• AlexandraJohansson

IVF 2016 sep/okt

Hej alla glada! Vill gärna komma i kontakt med par som ska göra IVF!

vi kanske kan bli ett glatt gäng som kan träffas & dela våra postiva/negativa historier med varandra!

Det brukar ju vara så att allting går i en berg & dalbana. men till sist får vi alla det mest värdefulla & fantastiska som alla av oss har längtat efter!

• Svar på tråden IVF 2016 sep/okt
  • Kezza
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-29 16:24:35 följande:
    Fan vad härligt! Kul! Nu jävlar börjar det! Du kör exakt en månad efter mig. Började med min nedreglering 16 augusti
    Det känns som om jag har vunnit högsta vinst! :)

Vad roligt! Då satsar vi båda på Bebis2017 istället för beach2017 ;)

Har du fått några biverkningar av sprayen?
  • Regnbågsdröm
    Kezza skrev 2016-08-29 16:30:42 följande:
    Det känns som om jag har vunnit högsta vinst! :)

Vad roligt! Då satsar vi båda på Bebis2017 istället för beach2017 ;)

Har du fått några biverkningar av sprayen?
    Haha, låter som en fantastiskt bra plan! Bebis2017!

Ja gud ja. Jag får alltid mycket biverkningar av sprayen. Så får du det, så är det helt normalt Mest huvudvärk och värmesvallningar, men de två senaste gångerna har jag haft det väldigt jobbigt med nedstämdheten. Inte en av de vanligaste biverkningarna, men den finns ändå där. Idag är jag hemma från jobbet för att jag helt enkelt inte orkar gå dit. Vill mest bara ligga ner, trött och deppig liksom. Men det är skönt att veta att det beror på sprayen. Sen vänder det skitfort när man börjar på sprutorna
  • Kezza
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-29 16:39:54 följande:
    Haha, låter som en fantastiskt bra plan! Bebis2017!

Ja gud ja. Jag får alltid mycket biverkningar av sprayen. Så får du det, så är det helt normalt Mest huvudvärk och värmesvallningar, men de två senaste gångerna har jag haft det väldigt jobbigt med nedstämdheten. Inte en av de vanligaste biverkningarna, men den finns ändå där. Idag är jag hemma från jobbet för att jag helt enkelt inte orkar gå dit. Vill mest bara ligga ner, trött och deppig liksom. Men det är skönt att veta att det beror på sprayen. Sen vänder det skitfort när man börjar på sprutorna
    Jag är en väldigt känslosam person i vanliga fall så jag räknar nästan med att jag kommer att gråta syndafloder eller få raseriutbrott. 

I hur många dagar sprayar man? Hur många dagar tar man sedan sprutor? Jag förstår att det kanske kan vara individuellt men ungefär.
  • Muffins2017

Grattis Kezza! Vad kul att ha ett datum!

Mitt "hålldatum" är om 2 veckor då jag ska träffa min hemortsläkare och planera frysförsöket. Vilka mediciner, när vi börjar, blodprover osv.

Sen väntar jag ju även på att blödningen efter aborten ska sluta samt att hcg ska gå ur kroppen.. Men skönt att ha ett datum att se fram emot!

Hoppas också på bebis 2017.. Idag kunde jag inte hålla mig utan räknade fram ngt slags hypotetiskt BF. Skulle i så fall bli i slutet av augusti om allt klaffar.

Hoppas hoppas hoppas!

• Kezza
    Muffins2017 skrev 2016-08-29 16:55:09 följande:

Mitt "hålldatum" är om 2 veckor då jag ska träffa min hemortsläkare och planera frysförsöket. Vilka mediciner, när vi börjar, blodprover osv.

Sen väntar jag ju även på att blödningen efter aborten ska sluta samt att hcg ska gå ur kroppen.. Men skönt att ha ett datum att se fram emot!

