• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • isen
    Lady K skrev 2016-10-04 13:01:43 följande:

Jag har haft annorlunda mens sedan jag slutade med p-pillren i juli. Hade också alltid bruna flytningar innan mensen kom igång, nu har jag däremot haft som du beskriver lätt rosa på pappret när jag gått på toa cirka två dagar innan mensen kommit. Eftersom det kändes så annorlunda var jag helt säker på att jag var gravid första cykeln efter pillerstoppet. Nu blev det dock samma grej andra cykeln igen i september, så antar att dessa "spottings" hör till min mens numera.

Men det finns ju genombrottsblödningar också, så ge inte upp hoppet! Håller tummarna för dig!

Tack! :)

Då är det kanske så enkelt att mensen är på intåg om någon dag då! Bara kroppen börjar fungera som den ska är jag nöjd. Så mensen får gärna komma så vi kan göra ett nytt försök!

Fortfarande inget mer rosa/rött/brunt än. Samma molande värk kring ljumskarna/äggstockarna som strålar ändå ner i benen, men ingen vanlig mensvärk (sitter då mer mitt i "tjejmagen" och hela underlivet). Tråkigt att bara vänta på mens..

Nåt jag funderar på är det här med lutealfasen. OM jag haft äl då jag trodde, borde ju mensen ha kommit nu. Annars hade jag äl senare, vilket betyder att det jag hade idag skulle kunna vara en nidblödning. Eller kan mensen bara hitta på att bli sen en månad trots att äl sker i "rätt" tid? Dvs att man en månad får en lutealfas på t.ex. 20 dagar, fast man normalt har 14?
  • millionvoices

Gaaah bim imorgon!

Har lite svag molande värk i magen, lite högre upp än fiffi haha. Hoppas verkligen de tagit sig denna gång :)

• Kimmie84
    Monsan skrev 2016-10-04 21:47:03 följande:
    Jag fick mitt mf för 4 månader sedan och har testat negativt efter det.. tog ett digitalt test imorse och det var positivt så jag är gravid.. kan inte riktigt fatta att det är sant... hoppas det är en yrkesmördare graviditet för dig. :)
    Grattis!!!!!
    Plussade själv igår på BIM -2
  • Jojjo92
    isen skrev 2016-10-05 01:15:41 följande:

Tack! :)

Då är det kanske så enkelt att mensen är på intåg om någon dag då! Bara kroppen börjar fungera som den ska är jag nöjd. Så mensen får gärna komma så vi kan göra ett nytt försök!

Fortfarande inget mer rosa/rött/brunt än. Samma molande värk kring ljumskarna/äggstockarna som strålar ändå ner i benen, men ingen vanlig mensvärk (sitter då mer mitt i "tjejmagen" och hela underlivet). Tråkigt att bara vänta på mens..

Nåt jag funderar på är det här med lutealfasen. OM jag haft äl då jag trodde, borde ju mensen ha kommit nu. Annars hade jag äl senare, vilket betyder att det jag hade idag skulle kunna vara en nidblödning. Eller kan mensen bara hitta på att bli sen en månad trots att äl sker i "rätt" tid? Dvs att man en månad får en lutealfas på t.ex. 20 dagar, fast man normalt har 14?

Slutade med mina p-piller i våras och har också fått rosa flytningar några dagar innan mens varje gång. Fick det även denna månaden och tänkte då att hoppet var ute och mensen var på gång. Men nix, jag plussade några dagar senare vilket innebär att dessa rosa / bruna flytningar inte behöver betyda mens! :)

Lycka till!
  • Yv1

Hejsan. Jag har bim den 15oktober, är så nervös och hoppas verkligen de tagit sig. Dock inga större förväntningar då vi endast mös innan beräknad äl.. Men man vet ju aldrig.. Kanske kanske.. Jag letar och letar ev gravidtecken, läser sllt jag kan komma åt.

Jag har haft huvudvärk sen äl.. Endast de jag kan se som ett täcken. Sen så känns magen utåtspänd (kan ju vara för jag tänker och letar tecken).

Vi planerar andra barnet, förra gången tog de sig på första försöket, så hoppas de ska hända nu med. Är idag bim-10..

• isen
    Jojjo92 skrev 2016-10-05 07:24:20 följande:

Slutade med mina p-piller i våras och har också fått rosa flytningar några dagar innan mens varje gång. Fick det även denna månaden och tänkte då att hoppet var ute och mensen var på gång. Men nix, jag plussade några dagar senare vilket innebär att dessa rosa / bruna flytningar inte behöver betyda mens! :)

Lycka till!

Tack :)

Har de hållit i sig någon dag då eller har det bara varit vid ett tillfälle? Jag såg ju bara en droppe rosa i toan och så en droppe på papperet sen var det spårlöst borta. Fortfarande ingen mens i sikte. Tog ett test i morse som var neg. Då hade jag varit upp på toa 4 timmar tidigare men det borde ju ändå ha blivit positivt nu om det varit nåt tycker jag..

Igår kväll började jag tvärt må illa. Båda gångerna när jag gick ner till tvättstugan i källaren konstigt nog. Och idag mår jag illa och har frossa till och från. Skumt. Men som sagt, jag får vänta och se!

Grattis till pluset :D
  • miachr78

Smiter in i tråden. Hade bim i fredags (30/9) men tänkte att det är ju nästan oktober ? Ingen mens i sikte. ..haft molvärk sedan innan bim och känslan att mensen är på g men den kommer inte. Metallsmak i munnen i går men kan också bero på järntabletterna jag tar sedan ett par dagar tillbaka. Tog ett test i måndagskväll som var negativt. Har en menscykel på 28-31 dagar och nu är jag alltså på dag 36....

• Rosenlarv
    miachr78 skrev 2016-10-05 13:01:01 följande:

Smiter in i tråden. Hade bim i fredags (30/9) men tänkte att det är ju nästan oktober ? Ingen mens i sikte. ..haft molvärk sedan innan bim och känslan att mensen är på g men den kommer inte. Metallsmak i munnen i går men kan också bero på järntabletterna jag tar sedan ett par dagar tillbaka. Tog ett test i måndagskväll som var negativt. Har en menscykel på 28-31 dagar och nu är jag alltså på dag 36....

Vad frustrerande! Vet du säkert när du hade Äl?
  • EnBlivandeWestring

Vi behöver verkligen hjälp
    Tror jag är på BIM -2 och detta tunna streck ser nu både jag och sambon. Detta är första försöket men är det redan vår tur? Är detta på riktigt? Jag vill inte riktigt tro det...

Det ska även tilläggas att jag vart rätt starkt pos på äl-sticka men ingen mens har synts till på långa vägar och jag har även haft andra symptom 

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Tog ett nytt nu några timmar senare... och nu ser vi det tydligare båda två?

Vågar man hoppas på att där är något nu då? Snälla, kan någon också bedöma?
    Kärlek till er
Svar på tråden Bim oktober 2016