• AlexandraJohansson

IVF 2016 sep/okt

Hej alla glada! Vill gärna komma i kontakt med par som ska göra IVF!

vi kanske kan bli ett glatt gäng som kan träffas & dela våra postiva/negativa historier med varandra!

Det brukar ju vara så att allting går i en berg & dalbana. men till sist får vi alla det mest värdefulla & fantastiska som alla av oss har längtat efter!

• Svar på tråden IVF 2016 sep/okt
  • Regnbågsdröm
    AlexandraJohansson skrev 2016-08-28 19:57:17 följande:

mm, hoppas jätte mycket..

Malmö. ni då?

Vi går också i Malmö
  • Regnbågsdröm
    AlexandraJohansson skrev 2016-08-28 21:17:04 följande:

åh. vad kul att vi går på samma ställe:)

Japp Hoppas ni får börja efter nästa mens då, för då kommer vi ligga rätt i fas också eftersom vi gör långa protokollet
  • FruA78

Hej hoppar in här. Jag är med i septembertråden men de har kommit så långt. Gjorde vårt första IVF-försök i maj, blev gravid men missfall i vecka 10. Det var vårt tredje missfall i vecka 8-10, gjort missfallsutrdning där de inte hittar något fel. Är dessutom oförklarligt barnlösa. Har försökt i 3 år nu att få barn. Kommer att göra vårt första FET ca den 20 september med en 5 dagars. Håller tummarna nu för alla oss o tråden. När börjar ni ungefär i september?

• Regnbågsdröm
    FruA78 skrev 2016-08-28 21:36:29 följande:

Hej hoppar in här. Jag är med i septembertråden men de har kommit så långt. Gjorde vårt första IVF-försök i maj, blev gravid men missfall i vecka 10. Det var vårt tredje missfall i vecka 8-10, gjort missfallsutrdning där de inte hittar något fel. Är dessutom oförklarligt barnlösa. Har försökt i 3 år nu att få barn. Kommer att göra vårt första FET ca den 20 september med en 5 dagars. Håller tummarna nu för alla oss o tråden. När börjar ni ungefär i september?

Minns dig från maj-gruppen. Känner samma sak med september-gruppen nu. Känns som en augustigrupp. Många som redan är klara i princip.

Jag gör långt protokoll så är igång med sprayen. Börjar med sprutorna 8 september.
  • AlexandraJohansson

regnbågsdröm:

kanske ingenting du svarar på öppet men frågan är fri så jag frågar på bara, tänkte mer hur gamla ni är? om ni kanske är i min o min mans ålder dvs, 25 resp 30.

vi kanske kan hålla kontakten & prata lite mer senare i privat meddelande? tycker det är kul att träffa folk som ska genomgå samma som en själv osv.

• FruA78
    AlexandraJohansson skrev 2016-08-28 21:38:46 följande:

hej. välkommen in i denna tråden!

jag hoppas kunna starta mellan den 20-25 sep.

Tack :)

Då börjar jag innan dig. Gjorde också korta protokollet i maj. Mådde över förväntan. Förra hösten gjorde vi tre inseminationer med hormonbehandling men med tabletter istället. Är ju en mycket lägre dos men mådde ungefär detsamma med sprutorna.

Hoppas att ni får börja nu i september, såg att ni inte fick börja denna månad.
Svar på tråden IVF 2016 sep/okt