• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Cacek
    Päärlan skrev 2016-11-21 16:08:53 följande:

Vart på kub test idag. Fick sannolikhet 1 på 3100 för downs, tyckte det var bra tills en vän sa att hon fick 1 på 20.000. För övrigt är jag 26 år gammal. Nån mer som fått liknande?

Jag jobbar som biolog på ett kliniskt genetiskt lab (dit bla fostervatten skickas för analysering av de vanligaste trisomierna) jag jag därför sett mycket olika kub resultat som indikator och 1:3100 är inget resultat som hade oroat mig personligen. Här där jag jobbar är en risk på mer än 1:300 gränsen för att få göra nipt. Är risken större än 1:50 så tas ett fostervatten prov där man gör en enkel snabb analys, är den normal och man har en risk högre än 1:50 så går vi vidare med en djupare analys för att försöka hitta andra avvikelser som inte är trisomi 13, 18 eller 21.

Så som sagt kub är ju bara en sannolikhet men jag skulle säga att sannolikheten är låg, inget oroande ur mina ögon. Sen kan man ju inte hjälpa om man är orolig ändå, tror det är en del av graviditeten. :)
  • Päärlan
    Cacek skrev 2016-11-21 20:52:18 följande: