• AlexandraJohansson

IVF 2016 sep/okt

Hej alla glada! Vill gärna komma i kontakt med par som ska göra IVF!

vi kanske kan bli ett glatt gäng som kan träffas & dela våra postiva/negativa historier med varandra!

Det brukar ju vara så att allting går i en berg & dalbana. men till sist får vi alla det mest värdefulla & fantastiska som alla av oss har längtat efter!

• Svar på tråden IVF 2016 sep/okt
  • FruA78
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-13 15:41:18 följande:
    Hoppas ni får till det nästa månad. Att han kan ta ledigt eller så.

Jag är mitt i sprutandet nu. Tack som frågar. Har första ultraljudet på torsdag. Men brukar alltid få göra minst två, men hoppas det kommit igång lite då i alla fall. Så att det i alla fall går framåt. Men brukar få spruta två veckor ungefär. Kram!
    Ja nästa månad så blir det av. Han kommer inte ha utbildning då, bara enhetsdsdagar så han får tala med chefen. Han har gjort så tidigare att han fått stannat i Sthlm och jobbat istället.

Blir vårt första FET känner mig lite nervös. Kommer köra med ovitrelle och även progresteron (Lutinus) två gånger om dagen inte tre om dagen som vid ET. Annars inga andra hormoner. Slipper dock inte sprutor kommer att ta Fragmin som är blodförtunnande.

Hoppas att äggblåsorna har växt fint tills på torsdag :) Kram
  • Tevira

Hejhej! Jag hoppar gärna in här. Ska börja första ivf-försöket imorgon. Så spännande!

• Regnbågsdröm
    FruA78 skrev 2016-09-13 18:13:39 följande:
    Ja nästa månad så blir det av. Han kommer inte ha utbildning då, bara enhetsdsdagar så han får tala med chefen. Han har gjort så tidigare att han fått stannat i Sthlm och jobbat istället.

Blir vårt första FET känner mig lite nervös. Kommer köra med ovitrelle och även progresteron (Lutinus) två gånger om dagen inte tre om dagen som vid ET. Annars inga andra hormoner. Slipper dock inte sprutor kommer att ta Fragmin som är blodförtunnande.

Hoppas att äggblåsorna har växt fint tills på torsdag :) Kram
    Tack snälla. Kram! <3
  • Kezza

Imorgon ska jag börja spraya. Jag ska spraya 3 ggr/dag och tänker ta sprayen 08.00, 14.00, 20.00. Är det någon som vet om man behöver ta sprayen på exakt samma tidpunkt varje dag eller om det inte gör något om det skiljer ex. 10 min?

Tacksam för svar! :)

• Regnbågsdröm
    Kezza skrev 2016-09-14 12:59:11 följande:

Imorgon ska jag börja spraya. Jag ska spraya 3 ggr/dag och tänker ta sprayen 08.00, 14.00, 20.00. Är det någon som vet om man behöver ta sprayen på exakt samma tidpunkt varje dag eller om det inte gör något om det skiljer ex. 10 min?

Tacksam för svar! :)

Tio minuter är ingen fara. Jag har tänkt att en halvtimme plus-minus funkar. Men inte mer än så. Skulle dock råda dig att ta den 8-15-22 istället. Då får du mer jämnt fördelat över dygnet. Så har alltid jag tagit Lycka till!
  • Kezza
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-14 13:29:00 följande:

Tio minuter är ingen fara. Jag har tänkt att en halvtimme plus-minus funkar. Men inte mer än så. Skulle dock råda dig att ta den 8-15-22 istället. Då får du mer jämnt fördelat över dygnet. Så har alltid jag tagit Lycka till!

Jag jobbar på en skola så jag kan inte gå ifrån när som men funkar det om jag tar sprayen 7.30, 14.30, 22.00? :)

Hur går det med dina sprutor?
  • Regnbågsdröm
    Kezza skrev 2016-09-14 18:37:30 följande:
    Jag jobbar på en skola så jag kan inte gå ifrån när som men funkar det om jag tar sprayen 7.30, 14.30, 22.00? :)

Hur går det med dina sprutor?
    Ja men det blir ju ungefär samma sak. Så kör på det! Det de sagt till mig är att de ska tas jämnt fördelar över dygnet och ungefär lika många timmar emellan.

Det går bra. Tack som frågar. Jag tar 7e sprutan ikväll och sak på första ultraljudet imorgon. Förväntar mig inte så mycket, då jag alltid behövt gå på minst två UL och brukar spruta i typ två veckor. Men hoppas att det har börjat komma igång i alla fall
  • Kezza
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-14 19:29:01 följande:

Ja men det blir ju ungefär samma sak. Så kör på det! Det de sagt till mig är att de ska tas jämnt fördelar över dygnet och ungefär lika många timmar emellan.

Det går bra. Tack som frågar. Jag tar 7e sprutan ikväll och sak på första ultraljudet imorgon. Förväntar mig inte så mycket, då jag alltid behövt gå på minst två UL och brukar spruta i typ två veckor. Men hoppas att det har börjat komma igång i alla fall

Jag menade ju såklart 7.30, 14.30, 21.30 och inget annat! :)

Vad spännande med ultraljud! Kollar de antalet äggblåsor och storleken på dem? Hoppas att det går bra!
  • TheKitten

Hej hej!
    Jag hopparin här.

Den 25e ska jag börja med Primolut-Nor så jag får nån mens och sen ska jag börja med spruta nårga dagar efter att mensen kommit.
    Preliminärt ska vi göra själva IVF-försöket vecka 42 i oktober :)

Har PCOS och försökt med olika behandlingar sedan januari 2015 så innan sommaren satte läkaren upp oss för IVF.
    Själva behandlingen och alla undersökningar kommer ske i Västerås och själva IVF:et i Uppsala.
    Så så ser det ut för oss :)
    Min mardröm är att äggblåsorna är tomma! Då bryter jag ihop!

• Regnbågsdröm

Äggplock för oss på onsdag!
    Är det någon aktivitet i den här gruppen? Eller är det mest septembergruppen som är aktiv nu? Jag är i den också så

Svar på tråden IVF 2016 sep/okt