• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Blomsterfröna
    Tussilago6 skrev 2016-09-15 06:41:43 följande:
    Oj, då har du ju passerat bim med god marginal. Testen borde ju bli starkare iaf även om du hade äl senare än du trodde. Hoppas de börjar öka snart!
    Japp jag tycker de med så vet inte varför testen är så svaga.... Aja vi får se....får kolla igen nästa vecka
  • Bondemamman
    Tussilago6 skrev 2016-09-15 05:46:54 följande:

Ja samma för mig, 6 veckor efter. Det ska bli intressant att se om det blir samma nu, det har gått några år emellan och det borde kanske ha betydelse... Vi får se!

Lycka till! :)
  • annadenise
    Bobno1 skrev 2016-09-14 21:26:32 följande:

Har jag förstått det rätt att man bara får ett ultraljud i vecka 18 i Sverige? Bor i Stockholm.

Födde mitt första barn i England och där fick jag tre (v12 v20 och v36). Kan nog inte vänta till v18 så är det så bokar jag privat om några veckor!

Det stämmer. I Sverige får du ett rutinultraljud i v.15-20. Vill du göra kubtest i v.11-13,får du oftast betala för det. Oftast är det bara gratis om mamman är över 35 år. Jag födde min son i Sverige. Nu bor jag i Spanien och är gravid i v.6. Här får man 1-2 vul,sen ett ultraljud i varje trimester (som i England). Jag tycker att förlossningsvården i Sverige är dålig
  • GreenSpirit

Ngn mer som får lite färgad flytning? Fick liioite ljusrosa igår, mer ljust ljust beige.

Inte alls som vid MF så är egentligen inte så nervös, fick lite så i förrgår.

Hade sex i går och inget kom efter det och inget på morgonen så känne rmig lugn.

Men det kanske är normalt med lite flytningar av den sorten i början?:)

• Anotherone
    Bebisbubbla skrev 2016-09-14 20:30:44 följande:

Plussade idag. BF 15 maj. Så glad men fortfarande chockad. Har ni förstått det än?

Jag börjar väl förstå litegrann, maken också. Men det är så abstrakt fortfarande! Magen är svullen på kvällen men det är ju bara "fluff". Bebisen är lika stor som ett björnbär typ så den tar knappast särskilt mycket plats
    Brösten är ömma och jag får sug på lite skumma saker men att det ska komma en BEBIS till oss i maj har jag svårt att få in!!
  • Blomsterfröna

Jag har knappt några symtom alls. Lite svullen mage och illamående men brösten känns absolut ingenting .
    Va har ni??

• Emmissara
    annadenise skrev 2016-09-15 07:59:30 följande:
    Det stämmer. I Sverige får du ett rutinultraljud i v.15-20. Vill du göra kubtest i v.11-13,får du oftast betala för det. Oftast är det bara gratis om mamman är över 35 år. Jag födde min son i Sverige. Nu bor jag i Spanien och är gravid i v.6. Här får man 1-2 vul,sen ett ultraljud i varje trimester (som i England). Jag tycker att förlossningsvården i Sverige är dålig
    I kalmar län får man 2 UL, ett runt v 11-14 (även om man inte vill göra KUB så gör man ett ultraljud i dom veckorna) och sen är det RUL v 18-20. Alla blir erbjudna att göra KUB gratis här men om man som sagt inte vill göra det så får man ändå ett ultraljud så de känns skönt :D 
  • GreenSpirit
    Blomsterfröna skrev 2016-09-15 09:09:26 följande:

Jag har knappt några symtom alls. Lite svullen mage och illamående men brösten känns absolut ingenting .

Va har ni??

Lite svullen mage, molvärk i äggstockarna nästan hela tiden. Ömma bröst, kissenödig hela tiden.

Lite ljust ljust aprikosa flytningar ibland (2-3 gånger) och svullen på insidan när vi har sex.

Är lite osäker men troe jag kanske börjat må lite småilla när jag är hungrig på morgonen.
  • Bebisbubbla

[quote=76971568][quote-nick]Blomsterfröna skrev 2016-09-15 09:09:26 följande:[/quote-nick]Jag har knappt några symtom alls. Lite svullen mage och illamående men brösten känns absolut ingenting .

Va har ni??[/

Jag mår illa då och då under dygnet (ej kopplat till morgonen). Sen har jag också ont i svanken/ländryggen. Brösten känns tunga med.

• Emmissara
    Blomsterfröna skrev 2016-09-15 09:09:26 följande:

Va har ni??

jag har haft "mensvärk" sedan snart 1 vecka tillbaka, och spydde dagen innan jag plussade (alltså i tisdags), men annars har jag inga symtom, en ökning i flytningar kanske men aa. Hoppas på att jag slipper extremt illamående dock.
Svar på tråden BF maj 2017