• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Crazy catlady

Till er som fått Ma... Jag beklagar så mycket.. men har en fråga då jag nojjar hela tiden..

Hade ni symtom trots att ni fått MA?

Jag är i vecka 11 och ska inte på rul förrens den 16 dec.. känns som en evighet tills dess.. men jag har rejäla symtom så som ömma bröst och dagliga kräkningar och illamående..

• MammaMu00

Nu vill jag verkligen inte oroa någon för det finns det inte anledning till. Den absoluta majoriteten av graviditeter går ju bra <3 jag hade symtom hela vägen fram till ul, kräktes samma morgon. På ul visade sig att bebisen slutat växa 2 v tidigare då hjärtat stannat. Under dessa två veckor som bebisen inte levde hade jag tom varit sjukskriven pga illamående! Moderkakan hade fortsatt växa och jag hade fortfarande alla gravsymtom... otroligt frustrerande :(

• klaraPee
    Crazy catlady skrev 2016-11-26 22:35:57 följande:

Till er som fått Ma... Jag beklagar så mycket.. men har en fråga då jag nojjar hela tiden..

Hade ni symtom trots att ni fått MA?

Jag är i vecka 11 och ska inte på rul förrens den 16 dec.. känns som en evighet tills dess.. men jag har rejäla symtom så som ömma bröst och dagliga kräkningar och illamående..

Tycker inte heller du ska oroa dig <3.

Jag hade symtom som bröstspänningar, växtvärk i magen, flytningar, humörsvängningar etc. Mådde även illa ibland. Kroppen lurade mig rejält. Tyvärr lutar det även mot druvbörd för min del :(.
  • crazy_happ1ne55

Då kom man precis hem från gynakuten och fått konstaterat att hjärtat slutat slå v 9 :( Känns bara så tomt nu och är helt krossad.

• MammaMu00
    crazy_happ1ne55 skrev 2016-11-27 04:42:16 följande:

Då kom man precis hem från gynakuten och fått konstaterat att hjärtat slutat slå v 9 :( Känns bara så tomt nu och är helt krossad.

Jag beklagar <3 du är inte ensam, vet precis hur du känner... skulle vara skönt med en egen tråd för oss som fått missfall. Just nu vet jag inte hur jag ska våga bli gravid igen..hur länge vågar man vänta osv..
  • Ztella

Beklagar alla missfall, själv va min graviditet ett utomkvedshavandeskap som upptäcktes i V.10. Så jag fick operera bort äggledaren för 3 veckor sen.
    I juni opererade jag bort högra pga utomkveds, så nu är båda äggledarna borta..
    Lycka till ni andra med graviditeter och bebisar!

• Cocostoffsan
    Ztella skrev 2016-11-27 09:34:41 följande:

Beklagar alla missfall, själv va min graviditet ett utomkvedshavandeskap som upptäcktes i V.10. Så jag fick operera bort äggledaren för 3 veckor sen.
    I juni opererade jag bort högra pga utomkveds, så nu är båda äggledarna borta..
    Lycka till ni andra med graviditeter och bebisar!

Men nej, beklagar verkligen och skickar en stor kram !

Får jag fråga varför det inte upptäcktes tidigare än vecka 10 ? Brukar det inte göras ett tidigt vul för att se att graviditeten sitter som den ska om man redan haft utomkveds ? Du behöver inte svara om du inte vill.

Kram
  • Päärlan
    BFjuni2017 skrev 2016-11-17 14:29:56 följande:

Jag har fått smärtor sådär några gånger. Själva sticken har bara känts i några sekunder men det dröjer ju kvar en smärta efteråt. Jag är 11(10+0) med första barnet.

Har också känt stickningar typ i högra äggstock området ett par gånger. Är i v 13+4. Fattar inte om de är normalt eller inte? Har dock haft mkt stress omkring senaste dagarna om de har med de att gö eller att ngt ej stämmer ...
  • Päärlan
    BFjuni2017 skrev 2016-11-17 14:29:56 följande:

Jag har fått smärtor sådär några gånger. Själva sticken har bara känts i några sekunder men det dröjer ju kvar en smärta efteråt. Jag är 11(10+0) med första barnet.

Har också känt stickningar typ i högra äggstock området ett par gånger. Är i v 13+4. Fattar inte om de är normalt eller inte? Har dock haft mkt stress omkring senaste dagarna om de har med de att gö eller att ngt ej stämmer ...
  • SoMe

Vad tråkigt att höra om så många missfall och MA i tråden - beklagar verkligen. Just MA är en riktig bitch slap, man känner sig så lurad (min första graviditet slutade så...). Många kramar till er, håller tummarna för bättre tur när ni blir gravida igen.