• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Nilla6
    068 pea skrev 2016-11-18 16:42:26 följande:

Hej,

Plussade för ett tag sedan, går in i v 9 i morgon. Barn nr 3, mina stora är 6 o 8. Mår illa, är skraj för missfall, då jag haft ett par. Kommer inte i några kläder, men vill gärna dölja på jobbet ett tag till. Tur att modet erbjuder mycket alternativ med resårmidja. Fick bli en ny höstgarderob! Känns skönt att veta vad man kommer ha användning för. Det blir ju resårmidja som gäller nästa höst också. Avvaktar gärna med preggo-kläderna ett tag till...

Hej väntar oxå 3e, har en son på 8 år och en son på 1 år, mår konstant illa, äter tabletter men det hjälper inte, kan inte stå eller sitta. Är jätte rund och svullen, kommer inte i något, tur attjag har gravkläderna kvar haha
  • Nilla6
    068 pea skrev 2016-11-18 16:42:26 följande:

Hej,

Plussade för ett tag sedan, går in i v 9 i morgon. Barn nr 3, mina stora är 6 o 8. Mår illa, är skraj för missfall, då jag haft ett par. Kommer inte i några kläder, men vill gärna dölja på jobbet ett tag till. Tur att modet erbjuder mycket alternativ med resårmidja. Fick bli en ny höstgarderob! Känns skönt att veta vad man kommer ha användning för. Det blir ju resårmidja som gäller nästa höst också. Avvaktar gärna med preggo-kläderna ett tag till...

Just det, gick in i vecka 9 idag:)
  • Hannah8401

Hej! Får jag vara med? Jag väntar också en bebis i juni, är 11 veckor idag. Detta är tredje barnet, det var inte alls planerat, men vi är eniga om att behålla det. De äldre syskonen är födda i december 13 och juni 15.

Jag såg att det var fler som väntade nr 3:)

• Nixe
    Sjökocken skrev 2016-11-18 09:54:12 följande:

Vi kommer inte göra det. Mannen har aldrig velat och jag känner ingenting för det så vi har inte brytt oss. De testen ger en sannolikhet, inget 100% svar att allt är bra eller inte. Vad gör man om man får ökad risk för att det skulle vara något? Litar på det och gör abort? Kanske är det ett friskt barn i magen. Min kompis bekant fick ökad sannolikhet för att det skulle vara downs syndrom tror jag. Hon behöll barnet och ut kom en fullt frisk liten krabat. Ända jag har tänkt är att man kanske skulle kunna förbereda sig mer. Men går man vidare med fostervattenprov/moderkaksprov finns alltid en liten risk för missfall.

Vår bm ville att vi skulle på tidigt ultraljud pga mitt jobb och att vi inte visste vecka (oregelbunden mens). Annars hade vi väntat till rutinultraljudet. Man får väl lyssna på hjärtat vid kontroll tidigare tror jag. Har slutat läsa massa på forum, det är oftast då man blir osäker och orolig. Denna tråd är den enda jag läser lite på ibland då vår är beräknad till juni :)

För min del handlar det inte om att lite lättvindigt "gå på sannolikhetssiffror och göra abort". Får jag hög sannolikhet för de tre trisomier det mäts för så får jag här gratis göra nipt-test som inte innebär minsta ökad risk för missfall. Om allt ser bra ut på nipt behöver man inte göra ngt mer test men skulle även det testet ge ett resultat med hög risk så skulle jag då få överväga att gå vidare med fostervattensprov då nipt är bra mkt mer exakt än kub. Downs syndrom är min minsta rädsla av de tre olika även om även det syndromet kan medföra livshotande fysiska tillstånd men jag har tagit hand om familjer och barn med trisomi 13 och 18 på mitt jobb och vill faktiskt ha en heads up om det nu är möjligt om jag skulle vänta ett barn som eventuellt inte kommer överleva längre än till förlossningen. Jag respekterar fullt de som inte vill veta och förstår även dom men jag tycker att din ton här var rätt nonchalant och dömande. Jag har en son sedan innan jag vill ta in i beräkningen också och förbereda eller planera en framtid för..
  • jessi84
    Astilbe skrev 2016-11-17 22:20:23 följande:

Så kul med fler med samma åldersskillnad på barnen! kan knappt förstå att det är dags för barn två nu...

Känner samma :)
  • Sjökocken
    Nixe skrev 2016-11-18 21:45:54 följande:

För min del handlar det inte om att lite lättvindigt "gå på sannolikhetssiffror och göra abort". Får jag hög sannolikhet för de tre trisomier det mäts för så får jag här gratis göra nipt-test som inte innebär minsta ökad risk för missfall. Om allt ser bra ut på nipt behöver man inte göra ngt mer test men skulle även det testet ge ett resultat med hög risk så skulle jag då få överväga att gå vidare med fostervattensprov då nipt är bra mkt mer exakt än kub. Downs syndrom är min minsta rädsla av de tre olika även om även det syndromet kan medföra livshotande fysiska tillstånd men jag har tagit hand om familjer och barn med trisomi 13 och 18 på mitt jobb och vill faktiskt ha en heads up om det nu är möjligt om jag skulle vänta ett barn som eventuellt inte kommer överleva längre än till förlossningen. Jag respekterar fullt de som inte vill veta och förstår även dom men jag tycker att din ton här var rätt nonchalant och dömande. Jag har en son sedan innan jag vill ta in i beräkningen också och förbereda eller planera en framtid för..

Jag ber om ursäkt, menade såklart inte att vara nonchalant eller dömande. Självklart är det jättebra att det finns, speciellt för de som löper högre risk.
  • Malliball

Hej tjejer! Mina folsyretabletter är snart slut och nu tänkte jag köpa någon slags multivitamin så tänkte kolla med er vilken ni tar och varför? :)

• Nilla6
    Malliball skrev 2016-11-19 17:28:43 följande:

Hej tjejer! Mina folsyretabletter är snart slut och nu tänkte jag köpa någon slags multivitamin så tänkte kolla med er vilken ni tar och varför? :)

Multivitaminer är bara onödigt att ta, se till att äta rätt istället. Jag har b12 brist så jag äter en kombinerad b12,b6 och folsyratablett 1 gång om dan.
  • Lee***

Aco gravid, tagit under hela graviditeten. Innehåller bl.a. 500 folsyra tablett

• Emlov

Jag tar Apotek Hjärtats Gravid kosttillskott. Jag har mått ganska illa till och från och när jag väl kan äta får jag inte i mig några större portioner. Så för min del är det svårt att få i mig alla vitaminer, folsyra osv genom att äta rätt.