• AlexandraJohansson

IVF 2016 sep/okt

Hej alla glada! Vill gärna komma i kontakt med par som ska göra IVF!

vi kanske kan bli ett glatt gäng som kan träffas & dela våra postiva/negativa historier med varandra!

Det brukar ju vara så att allting går i en berg & dalbana. men till sist får vi alla det mest värdefulla & fantastiska som alla av oss har längtat efter!

• Svar på tråden IVF 2016 sep/okt
  • Regnbågsdröm
    Kezza skrev 2016-08-29 15:05:25 följande:
    Tack så mycket! :)

Jag kommer säkert att ha många frågor! :)

Hur många dagar har det tagit för dig att få hem brevet (från att du ringde) med besked om ni får starta eller inte? Jag har varit inne på Mina vårdkontakter idag för att se om det stod något där men det var inget. Jag är så nervös att jag inte ska få plats. Speciellt inte eftersom att vi redan har väntat en evighet (känns det som iallafall :)
    Du menar efter att du ringde in och meddelade mens på telefonsvararen? Det brukar ta ett par dagar. När ringde du? Hoppas ni får köra igång den här cykeln. Men det har varit mycket köer nu det senaste, många som väntar efter sommaren.
  • Kezza
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-29 15:07:38 följande:
    Du menar efter att du ringde in och meddelade mens på telefonsvararen? Det brukar ta ett par dagar. När ringde du? Hoppas ni får köra igång den här cykeln. Men det har varit mycket köer nu det senaste, många som väntar efter sommaren.
    Jag ringde i fredags. Jag har en tendens att alltid tro det värsta och lite konstiga saker, så nu har jag fått för mig att meddelande inte har kommit. Men jag väntar ett par dagar och ser om det kommer nåt brev :)

Jag förstår att det är extra många som väntar nu efter sommarstägningen.

Av hur många gånger som du har ringt har du blivit nekad att börja? ex. ringt 5 ggr, fått starta 3 av dem.
  • Moni86
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-29 14:44:37 följande:

Jag förstår, men försök. Ska ni orka ta er igenom det här så måste ni öppna er för varandra!

Har ni redan en plan för IVF nu? Eller valde du bara att skriva i en aktiv grupp. Kram!

Vi väntar på att de ska höra av sig från Göteborg. Remiss är skickad för snart tre veckor sen så de borde vara på gång tror jag. Vet ej hur lång tid de tar? Pratade med en sköterska som sa att jag skulle höra av mig i denna veckan för att försöka skynda på min plats då jag har sllt svårare smärtor med endometriosen. Hade problem med att telefonsvararen inte uppfattade mitt nummer trots att de stod korrekt på displayen, haha känns som ett omen om att jag inte ska komma i kontakt med dem...
  • Regnbågsdröm
    Kezza skrev 2016-08-29 15:12:02 följande:
    Jag ringde i fredags. Jag har en tendens att alltid tro det värsta och lite konstiga saker, så nu har jag fått för mig att meddelande inte har kommit. Men jag väntar ett par dagar och ser om det kommer nåt brev :)

Jag förstår att det är extra många som väntar nu efter sommarstägningen.

Av hur många gånger som du har ringt har du blivit nekad att börja? ex. ringt 5 ggr, fått starta 3 av dem.
    Men då får du vänta lite till. De måste ju hinna skicka brevet också.. Och idag är det bara måndag Jag skulle gissa att du får det på typ onsdag. Men den här veckan i alla fall. Så håll ut! Har du inte fått det innan veckans slut så får du ringa! Men det kommer du ha fått! Andas, bara andas

