• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • columbus
    Verben skrev 2016-09-18 09:28:44 följande:

Godmorgon alla plussare:) nån mer än jag som haft en hemsk natt med värk i magen från h*lvetet:( så svårt när man väntar första barnet, man vet ju inte vilken värk som är normal eller inte då man inte har ngt att jämföra med!!! Min värk sitter liksom en bit under naveln och strålar ut!!! Hade dessutom en snarkande sambo som inte gjorde saken bättre;)

Jag hade exakt likadant inatt. Vaknade och grät av smärta. Kändes som mensvärk x100000, framför allt på vänstersidan. Var vidrigt! Känner dock ingenting nu på morgonen när jag vaknade. Man blir ju skiträdd såklart..
  • babypower
    columbus skrev 2016-09-18 10:03:15 följande:
    Jag hade exakt likadant inatt. Vaknade och grät av smärta. Kändes som mensvärk x100000, framför allt på vänstersidan. Var vidrigt! Känner dock ingenting nu på morgonen när jag vaknade. Man blir ju skiträdd såklart..
    Oj, så pass ont ska man inte behöva ha.. men tur att det är borta nu iallafall. Man kan ju få lite extra ont på nätterna har jag hört. Men om du får sådär pass ont igen skulle jag nog kolla upp det, speciellt om du får det på sidan i äggledaren. Vill absolut inte oroa dig men bättre att man kollar och får bekräftat att det inte är någon fara :) 
  • MartingaleFootprints
    Fjäderängel skrev 2016-09-18 10:03:09 följande:

Behöver olika tips på att ta bort illamåendet!

För mig funkar det att äta lite men ofta. Illamåendet kommer för mig så fort magsäcken liksom blir tom ca 2 timmar efter måltid. Jag tycker inte det spelar så stor roll vad jag äter,men har hört att många tycker att salta kex är grymt mot illamående.
  • fiddeification

Hej tjejer, plussade igår med mitt andra barn.

Enl senaste mensen är jag beräknad 26/5-17.

Just nu sitter sambon och syr en värmekudde åt mig hahaha då jag har mycket "mensvärk"

• JoJoNo
    columbus skrev 2016-09-18 10:03:15 följande:
    Usch låter otäckt. Om det inte blir bättre bör du kolla upp det. Om det gör så ont o på ena sidan finns risken att det kan vara utomkvedshavandeskap. Men det hoppas vi inte det är.

Min värmekudde värms för fullt hela dagen.
  • JoJoNo
    fiddeification skrev 2016-09-18 11:19:31 följande:

Hej tjejer, plussade igår med mitt andra barn.

Enl senaste mensen är jag beräknad 26/5-17.

Just nu sitter sambon och syr en värmekudde åt mig hahaha då jag har mycket "mensvärk"

Grattis!
    Min värmekudde värms hela dagen o natten :).
  • Yopas

Är det någon mer som har bruna flytningar? Jag vet att det kan vara normalt i en tidig graviditet. Men undrar hur man ska veta vad som är en okej mängd och vad som är en för myclet mängd med bruna flytningar?

Jag har absolut inte ont, bara vanlig mensvärk, och mina symptom har inte försvunnit och det är ju ett gott tecken såklart! Men tänkte mest om det var någon som haft liknande och vet när man ska söka proffisionell rådgivning så att säga? :)

• Lssonskan

Hej!

Är det någon som redan nu är sjukt retlig? Jag har oerhört kort stubin märker jag och min sambo retar gallfeber på mig mest hela tiden. Antingen tycker jag inte han engagerar sig och om han gör det så tycker jag det är på fel sätt...damned if you do damned if you don't ungefär. Tänker att det är hormonerna och den allmänna chocken, någon annan som känner igen sig?

• columbus
    JoJoNo skrev 2016-09-18 11:23:54 följande:

Usch låter otäckt. Om det inte blir bättre bör du kolla upp det. Om det gör så ont o på ena sidan finns risken att det kan vara utomkvedshavandeskap. Men det hoppas vi inte det är.

Min värmekudde värms för fullt hela dagen.

Känner ingenting nu idag så jag hoppas inte det är något att oroa sig för. Åh värmekudde, måste rota fram min också!
Svar på tråden BF maj 2017