• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • Marie357
    Milla1309 skrev 2016-10-11 09:45:36 följande:

Jag testade med negativt på bim +2. Är idag på bim+5, ingen mens. Molvärk i en vecka och ömma bröst. Ska testa igen imorgon bitti. Fatttar ingenting!!!

Jag fattar ingenting, jag vet ju liksom att jag har haft äl.. Gyn såg ju ett fint ägg.. Men jag ringde gyn och har ej mensen kommit på måndag ska jag ringa igen..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Linneisen
    Kolan91 skrev 2016-10-11 20:03:46 följande:
    Det låter ju lovande! :)

Ömma i hela brösten fick jag runt äl +10 och äl+11 plussade jag väldigt tydligt!

Jag minns också att brösten var rejält uppsvullna runt äl+6/7.

Herregud vad spännande! Uppdatera gärna om du känner andra saker i kroppen!

Jag dör av längtan till en ny graviditet.

Jag håller tummarna för oss denna månad!!
    Jaa, det känns ju lovande men det kan ju också vara för att jag tog ut p-staven för två veckor sedan och att det bara är hormoner jag känner av... men jag hoppas och tror tills motsatsen är bevisad! :D

Ja det gör jag såklart, och uppdatera du med hur det går för dig. Tummarna håller jag också!!
  • Linneisen
    kvinna29årskåne skrev 2016-10-11 21:12:07 följande:

Bim på söndag. Spännande. Prickade ägglossningen denna månaden med ältest. Hoppas på ett plus.????

Hoppas!! uppdatera gärna hur det går!
  • Yv1

Grattis alla som plussat och grattis i förskott till alla pluss som förhoppningsvis kommer!

Ni med två barn eller fler? När tog det sig för er? "Första barnet:första försöket, andra barnet: fjärde försöker" ja ni fattar hur jag tänker..

Hade vart skoj att veta!

Min första tog sig direkt på första försöket, nu ska jag snart testa igen om inte tant röd dyker upp innan. Om de visar pluss är även detta första försöket... Tänkte om de är "ärftligt" eller hur man ska beskriva de??

Någon som kan stilla min lilla undran? (Idag är jag på bim-4,snart bim-3) kan knappt hålla mig mer på att testa mig.

• Coco123
    FrökenE1985 skrev 2016-10-11 10:59:45 följande:

Använder du stickor? I så fall kan jag rekommendera att testa på eftermiddagen/kvällen. Mina test är ofta negativa tidigt på dagen men tveklöst positiva på em/kvällen och sedan negativt dagen efter igen när jag ska ha ägglossning. Många har ju kort stegring så lätt att missa själva peaken innan lh sjunker igen.

Använder stickor från testlagret. Tog ett till test idag senare på eftermiddagen då var strecket mycket tydligare än på förmiddagen. Har slut på test nu men får satsa på att ligga minst varannan dag så kanske det tar sig:) haha!
  • FrökenE1985
    Coco123 skrev 2016-10-11 23:22:16 följande:

Använder stickor från testlagret. Tog ett till test idag senare på eftermiddagen då var strecket mycket tydligare än på förmiddagen. Har slut på test nu men får satsa på att ligga minst varannan dag så kanske det tar sig:) haha!

Det indikerar ju att det är på gång iaf. Så kör på bara! Håller tummarna!
  • mariama
    FlikkanM skrev 2016-10-09 21:22:12 följande:

Trodde jag skulle ta det bättre för jag hade också känt på mig i några veckor att nått är fel, men efter en stund innan första läkarbesöket var slut kom tårarna. Men kändes mycket bättre vid återbesök och på op dagen, var som en lättnad på nått sätt att vi nu kan ta nya tag :)

Jag vill också ha plus nu!!! Haha haft sjukt ont i magen idag så gissar på att ägglossningen skett, iom att jag fick pos igår :)

Myst tre dagar i rad nu inkl idag och några dagar innan det så nu tänker jag fortsätta mysa när lusten faller in :)

Åh är det krångligt med tempningen? Har inte riktigt greppat det där så inte ens provat :)

Hade gärna haft en mars/vår bebis som det var planerat men är nu mycket glad åt en bebis oavsett månad, bara allt går vägen och det mår bra :)

Jaa men så trist att börja om också när man redan kommit en bra bit! Blir att gå igenom alla veckorna igen :/

Härligt! Vi med, hoppas nu på plus för oss båda om ett tag! Väntar du till BIM med att testa? Det misstänker jag att jag inte kommer kunna hålla mig till :')

Nej tempa är enkelt så länge man bara kommer ihåg det! Använder Fertility Friend också så jag får diagram över månaden :) enligt det verkar jag ha haft äl i måndags, stämmer med mina egna beräkningar med :) Ja visst, april hade jag ju ställt in mig på också! Kändes perfekt! Men å andra sidan hinner vår son bli närmare 2,5 år om det skulle bli nu, vilket bara känns positict tycker jag. Hoppas såååå!!! :)
  • Aysa

Testade mig just och fortfarande negativt. Hade faktiskt inte väntat mig ett plus heller. Kändes inte som graviditet i kroppen.

Vill bara tipsa er alla om en superrolig tråd jag hittade igår: Roliga förlossningsberättelser. Jag både skrattade och grät och glömde helt bort att tänka på gravtest och bim och sånt. Behövdes för mig iaf då det blir för mycket fokus på det annars.

Lycka till ni andra. Hoppas på plus till er alla.:)

Svar på tråden Bim oktober 2016