inget mer verkar hända.

Sömnbristen börjar minst sagt göra sig påmind.

• Bebisbubbla
    Axioria1 skrev 2017-05-21 12:17:52 följande:

Hur går de för er? Själv är jag väl i latensfasen. Började få värkar vid kl 15 i fredags. Har läst att latensfasen brukar oftast pågå 8-20 timmar och för en omföderska brukar tiden va halverad från första barnet.

Men nä de verkar inte gälla mig. Har haft värkar ca var tionde min sen natten till lördagen och inget mer verkar hända.

Sömnbristen börjar minst sagt göra sig påmind.

Ett tips: Man kan kontakta förlossningen, komma in på en koll, få citadon mot smärtan, en tablett som stoppar upp det och en sömntablett så man få sova en natt och spara krafter.

Då brukar det dra igång igen dagen efter med bättre effekt.
  • emhese

Här händer absolut ingenting utan vi bara väntar och väntar... bf + 13 idag och inte ett tecken på att de är något på g :/

Har försökt få igång de på alla möjliga vis, städa, putsa fönster, ätit ananas, promenader, VILAT men inget verkar hjälpa!
    Om de blir samma som storasyster så kommer hon dagen innan igångsättning alltså imorgon! Vi längtar ihjäl oss snart.
    Jag har dessutom svullnat upp något extremt de sista två dagarna.. helt vätskefylld och får knappt på mig skor. Minns inte att jag blev sån förra gången men kan ha att göra med att de är lite varmare denna gången :)

Jag tycker er verkar som de fötts lite bebisar här nu en period eller dom som fött har fullt upp med bebisgos :) Jaja.. den som väntar på nått gott! :D

• Axioria1
    Bebisbubbla skrev 2017-05-21 13:27:31 följande:

Ett tips: Man kan kontakta förlossningen, komma in på en koll, få citadon mot smärtan, en tablett som stoppar upp det och en sömntablett så man få sova en natt och spara krafter.

Då brukar det dra igång igen dagen efter med bättre effekt.

Är på väg in på en koll och förhoppningsvis lite tabletter så jag kan sova lite.
  • Axioria1
    emhese skrev 2017-05-21 13:28:31 följande:

Här händer absolut ingenting utan vi bara väntar och väntar... bf + 13 idag och inte ett tecken på att de är något på g :/

Har försökt få igång de på alla möjliga vis, städa, putsa fönster, ätit ananas, promenader, VILAT men inget verkar hjälpa!

Om de blir samma som storasyster så kommer hon dagen innan igångsättning alltså imorgon! Vi längtar ihjäl oss snart.

Jag har dessutom svullnat upp något extremt de sista två dagarna.. helt vätskefylld och får knappt på mig skor. Minns inte att jag blev sån förra gången men kan ha att göra med att de är lite varmare denna gången :)

Jag tycker er verkar som de fötts lite bebisar här nu en period eller dom som fött har fullt upp med bebisgos :) Jaja.. den som väntar på nått gott! :D

Hoppas de drar igång för dig nu. Skönt att iaf veta att snart är väntan över och att det blir igångsättning om inget händer snart!
  • Ankissen

Själv har jag bf i morgon men inga tecken alls på att något skulle vara på g. Trött som fasen är jag och vill helst sova hela tiden. Har nästa tid till bm på onsdag. Då jag gick över 8 dagar med både första och andra barnet har jag nästan ställt in mig på det denna gång med. Men det är så surt och tröttsamt! Helt fel väder att vara sitt fetaste jag dessutom. ;) Fast jag vet inte, min regelbundna mens och ägglossning sa att bebis kommer den 27:e, så det är kanske först då jag ska börja vänta. Tror jag hade äl 29 augusti, så 29 maj känns rimligt för mig. Blev genuint förvånad när jag fick 22 maj på ultrat.