• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • EnBlivandeWestring
    Anonym (frågetecken) skrev 2016-10-03 10:57:20 följande:

Hej,

Vill någon hjälpa mig? Såg detta efter ca 1 h när jag tog ut testet i bättre ljus. Jag tycker mig ana ett plus (?) men har haft min mens för några dagar sedan, under den tiden jag förväntade mig den.

Hade jag varit du hade jag köpt Clearblues digitala test för 119-129 kr på apotek. Dem kan både visa på BIM-1 och det står även i bokstäver vilket gör det helt säkert. Helt klart värt de extra kronorna om man vill vara säker :)
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Hej
    Jag hoppar för övrigt också in här om det är okej
    BIM 7/10 (på fredag) men kan inte vara säker då jag inte gjorde ÄL-test den 23/9 men hade alla symptom som existerar på ägglossning och var även på dag 34 efter senaste mensen den 31/8 (tog ut Mirena /9). Jag är nu supernervös för att jag alltid ska vara såhär oregelbunden så har köpt hem massa äl-stickor som jag sen ska börja använda var dag för att kunna kartlägga min äl bättre.
    Är det fler än jag här som har detta problemet?

Kärlek till er
  • Qvisten93

Hej alla! Hoppas det är okej att jag hoppar in här! Glad Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 6 år och försöker nu bli gravida med vårt första barn. Jag tänker på det mycket och det skulle vara skönt att kunna skriva med andra här som är inne i samma tankar. Det är vårt första försök denna månaden och jag har BIM på söndag 9/10. Köpte ett clearblue med veckoindikator idag som jag tänkte ta på måndag morgon, om jag kan hålla mig. 
    Mina symptom började med lätt illamående ca 4 dagar efter ÄL och det känns konstigt i magen. Känns typ som ett sug som att den är hungrig men jag vill inte direkt äta. Igår (söndag) kom värken nere i tjejmagen. Känns typ som hela magen krampar ibland. Hoppas hoppas hoppas på plus på måndag!

• EnBlivandeWestring
    Qvisten93 skrev 2016-10-03 17:22:24 följande:

Hej alla! Hoppas det är okej att jag hoppar in här! Glad Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 6 år och försöker nu bli gravida med vårt första barn. Jag tänker på det mycket och det skulle vara skönt att kunna skriva med andra här som är inne i samma tankar. Det är vårt första försök denna månaden och jag har BIM på söndag 9/10. Köpte ett clearblue med veckoindikator idag som jag tänkte ta på måndag morgon, om jag kan hålla mig. 
    Mina symptom började med lätt illamående ca 4 dagar efter ÄL och det känns konstigt i magen. Känns typ som ett sug som att den är hungrig men jag vill inte direkt äta. Igår (söndag) kom värken nere i tjejmagen. Känns typ som hela magen krampar ibland. Hoppas hoppas hoppas på plus på måndag!

Åh, så kul att jag inte är ensam om att längta efter den första. Min mage har varit extra knasig senaste tiden och brösten har gjort sjukt ont när man tar på dem. Sen har jag varit galet hungrig men mått illa direkt vid tanken på mat. Har även haft något liknande rörelsesjuka så nu hoppas jag jag med :) 

Håller verkligen tummarna för er

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Qvisten93 skrev 2016-10-03 17:22:24 följande:

Åh, så kul att jag inte är ensam om att längta efter den första. Min mage har varit extra knasig senaste tiden och brösten har gjort sjukt ont när man tar på dem. Sen har jag varit galet hungrig men mått illa direkt vid tanken på mat. Har även haft något liknande rörelsesjuka så nu hoppas jag jag med :) 

Kärlek till er
  • millionvoices

Räknade helt fel på bim, ska vara den 6 oktober!

Det stämmer nog bättre för har mått så konstigt i cirka 1 vecka.

• Qvisten93
    EnBlivandeWestring skrev 2016-10-03 17:46:00 följande:

Åh ska bli kul att följas åt! Hoppas verkligen det går bra för er med! När har du BIM?
  • Qvisten93
    Milernia skrev 2016-10-03 18:07:48 följande:
    Fattar fortfarande inte! Heeeeelt sjukt.
     Grattis!! Glad 
  • EnBlivandeWestring
    Qvisten93 skrev 2016-10-03 18:19:34 följande:
    Åh ska bli kul att följas åt! Hoppas verkligen det går bra för er med! När har du BIM?
    Jag är inte helt säker då jag nyligen tagit ut hormonspiral och inte haft mens sen dess. Men hade kraftig ÄL-värkar 23/9 och spydde av smärta. Natten innan där hade vi det lite mysigt och även lite tid innan. Jag trodde dock att jag redan hade haft ÄL så därför blev det inte mer den helgen när jag mådde som jag gjorde. Så om det stämmer så är min BIM nu på fredag 7/10 men jag vill börja testa NUNUNU då magen känns konstig. Dock är min temp den samma som den brukar och jag har läst en massa om att man har högre temp när man är gravid. 
    Kärlek till er
Svar på tråden Bim oktober 2016