• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • Linneisen
    copycat skrev 2016-10-12 19:20:58 följande:

Hm, bara ÄL+5 idag men har gått runt med ett svagt illamående och mensvärk hela dagen. Försök 7 till ett syskon, MF i juli. Har verkligen looovat mig själv att inte testa förens ÄL+14 denna gång. Orkar inte hålla på att vrida och vinkla från ÄL+9 bara för att se mensen komma sen. Börjar bli för deppigt. Har också bara EN billig sticka kvar (ett CB digital veckoindikator också som ska användas när en billig sticka ger mig anledning) och har förbjudit mig själv från att köpa fler, och eftersom jag då inte har råd att slösa i onödan "måste" jag ju invänta MINST BIM för att ha anledning nog att använda det:) meeeeeeeeeeeen, ägglossningstest har jag ju flera av ;) *haha störd i huvudet*. Läst att ÄL-tester ibland kan visa graviditet innan ett gravtest. Att vissa plussat med ÄL-test så tidigt som en vecka innan BIM. Nån med erfarenhet av det? Bara bluff och båg? Med tanke på mensvärk och illamående börjar det sär testsuget komma igen, försöker "gå runt" mina egna regler om testförbud ;D

Har också hört att det kan visa positivt på älstickor, men jag tror inte att det visar positivt på dem om det visar negativt på gravtest. Mitt råd till dig är att inte testa med älstickor heller. Tänk om det visar negativt på älstickorna? Då tror du ju att det skulle vara negativt på gravtestet också, men det kanske det inte kommer att vara. Så, försök vänta! :)
  • copycat
    Linneisen skrev 2016-10-12 19:47:48 följande:
    Har också hört att det kan visa positivt på älstickor, men jag tror inte att det visar positivt på dem om det visar negativt på gravtest. Mitt råd till dig är att inte testa med älstickor heller. Tänk om det visar negativt på älstickorna? Då tror du ju att det skulle vara negativt på gravtestet också, men det kanske det inte kommer att vara. Så, försök vänta! :)
    Ja det har du tusan helt rätt i! Ska fan vänta. #kämpa :)
  • Linneisen
    copycat skrev 2016-10-12 20:23:45 följande:

Ja det har du tusan helt rätt i! Ska fan vänta. #kämpa :)

Jag har väntat i en vecka nu och ska vänta tills på söndag, så det är kämpa som pågår här med! ;)
  • Kolan91
    Silvercross skrev 2016-10-12 19:20:12 följande:

ÄL+2 idag. Tiden går långsam.

Någon mer som precis har haft ÄL?

Äl +3 här.. Jag analyserat varenda minut även när jag jobbar. Så otroligt svårt att inte göra det. Tror jag börjar bli galen. Haha!!
  • copycat
    Linneisen skrev 2016-10-12 20:29:51 följande:
    Jag har väntat i en vecka nu och ska vänta tills på söndag, så det är kämpa som pågår här med! ;)
    Starkt!:) när är BIM då? Spännande, då kan jag fokusera på att DU ska testa på söndag och förhoppningsvis uppdatera oss med glädjande besked:D
  • h0pe79

ÄL+4 för mig... Förstår inte hur långsamt tiden kan gå!
  • Linneisen
    copycat skrev 2016-10-12 21:07:38 följande:

Starkt!:) när är BIM då? Spännande, då kan jag fokusera på att DU ska testa på söndag och förhoppningsvis uppdatera oss med glädjande besked:D

Haha mja inte så starkt, det skulle ju inte visa något såhär tidigt ändå. Möjligtvis imorgon för då är det bim-6 och har läst om en som plussade då. Eller bim och bim... På tisdag är det äl+14 så jag räknar tisdag som bim, men vill testa lite innan. Jag har haft preventivmedel utan mens i en väldig massa år och tog ut p-staven för två veckor sedan o hade ägglossning för en vecka sen.

Haha ja gör det :) men jag har inga jättestora förhoppningar eftersom jag har haft preventivmedel utan ägglossning så länge och eftersom detta är första försöket.
  • copycat

ÄL+5 och har haft mensvärk samt illamående hela dagen. Vid nattning av min dotter övervägde jag seriöst på om jag skulle springa och spy:/ dock rädd att jag bara ätit nåt konstigt, kan väl inte må illa pga gravid redan äl+5. Väntan gör en galen..
  • copycat
    Linneisen skrev 2016-10-12 21:34:05 följande:
    Haha mja inte så starkt, det skulle ju inte visa något såhär tidigt ändå. Möjligtvis imorgon för då är det bim-6 och har läst om en som plussade då. Eller bim och bim... På tisdag är det äl+14 så jag räknar tisdag som bim, men vill testa lite innan. Jag har haft preventivmedel utan mens i en väldig massa år och tog ut p-staven för två veckor sedan o hade ägglossning för en vecka sen.

Haha ja gör det :) men jag har inga jättestora förhoppningar eftersom jag har haft preventivmedel utan ägglossning så länge och eftersom detta är första försöket.
    Hehe sant:P

Med dottern hade jag haft preventivmedel (P-piller, P-stav och sista 7 åren P-ring) från att jag var 17 år till 27 år. Fick mens som vanligt direkt, en gång, sen kom den aldrig mer ;) inga ÄL-test eller nåt. Var SÅ förvånad då jag trodde det skulle dröja innan kroppen var sig själv efter så många år av hormoner. Men kroppen kickade igång direkt. Kanske din också gjort det;) hoppas! Håller tummarna för söndag:)
  • Linneisen
    copycat skrev 2016-10-12 21:44:01 följande:

Hehe sant:P

Med dottern hade jag haft preventivmedel (P-piller, P-stav och sista 7 åren P-ring) från att jag var 17 år till 27 år. Fick mens som vanligt direkt, en gång, sen kom den aldrig mer ;) inga ÄL-test eller nåt. Var SÅ förvånad då jag trodde det skulle dröja innan kroppen var sig själv efter så många år av hormoner. Men kroppen kickade igång direkt. Kanske din också gjort det;) hoppas! Håller tummarna för söndag:)

Åh ja det låter ju bra! Hur snabbt efter fick du mens, dagar/veckor? Hoppas min också är superfertil och direkt redo för bebis :D tack, håll hårt!
Svar på tråden Bim oktober 2016