• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • JoJoNo
    MammaBecka skrev 2016-09-18 16:32:01 följande:
    Tycker man inte ska skrämma upp någon. Det kan vara fullt normalt beroende på vart i magen smärtan sitter.
    Var absolut inte mening att skrämma upp ngn. Tycker bara att om det inte känns bra eller man är orolig är det bättre att kontakta vården en gång för mkt än för lite. Var inget illa menat.
  • Yopas
    Bebisbubbla skrev 2016-09-18 18:09:58 följande:

Tror ni ska försöka ta det lugnt. Ganska vanligt med lite flytningar i olika färg. :)

Joo jag vet.. Vart bara så fruktansvärt orolig när det kom när jag kissade. Då kom det ungefär 10 droppar, och det tycker jag kändes mycket. Dock har jag ju som sagt inte ont vilket är ett bra tecken! :)

Men tack för dina lugnande ord!
  • Bebisbubbla
    Yopas skrev 2016-09-18 18:45:36 följande:

Joo jag vet.. Vart bara så fruktansvärt orolig när det kom när jag kissade. Då kom det ungefär 10 droppar, och det tycker jag kändes mycket. Dock har jag ju som sagt inte ont vilket är ett bra tecken! :)

Men tack för dina lugnande ord!

Vad sa 1177? :) förstår att 10 droppar märks men förhoppningsvis är det inget.
  • svartspets

Förlåt, men jag blir verkligen så avundsjuk på er som slipper må illa. Jag mår illa dygnets alla timmar och har nog alla symtom man kan ha. Allt smakar illa, allt luktar illa, jag har blod/metallsmak i munnen, ömma bröst, molvärk, humörsvängningar. Undrar om jag missat något... Maken får hämta smörgås till mig i sängen direkt på morgonen för att jag ens ska ta mig upp ur sängen. Så påfrestande med nästan-kräkas-känslan hela tiden och försöka verka glad. I förra graviditeten spydde jag typ 40 ggr om dagen fram till v22 när jag tillslut blev inlagd. Jag vill njuta av den här graviditeten! Imorgon ska jag i alla fall få göra ett vul och hoppas få s en liten böna med tickande hjärta.

• Yopas
    Bebisbubbla skrev 2016-09-18 19:04:21 följande:

Vad sa 1177? :) förstår att 10 droppar märks men förhoppningsvis är det inget.

Det sa att jag skulle avvakta tills imorgon om jag inte hade ont. De tyckte jag skulle ringa bm imorgon för att tala om detta och för att eventuellt följa upp det för att vara på säkra sidan. Men hon påpeka tydligt att det absolut inte behöver vara något fel på fostret och sa att det inte alls är ovanligt att detta händer under en tidig graviditet. Hon jag pratade med var superbra och mycket lugnande. Tyckte hon gav bra feedback och fick mig att lova att ringa tillbaka direkt till dem om jag skulle få ont eller om blödningen skulle bli mycket riklig.

Självklart är jag fortfarande orolig men hon lugnade mig och gav mig bra råd! :) så imorgon är jag hemma från jobbet och satsar på att ringa mvc!
  • Tussilago6

Tog ett nytt test imorse med Testlagrets stickor, idag är jag i v.4+4 och testet är fortfarande rätt svagt... Jag provade att ladda upp en bild men det funkade nog inte. Det har iofs aldrig varit starkare utan gått från ubersvagt till att nu bara vara svagt, däremot så tycker jag att mina symtom ökat lite, jag har börjat få ont i brösten och så. Men visst borde väl ett test vara ganska så starkt positivt på bim +4?

• Paincake
    Tussilago6 skrev 2016-09-19 06:10:12 följande:

Tog ett nytt test imorse med Testlagrets stickor, idag är jag i v.4+4 och testet är fortfarande rätt svagt... Jag provade att ladda upp en bild men det funkade nog inte. Det har iofs aldrig varit starkare utan gått från ubersvagt till att nu bara vara svagt, däremot så tycker jag att mina symtom ökat lite, jag har börjat få ont i brösten och så. Men visst borde väl ett test vara ganska så starkt positivt på bim +4?

Jag fick inte positivt förrän v 5+1 och då var det jättesvagt. Så har det varit alla gånger jag varit gravid.
  • Miichz
    Yopas skrev 2016-09-18 16:58:04 följande:

Men åh vad roligt!! Vi bor jättenära stan, nära gamla lasarettet om du vet vart det är? :D

Ja vi ska också flytta nära centrumet. Ny byggen 10 min att gå typ :)
  • Miichz

Är det någon mer än jag som börjat få massa flytningar? Tjocka vit/gula? Man blir ju nojjig för minsta lilla nu och jag ser att jag inte är ensam om att vara orolig så de är iallafall en tröst! Killen tycker jag larvar mig och över nojjar, känns inte som

Att han riktigt förstått än. Och han tkr

Jag överdriver när jag mår illa och inte kan äta vad som helst.

• Babydreamer
    Yopas skrev 2016-09-18 09:44:53 följande:

Jag bor i Norrköping! Heydiho granne! :D

Vad heter gruppen på fb? :)

Bor också i Norrköping
Svar på tråden BF maj 2017