• AlexandraJohansson

IVF 2016 sep/okt

Hej alla glada! Vill gärna komma i kontakt med par som ska göra IVF!

vi kanske kan bli ett glatt gäng som kan träffas & dela våra postiva/negativa historier med varandra!

Det brukar ju vara så att allting går i en berg & dalbana. men till sist får vi alla det mest värdefulla & fantastiska som alla av oss har längtat efter!

• Svar på tråden IVF 2016 sep/okt
  • FruA78
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-28 21:45:22 följande:
    Minns dig från maj-gruppen. Känner samma sak med september-gruppen nu. Känns som en augustigrupp. Många som redan är klara i princip.

Jag gör långt protokoll så är igång med sprayen. Börjar med sprutorna 8 september.
    Kommer ihåg dig med :) Ja nästan alla i september gruppen är redan klara.

Då kommer vi alla tre inte ligga så långt ifrån varandra. Nu är det verkligen våran tur, september är vår månad :)
  • Regnbågsdröm
    AlexandraJohansson skrev 2016-08-28 21:51:59 följande:

regnbågsdröm:

kanske ingenting du svarar på öppet men frågan är fri så jag frågar på bara, tänkte mer hur gamla ni är? om ni kanske är i min o min mans ålder dvs, 25 resp 30.

vi kanske kan hålla kontakten & prata lite mer senare i privat meddelande? tycker det är kul att träffa folk som ska genomgå samma som en själv osv.

Du får fråga vad du vill. Jag kan ju gömma mig rätt bra bakom mitt rätt så anonyma konto här så Men är det något jag inte vill svara på så säger jag till Vi är båda 30 år i år.
  • FruA78
    AlexandraJohansson skrev 2016-08-28 22:08:26 följande:

ja precis, september är verkligen vår månad!

går du också i Malmö ?

Nej jag går på ivf-kliniken Sthlm.
  • FruA78
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-28 22:09:12 följande:

September ska bli vår månad tjejer <3

Ja så är det! Känner på mig det <3
  • Muffins2017

Hej, vad kul att det blivit en oktober tråd, känner inte heller att jag passar in i septembertråden. Jag började en men fick inte så mycket svar så hoppas få vara med här istället. Ska förhoppningsvis få göra frysförsök i oktober om allt går som det ska.

Genomgår just efterdyningarna av en missed abortion då jag till min stora glädje blev gravid spontant i somras. Dock slutade det ju i sorg nu.. Har haft ett MA tidigare som också var spontan graviditet, sen tog det inte på ett år. småningom blev det IVF vilket resulterade i ett barn som nu är 4 år samt 2 blastocyster i frysen.

Hoppas så mycket på dom men samtidigt livrädd för ett till MA. Kommer förmodligen få någon slags behandling mot missfall nästa gång.

Går i Falun privat.

Jag är 34 och min man är 37.

• Kezza

Hej. Jag hoppar också in här :)

Vi väntar på att få genomgå vår första ivf-behandling. Vi går på RMC i Malmö. Jag fick min mens i fredags och väntar nu på att få besked om vi får börja nu i september :) Jag ska köra det långa protokollet.

Jag är 35 år och min sambo är 43 år.

• Regnbågsdröm

Välkomna hit både Muffins och Kezza! Hoppas det ska gå bra för er också! Här ska vi ha 100 procent lyckade resultat

Kul med fler som går i Malmö också! Hoppas ni får börja nu Kezza. Och har du frågor så ställ dem gärna. Jag är på min fjärde långa behandling hos RMC, så kan nog svara på det mesta

Svar på tråden IVF 2016 sep/okt