Vi har blivit nekade 1 av 4 gånger, kan man säga. Men bara blivit nekade en cykel och sen fått börja på nästa. Vi blev egentligen nekade nu också, men ringde och sa till dem då de lovat att prioritera oss efter min operation. Så de fick ändra och fixa. Så indirekt 2 av 4. Direkt 1
  • Regnbågsdröm
    Moni86 skrev 2016-08-29 15:14:05 följande:
    Vi väntar på att de ska höra av sig från Göteborg. Remiss är skickad för snart tre veckor sen så de borde vara på gång tror jag. Vet ej hur lång tid de tar? Pratade med en sköterska som sa att jag skulle höra av mig i denna veckan för att försöka skynda på min plats då jag har sllt svårare smärtor med endometriosen. Hade problem med att telefonsvararen inte uppfattade mitt nummer trots att de stod korrekt på displayen, haha känns som ett omen om att jag inte ska komma i kontakt med dem...
    Okej, men försök ringa dem igen och hör. Jag har ingen aning om hur väntetiderna ser ut där, men det är för IVF ni väntar? Eller för utredning? Bra om du ringer och kollar, så vet ni på ett ungefär hur länge ni kan tänkas behöva vänta. Kram!
  • Tiiffany

Hej!

Hoppar också in i denna grupp. Nästa vecka på onsdag har vi tid för vårt första besök i Huddinge. Spännande! Min man stötte också bort IVF ett tag och ville försöka naturligt, men efter 13 månader så känns det lönlöst (ett missfall v6). Men nu har han ändrat tankesätt och ser också fram emot att få göra IVF :) Håller tummarna för oss alla här inne! 

• Kezza
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-29 15:21:31 följande:
    Men då får du vänta lite till. De måste ju hinna skicka brevet också.. Och idag är det bara måndag Jag skulle gissa att du får det på typ onsdag. Men den här veckan i alla fall. Så håll ut! Har du inte fått det innan veckans slut så får du ringa! Men det kommer du ha fått! Andas, bara andas

Vi har blivit nekade 1 av 4 gånger, kan man säga. Men bara blivit nekade en cykel och sen fått börja på nästa. Vi blev egentligen nekade nu också, men ringde och sa till dem då de lovat att prioritera oss efter min operation. Så de fick ändra och fixa. Så indirekt 2 av 4. Direkt 1
    Ok, men det är ju bra "odds" :)

Vet du annars om de har någon prioriteringslista eller så, dvs om man får förtur om det gäller försök 1 eller 3. Eller om det helt enkelt är så att det beror på när man ringer?
  • Regnbågsdröm
    Kezza skrev 2016-08-29 15:51:18 följande:
    Ok, men det är ju bra "odds" :)

Vet du annars om de har någon prioriteringslista eller så, dvs om man får förtur om det gäller försök 1 eller 3. Eller om det helt enkelt är så att det beror på när man ringer?
    De har ju någon form av prioriteringslista, men exakt hur den fungerar.. Det vet inte jag. Men är man väl inne i systemet så ska man inte hamna i samma "hög" som de som är nya, det tror jag inte i alla fall. Sedan om man redan blivit nekad en gång, då ska man prioriteras gången efter det. De har nog något system för hur de får det där att gå ihop..
  • Kezza
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-29 16:13:35 följande:
    De har ju någon form av prioriteringslista, men exakt hur den fungerar.. Det vet inte jag. Men är man väl inne i systemet så ska man inte hamna i samma "hög" som de som är nya, det tror jag inte i alla fall. Sedan om man redan blivit nekad en gång, då ska man prioriteras gången efter det. De har nog något system för hur de får det där att gå ihop..
    WOHOOO!!!!!! :)

Jag gick in på Mina vårdkontakter nu och jag har fått plats!! Vilken lycka!! :)

Det står att jag ska börja nedregleringen 15/9.

• Regnbågsdröm
    Kezza skrev 2016-08-29 16:18:08 följande:
    WOHOOO!!!!!! :)

Jag gick in på Mina vårdkontakter nu och jag har fått plats!! Vilken lycka!! :)

Det står att jag ska börja nedregleringen 15/9.

Fan vad härligt! Kul! Nu jävlar börjar det! Du kör exakt en månad efter mig. Började med min nedreglering 16 augusti
Svar på tråden IVF 2016 sep/okt