• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • ohhello

Igår trodde jag verkligen att jag hade ÄL - kramper och megakletiga flytningar, men tempen har inte gått upp än. Det kanske bara är förvarningar på inkommande ÄL.

Nåväl, försöker få till myset iallafall - igårkväll precis i slutskedet vaknade barnet (sover i egen säng bredvid vår) så det var typ bara tur att mannen lyckades komma i mig. :)

• Milla1309

Jag testade med negativt på bim +2. Är idag på bim+5, ingen mens. Molvärk i en vecka och ömma bröst. Ska testa igen imorgon bitti. Fatttar ingenting!!!

Marie357 skrev 2016-10-11 05:51:28 följande:

Testade negativt på morgonurinen och på dag 33 nu. Fattar inte detta varför kommer inte mensen och varför har jag haft så jävla mycket symtomer. Fick 2 lika starka på dag 16 på min äl sticka, men ja vi får väl bara vänta och se om skiten vill komma..

• SJZH
    lindstroom skrev 2016-10-10 22:11:23 följande:

Hej! Ny i tråden.. Tror jag har haft ägglossning precis enligt min app. Har inte tagit ägglossningstest denna månaden. Bim är den 24 oktober :) andra barnet, andra försöket :)

Åh då har vi samma BIM-datum!
    Jag gjorde ÄL-test o de visade klartecken 9-10okt nu precis! ???? Hoppas på att de hår vägen denna gången.
    Tredje försöket med andra barnet.... BIM som sagt 24 okt.
  • Coco123

Jag hoppar in här:) Enligt Naturalcycles borde jag ha ägglossning idag men har inte fått något utslag på äl testerna. Har haft molvärk och humörsvängningar som jag brukar få vid ägglossning. Kan man ha ägglossning utan att få utslag på testerna? Det är ju ett streck men det är svagare än kontrollstrecket. Är ny på det här med äl test:) Har oregelbunden mens så det är svårt att hålla koll. Vi är inne på försök nummer tre (har haft ett mf) så jag hoppas verkligen att det tar sig denna gång.

• FrökenE1985
    Coco123 skrev 2016-10-11 10:21:10 följande:

Jag hoppar in här:) Enligt Naturalcycles borde jag ha ägglossning idag men har inte fått något utslag på äl testerna. Har haft molvärk och humörsvängningar som jag brukar få vid ägglossning. Kan man ha ägglossning utan att få utslag på testerna? Det är ju ett streck men det är svagare än kontrollstrecket. Är ny på det här med äl test:) Har oregelbunden mens så det är svårt att hålla koll. Vi är inne på försök nummer tre (har haft ett mf) så jag hoppas verkligen att det tar sig denna gång.

Använder du stickor? I så fall kan jag rekommendera att testa på eftermiddagen/kvällen. Mina test är ofta negativa tidigt på dagen men tveklöst positiva på em/kvällen och sedan negativt dagen efter igen när jag ska ha ägglossning. Många har ju kort stegring så lätt att missa själva peaken innan lh sjunker igen.
  • babydreams

Jag har verkligen försökt tänkt bort allt detta kring att försöka denna månad. Men kom på att idag är det BIM+3. Jag är ALDRIG sen. Inte ens de månaderna jag maniskt letat tecken och verkligen hoppats. Tog ett test imorse men det var negativt. Förstår ingenting? Har inga symtom men brösten spänner till och från och igår var jag helt ofantligt trött, helt utan orsak. Hur länge ska man vänta innan man ringer en barnmorska? För har ju läst att man kan vara gravid trots att det inte visar sig på tester..

Är riktigt orolig för min mens kommer ALLTID på dag 30 på morgonen. Förra gången kom den dock på eftermiddagen. Jag förstår ingenting? :(

• Kolan91

Grattis till alla plus! Vad kul! :D

Längtar tills det bli min tur!

Två långa veckor framför mig. Suck...

• Linneisen
    Kolan91 skrev 2016-10-11 11:33:53 följande:

Grattis till alla plus! Vad kul! :D

Längtar tills det bli min tur!

Två långa veckor framför mig. Suck...

Jaa visst är väntan så olidligt lång!! Jag har 7 dagar kvar tills jag ska testa... fast jag kommer nog testa om 5 dagar. Det känns vääldigt långt dit ändå...
  • Kolan91
    Linneisen skrev 2016-10-11 13:06:21 följande:

Jaa visst är väntan så olidligt lång!! Jag har 7 dagar kvar tills jag ska testa... fast jag kommer nog testa om 5 dagar. Det känns vääldigt långt dit ändå...

Haha.. Känner jag mig själv kommer jag också börja testa om några dagar.

Om en vecka testar om jag har fått symtom. Annars ska jag försöka hålla mig faktiskt även om det är näst intill omöjligt..

Hur många dagar efter äl är du på?
  • h0pe79
    SJZH skrev 2016-10-11 09:46:06 följande:

Åh då har vi samma BIM-datum!

Jag gjorde ÄL-test o de visade klartecken 9-10okt nu precis! ???? Hoppas på att de hår vägen denna gången.

Tredje försöket med andra barnet.... BIM som sagt 24 okt.

Jag hade äl den 8:e och förväntad BIM är den 18:e :/ Annars borde jag ha samtidigt som er väl? Har kort lutealfas, vet inte hur det påverkar en att bli gravid.
Svar på tråden Bim oktober 2016