• AlexandraJohansson

IVF 2016 sep/okt

Hej alla glada! Vill gärna komma i kontakt med par som ska göra IVF!

vi kanske kan bli ett glatt gäng som kan träffas & dela våra postiva/negativa historier med varandra!

Det brukar ju vara så att allting går i en berg & dalbana. men till sist får vi alla det mest värdefulla & fantastiska som alla av oss har längtat efter!

• Svar på tråden IVF 2016 sep/okt
  • FruA78
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-19 17:52:25 följande:

Äggplock för oss på onsdag!
    Är det någon aktivitet i den här gruppen? Eller är det mest septembergruppen som är aktiv nu? Jag är i den också så

Åh härligt, inte långt kvar nu. Håller tummarna för er allt jag kan.

Här kom ägglossningen på dag 11 istället för vanligen 14-17. Så det innebär nästan en vecka tidigare tills vi kör igång med FET :) Väntar in mensen nu en sista gång.
  • Kezza

Jag har nu tagit nässpray i 5 dagar och känner inte av några biverkningar. Jag var beredd på det värsta då jag läst om så många dom har fått huvudvärk, värmevallningar, humörsvängningar m.m. Så min fråga är nu: Brukar biverkningar komma först efter några dagar? Är det någon som inte har fått några biverkningar alls av Synarela?

Mitt negativajag tror nu förståss att jag har gjort något fel när jag har sprayat iom avsaknaden av biverkningar änsålänge :(

• Regnbågsdröm
    Kezza skrev 2016-09-19 22:49:55 följande:

Jag har nu tagit nässpray i 5 dagar och känner inte av några biverkningar. Jag var beredd på det värsta då jag läst om så många dom har fått huvudvärk, värmevallningar, humörsvängningar m.m. Så min fråga är nu: Brukar biverkningar komma först efter några dagar? Är det någon som inte har fått några biverkningar alls av Synarela?

Mitt negativajag tror nu förståss att jag har gjort något fel när jag har sprayat iom avsaknaden av biverkningar änsålänge :(

De kommer. Var glad så länge du slipper Men jag fattar känslan. Man vill ju känna för att veta att det funkar. Men hur länge ska du spraya? Jag har haft biverkningar varje gång, men mer eller mindre liksom. Men rätt säker på att det kommer för dig så småningom
  • Regnbågsdröm
    FruA78 skrev 2016-09-19 19:00:37 följande:
    Åh härligt, inte långt kvar nu. Håller tummarna för er allt jag kan.

Här kom ägglossningen på dag 11 istället för vanligen 14-17. Så det innebär nästan en vecka tidigare tills vi kör igång med FET :) Väntar in mensen nu en sista gång.
    Tack snälla!

Lycka till ni också!
  • Kezza
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-20 06:56:09 följande:

De kommer. Var glad så länge du slipper Men jag fattar känslan. Man vill ju känna för att veta att det funkar. Men hur länge ska du spraya? Jag har haft biverkningar varje gång, men mer eller mindre liksom. Men rätt säker på att det kommer för dig så småningom

Jag ska försöka var glad sålänge jag slipper biverkningarna :) Jag ska spraya till 29/9 då jag ska börja med Gonal-f och då ska jag dra ner till 2 ggr/dag.
  • Tiiffany
    Jag vet inte hur jag ska säga detta, jag är i total chock! Igår ringde jag till Huddinge så jag såg att mina flytningar hade ändrat färg samt att det rann lite brun vätska som när mensen brukar börja. Tanken är att jag imorgon ska börja med spruta 1. Imorse tog jag av mig tampongen och den var helt vit. Då täkte jag ne nu tar jag ett gravtest så att jag kan ringa huddinge och be dem kolla vad som är fel. Det stod Gravid 2-3!!! jag här heeeeeelt chockad. Sist vi blev gravida var 2015 oktober och sedan dess har vårt liv varit upp och ner med undersökningar och operation. Just nu vill jag bara njuta av tiden och ringa huddinge. Förhoppningsvis får jag en tid i v7 för VUL och få höra hjärtljud med tanke på tidigare missfall 
  • Regnbågsdröm
    Kezza skrev 2016-09-20 09:22:53 följande:
    Jag ska försöka var glad sålänge jag slipper biverkningarna :) Jag ska spraya till 29/9 då jag ska börja med Gonal-f och då ska jag dra ner till 2 ggr/dag.
    Precis, var det! Jag brukar ha som mest biverkningar när blödningen kommit. Den ska komma mellan dag 8-14 av spray ungefär.
  • BK1986

Hej på er! Jag följer er lite här i bakgrunden få se hur det går för oss. Vi håller på och återhämtar oss från vårt MA som upptäcktes den 5/8. Fick skrapas den 16/8 och inväntar nu mens för att köra igång igen med IVF.

Vi har pratat med läkaren på vår klinik och fått godkänt att köpa ett trepack även om han var lite skeptisk med tanke på våra halvtaskiga resultat. Vi erbjöds prover för att kolla eventuella kromosomavvikelser men vi har avböjt.

Så nu blir det långa protokollet denna gång också! Förväntad mens cirka 1/10 och spraystart Suprecur 21 dagar efter det. Ingen ÄL än så det kan bli senare.

Håller tummarna för er allihopa och så får vi se om vi hinner köra igång i oktober.

• missanmusen

Vi fick precis veta att de beslutat om att frysa våra embryon. Har äggplock imorgon och vi trodde att allt var bra för att jag mått så bra, men tydligen ska de frysa våra embryon och vi får inten ET i nästa vecka. Jag är så besviken och har inte fått någon info om vad det innebär för oss. 
    Vet inte när vi kan förvänta oss att få göra ET efter detta. Man har u väntat och väntat.

• Regnbågsdröm
    missanmusen skrev 2016-09-22 08:02:10 följande:

Vi fick precis veta att de beslutat om att frysa våra embryon. Har äggplock imorgon och vi trodde att allt var bra för att jag mått så bra, men tydligen ska de frysa våra embryon och vi får inten ET i nästa vecka. Jag är så besviken och har inte fått någon info om vad det innebär för oss. 
    Vet inte när vi kan förvänta oss att få göra ET efter detta. Man har u väntat och väntat.

Hur kommer sig detta? Måste ju finnas någon anledning? Är du överstimulerad eller vad är orsaken? Hoppas det ska gå bra för er! Håller tummarna! Jag har noll erfarenhet av frysning, så kan tyvärr inte ge några tips där. Kram!
Svar på tråden IVF 2016 sep/okt