• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • klaraPee

Hej igen. Känner att jag vill dela med mig av detta. Skrev ju för någon dag sedan att jag var hos en privat bm för att göra ett vul för att jag ville veta om allt var okej. Hon konstaterade då snabbt att graviditeten avstannat pga embryot var för litet jämfört med veckan jag var i. Dagen efter fick jag en tid hos gynmottagningen på lasarettet. Där fick jag träffa en överläkare som undersökte mig och menade att det inte alls behöver betyda att graviditeten avstannat (!). Gulesäcken var kvar och allt såg fint ut, förutom det lilla embryot. Han hade också en teori om att det kunde röra sig om partiell mola. Chansen att embryot skulle fortsätta leva var ungefär 40%. Han kallade på sin kollega som också fick undersöka mig och kunde också konstatera samma sak. Jag fick göra ett HcG prov och läkaren ringde tillbaka samma dag och sa att provsvaret visade 23000 i HcG, bra enligt honom. Fick även en ny tid för undersökning nu på torsdag. Så här är jag fullt ovetandes om någonting (med alla grav. Symtom kvar...). Vill bara att det ska bli torsdag så jag får veta vad jag ska bearbeta!

• Cocostoffsan
    Malliball skrev 2016-11-19 17:28:43 följande:

Hej tjejer! Mina folsyretabletter är snart slut och nu tänkte jag köpa någon slags multivitamin så tänkte kolla med er vilken ni tar och varför? :)

Jag kör på folsyra och var nu även tvungen att börja med järntabletter då mitt järnvärde är lågt. Kanske därför jag är fruktansvärt trött och känner mig yr till och från..

Får se hur min mage klarar järntabletterna, är ju redan halvt förstoppad. :-/
  • Ersson89

Hej! Jag är beräknad 28/6 om det nu stämmer. ???? någon som har funderat på kub test?

• Malliball

Jag vill gärna äta multivitamin dels för att mycket av innehållet faktiskt rekommenderas vid en graviditet och är sådant som reserverna töms snabbt av. Även att via en multitablett är jag säker på att få i mig allt det som både jag och mini behöver. Känner själv att med konstant illamående så ligger fokus på någon form av näring och inte vad :)

• Fru89

Var på kub-test idag. Men det livliga lilla livet var för litet att mäta och jag blev bakflyttad 4 dagar. Ny tid om 2,5 vecka igen för nytt test :)

• Melam
    Fru89 skrev 2016-11-21 13:11:50 följande:

Var på kub-test idag. Men det livliga lilla livet var för litet att mäta och jag blev bakflyttad 4 dagar. Ny tid om 2,5 vecka igen för nytt test :)

Ska på kub-test imorgon och det blir även första gången vi kommer få se den lille. Känner mig grymt nervös och förväntar mig typ det värsta.. (rätt bra på att alltid tro det värsta ska hända). Men hoppas givetvis på att det är något som lever därinne och som är friskt!
  • Päärlan

Vart på kub test idag. Fick sannolikhet 1 på 3100 för downs, tyckte det var bra tills en vän sa att hon fick 1 på 20.000. För övrigt är jag 26 år gammal. Nån mer som fått liknande?

• Aklejan

Hörni, vad gör man på inskrivningen egentligen?

Jag har redan lämnat både blodprover och urinprov till smvc, så det borde ju inte behövas igen. Det är även inbokat en timme för besöket så vad ska tiden fyllas med?

• Emlov
    Aklejan skrev 2016-11-21 17:12:30 följande:

Hörni, vad gör man på inskrivningen egentligen?

Jag har redan lämnat både blodprover och urinprov till smvc, så det borde ju inte behövas igen. Det är även inbokat en timme för besöket så vad ska tiden fyllas med?

När jag var på inskrivning så pratade vi mest. Om jag är frisk, har ärftliga sjukdomar i släkten, jobb, hur jag mår, mina funderingar osv

Bokade även in rutin ultraljudet.

Det tog längre tid än jag trodde och det var riktigt skönt att få ventilera sina tankar och få ställa alla frågor. Min första graviditet så det är mycket jag funderat på. Vi har valt att inte berätta för någon än och sambon är ju inte till jättestor hjälp alltid
  • Aklejan
    Emlov skrev 2016-11-21 18:52:15 följande:
    När jag var på inskrivning så pratade vi mest. Om jag är frisk, har ärftliga sjukdomar i släkten, jobb, hur jag mår, mina funderingar osv

Bokade även in rutin ultraljudet.

Det tog längre tid än jag trodde och det var riktigt skönt att få ventilera sina tankar och få ställa alla frågor. Min första graviditet så det är mycket jag funderat på. Vi har valt att inte berätta för någon än och sambon är ju inte till jättestor hjälp alltid
    Tack för svaret! =)

Skönt att veta lite vad man kan förvänta sig, ska dit på onsdag.