Kezza skrev 2016-08-30 11:58:56 följande:
Aha, så det kan anpassa sprayen. Till ungefär hur många dagar räcker en flaska? Jag har fått 2 st utskrivna och hoppas att det kommer att räcka till alla veckor.
Vad menas med att man är svårstimulerad?
Vad kollar de på ultraljudet?
Har du fått flaskor med 60 doser i så bör det räcka. Men du kan kryssa för på flaskan varje gång du tar, så har du koll.
Att vara svårstimulerad innebär att jag behöver mycket hormon i många dagar för att bilda äggblåsor och för att de ska växa som de ska. Det där inser de efter ett tag. Det är därför du går på ultraljud efter en vecka för att se hur det ser ut inuti. Då ser dem om äggblåsorna växt tillräckligt för att planera äggplock, eller om du behöver öka dosen på sprutan eller minska dosen på sprutan. De brukar ofta se första försöket som lite av ett testförsök, eftersom de inte vet helt från början vilken dos eller spruta man kan tänkas behöva. Nu när jag gjort fler försök börjar de på maxdos på mig från dag ett. Har även bytt spruta sen mitt allra första försök. Vilken spruta ska du ta och vilken dos börjar du med? Det är väldigt sällan de prickar dosen direkt från början, så det är helt normalt att få justera den efter första ultraljudet. Bara så du inte oroar dig