Hoppas också på bebis 2017.. Idag kunde jag inte hålla mig utan räknade fram ngt slags hypotetiskt BF. Skulle i så fall bli i slutet av augusti om allt klaffar.

Hoppas hoppas hoppas!

Tack så mycket! :) Det känns såå skönt att äntligen vara igång!

Hoppas att mötet kommer att gå bra och att ni får sätta igång när ni är redo!

Jag vet hur det är med tankarna :) Jag var tvungen att googla lite barnvagnar :)

Då hoppas vi att det blir Bebis2017 för alla oss här inne! :)
  • Regnbågsdröm
    Kezza skrev 2016-08-29 16:45:52 följande:
    Jag är en väldigt känslosam person i vanliga fall så jag räknar nästan med att jag kommer att gråta syndafloder eller få raseriutbrott. 

I hur många dagar sprayar man? Hur många dagar tar man sedan sprutor? Jag förstår att det kanske kan vara individuellt men ungefär.
    Glömde den värsta biverkningen, i alla fall för sambon.. Mina humörsvängningar

Det är olika både med sprayen och sprutorna. Den här gången sprayar jag typ 3,5 vecka. Förra gången var det typ 2,5. Det där har att göra med köerna också, de räknar ju för att få det att klaffa med när det finns tid.

Vad gäller sprutorna så får man en preliminär vecka för plock. För mig har den alltid stämt, men får i slutet av veckan. Jag är extremt svårstimulerad, så jag kör både maxdos och sprutar många dagar. Nästan två veckor. Men du kommer få tid för ultraljud när du sprutat en vecka. De allra flesta behöver göra minst två ultraljud. Men tänk sprutorna minst en vecka, högst två. Sen kan det bli allt däremellan liksom.
  • Regnbågsdröm
    Muffins2017 skrev 2016-08-29 16:55:09 följande:

Hoppas hoppas hoppas!

Varför har du gjort abort? Eller vad menar du med "aborten".

Kram! Hoppas ni får er planering snart!
  • Muffins2017

Fick genomgå en medicinsk abort efter att embryot dött men inte stöts ut. Blev ju gravid spontant i somras ironiskt nog men det slutade inte bra.

Gjorde det i fredags och det blöder ju en tid efteråt. Innan blödde det ingenting även fast det var "kört". upptäcktes på vul.

• Regnbågsdröm
    Muffins2017 skrev 2016-08-29 17:19:08 följande:

Fick genomgå en medicinsk abort efter att embryot dött men inte stöts ut. Blev ju gravid spontant i somras ironiskt nog men det slutade inte bra.

Gjorde det i fredags och det blöder ju en tid efteråt. Innan blödde det ingenting även fast det var "kört". upptäcktes på vul.

Oh, så hemskt. Lider med er <3 Hoppas det ska få gå bra nu!
  • Kezza
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-29 17:08:54 följande:
    Glömde den värsta biverkningen, i alla fall för sambon.. Mina humörsvängningar

Det är olika både med sprayen och sprutorna. Den här gången sprayar jag typ 3,5 vecka. Förra gången var det typ 2,5. Det där har att göra med köerna också, de räknar ju för att få det att klaffa med när det finns tid.

Vad gäller sprutorna så får man en preliminär vecka för plock. För mig har den alltid stämt, men får i slutet av veckan. Jag är extremt svårstimulerad, så jag kör både maxdos och sprutar många dagar. Nästan två veckor. Men du kommer få tid för ultraljud när du sprutat en vecka. De allra flesta behöver göra minst två ultraljud. Men tänk sprutorna minst en vecka, högst två. Sen kan det bli allt däremellan liksom.
    Aha, så det kan anpassa sprayen. Till ungefär hur många dagar räcker en flaska? Jag har fått 2 st utskrivna och hoppas att det kommer att räcka till alla veckor.

Vad menas med att man är svårstimulerad?

Vad kollar de på ultraljudet?
Svar på tråden IVF 2016 sep/okt