• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • Qvisten93
    EnBlivandeWestring skrev 2016-10-03 18:38:21 följande:
    Jag är inte helt säker då jag nyligen tagit ut hormonspiral och inte haft mens sen dess. Men hade kraftig ÄL-värkar 23/9 och spydde av smärta. Natten innan där hade vi det lite mysigt och även lite tid innan. Jag trodde dock att jag redan hade haft ÄL så därför blev det inte mer den helgen när jag mådde som jag gjorde. Så om det stämmer så är min BIM nu på fredag 7/10 men jag vill börja testa NUNUNU då magen känns konstig. Dock är min temp den samma som den brukar och jag har läst en massa om att man har högre temp när man är gravid. 
    Okej hoppas verkligen det var ÄL då! Haha ja jag känner igen mig i den där känslan att bara vilja testa så fort som möjligt men jag vill verkligen inte få negativt så försöker vänta. Det var därför jag bara köpte ett test! Jag vill ju inte slösa det på att ta för tidigt liksom så ska verkligen försöka hålla mig till måndag. Ska du testa på fredag? 
    Ja jag har också hört det med temp, vet dock inte riktigt hur mycket den ska öka? Jag tog min igår, brukar ligga på 36,7 och låg nu på 37.0. Tog den dock när jag varit uppe en stund, ska man ta den direkt på morgonen?
  • Anonym (Anonymisen)

Bim -4 efter MA, utan mens emellan. Är det ett spökstreck jag ser på det nedersta testet, vad tror ni? Det översta är jättenegativt och testat med Clearblue PLUS, som egentligen ska kunna verifiera graviditet tidigare än det nedersta testet (Apotekets egna). Inbillar jag mig och ser det jag vill se?! 

• Qvisten93
    Anonym (Anonymisen) skrev 2016-10-03 19:03:39 följande:

Bim -4 efter MA, utan mens emellan. Är det ett spökstreck jag ser på det nedersta testet, vad tror ni? Det översta är jättenegativt och testat med Clearblue PLUS, som egentligen ska kunna verifiera graviditet tidigare än det nedersta testet (Apotekets egna). Inbillar jag mig och ser det jag vill se?! 

Jag ser absolut ett streck där! Glad Testa igen om någon dag så hoppas vi på starkare streck. Det är ju ändå ganska tidigt!
  • EnBlivandeWestring
    Qvisten93 skrev 2016-10-03 18:57:07 följande:
    Okej hoppas verkligen det var ÄL då! Haha ja jag känner igen mig i den där känslan att bara vilja testa så fort som möjligt men jag vill verkligen inte få negativt så försöker vänta. Det var därför jag bara köpte ett test! Jag vill ju inte slösa det på att ta för tidigt liksom så ska verkligen försöka hålla mig till måndag. Ska du testa på fredag? 
    Ja jag har också hört det med temp, vet dock inte riktigt hur mycket den ska öka? Jag tog min igår, brukar ligga på 36,7 och låg nu på 37.0. Tog den dock när jag varit uppe en stund, ska man ta den direkt på morgonen?

Jag kommer nog testa innan då jag har lite dåliga vanor kvar som jag i så fall ska skippa så fort jag vet. Men jag har en massa tester och är en otålig sak. 

Jag har jättelåg temp (35.9-36.2 typ) och jag tar tempen på morgonen direkt när jag går upp då jag vet att det är mindre av omgivningen som påverkar.

Kärlek till er
  • Qvisten93
    EnBlivandeWestring skrev 2016-10-03 19:15:14 följande:

Jag kommer nog testa innan då jag har lite dåliga vanor kvar som jag i så fall ska skippa så fort jag vet. Men jag har en massa tester och är en otålig sak. 

Jag har jättelåg temp (35.9-36.2 typ) och jag tar tempen på morgonen direkt när jag går upp då jag vet att det är mindre av omgivningen som påverkar.

Okej ja men då är det ju smart att få reda på det så fort som möjligt! Och har man många tester hemma skulle nog jag tycka det var omöjligt att låta bli Oskyldig 

Okej, men brukar du ha så låg eller har du bara det nu? På min termometer ska man lägga till en halv grad, det kanske man ska på din med?
  • Anonym (Anonymisen)

Kul att höra att det inte bara är inbillning då! :) Det är som sagt bara Bim -4, sist jag plussade gjorde jag det Bim -2, testade inte tidigare än så. Det jag tycker är konstigt är att jag har fått för mig att CB ska vara känsligare än apotekets egna?! Bör tilläggas att detta är kvällsurin.
  • lisohl

Började tro att jag inte hade nån ägglossning den här månaden då äl-testet nästan var blankt igår. Men så testade jag ändå ikväll och det var positivt. Nu har jag bara ett äl-test kvar. Hur skulle ni göra, ta det imorgon på morgonen eller på kvällen? Alltså 12 eller 24 timmar efter senaste testet?

• Anonym (Anonymisen)
    Qvisten93 skrev 2016-10-03 19:09:23 följande:
    Jag ser absolut ett streck där! Glad Testa igen om någon dag så hoppas vi på starkare streck. Det är ju ändå ganska tidigt!
    Kul att höra att det inte bara är inbillning då! :) Det är som sagt bara Bim -4, sist jag plussade gjorde jag det Bim -2, testade inte tidigare än så. Det jag tycker är konstigt är att jag har fått för mig att CB ska vara känsligare än apotekets egna?! Bör tilläggas att detta är kvällsurin.
  • Anonym (Anonymisen)

Ber om ursäkt skulle svara till Qvisten93. Är nybörjare här!
  • EnBlivandeWestring

[quote=77020621][quote-nick]Qvisten93 skrev 2016-10-03 19:19:56 följande:[/quote-nick]

Okej ja men då är det ju smart att få reda på det så fort som möjligt! Och har man många tester hemma skulle nog jag tycka det var omöjligt att låta bli  

Ja för mig är det en normal temp så jag hoppas inte på för mycket. Och då smärtan i magen nu känns mer påtaglig så antar jag att jag har PMS bara

Kärlek till er
Svar på tråden Bim oktober 2016