• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Nixe

Var på ultraljudet för KUB igår och var jättenervös över att ngt skulle ha gått fel trots att illamåendet bara blir värre. Men allt såg fint ut tack och lov. Tyvärr hade dom slarvat bort mitt blodprov så jag får invänta de totala svaren i slutet av veckan så det känns lite trist men men. En pigg liten bebis som vägrade släppa sin tumme var det iaf :) hoppade framåt lite igen också så nu är bf 7/6. Kommer bli planerat snitt denna gång så tekniskt sett är det möjligen en majbebis jag väntar. Kul att man numera kan få video från ultraljuden också, underlättar lite att titta på den när man mår som värst.

[img=undefined]

• Filli89

Okej. Tack alla som svarat. Fick gå på ul och lillen mådde bra. Hoppas ni alla mår bra<3

• Cacek

Fick resultatet för KUB idag. Fick en risk på 1:80 för trisomi 21. Ska ta nipt imorgon. Nuppen såg bra ut och jag är ju bara 26 år så jag tror det är någon av blodvärdena som drog ner det.

Jag är inte allt för uppjagad av resultatet då det bara är en risk (1,25%) men det ska bli skönt att få ett resultat från nipt.

• Onemore
    Elvi1987 skrev 2016-11-28 18:03:06 följande:

Hej!

Stora kramar till er som fått missfall! Jag är själv väldigt fundersam på hur min graviditet går. Jag har knappt haft några symtom under hela tiden och är nu i vecka 12. Jag har inte velat berätta för folk förrän jag fått det bekräftat att allt ser bra ut och att jag fortfarande är gravid. Jag tänkte att jag skulle få detta bekräftat vid kub-testet. Jag har dock fått tid för kub en dag jag absolut inte kan och det finns ingen annan tid att välja på (bor i Uppsala).

Är det någon som har något tips på hur jag ska göra eller finns det någon annanstans att vända sig? Jag måste inte göra kub-test, det skulle räcka med ett tidigt ultraljud, men de verkar inte göra det utan särskild anledning.

Jag vill inte hålla det hemligt så mycket längre utan skulle så gärna vilja få bekräftat att graviditeten inte avstannat och att allt ser bra ut.

Trevlig kväll till er alla!

Hej! Finns det någon privat klinik i uppsala? Eller kan man kanske få gå på en annan mödravårdcentral än den du tillhör, t.ex i en närliggande ort? Hoppas du kan få till en tid :)
  • Elleen1314

Elvi1987 ring ekebyvårdcentral . Säg att du är orolig så gör dom ett ultraljud . Dom har korta väntetider oxå. Jag fick tid samma dag . Kostar 330 kr .

• Fru89

Gick in i vecka 13 idag och fick konstaterad foglossning av sjukgymnasten i "present" ... Nu väntar kontakt med läkare och eventuell sjukskrivning.

• lneb
    Filli89 skrev 2016-11-28 18:20:35 följande:

Hej tjejer. En till orolig här. Jag fick en brun flytning i lördags och i samband med den strålade det mot magen. Sen försvann den. Men jag undrar har någon av er fått bruna flytningar ? har fått akut tid imorn på morgonen för att se om fostret lever, gjorde ul sist i torsdags och då såg vi hjärtat slå och lillen som sprattlade, men denna flytning oroar mig för ett eventuellt MA.

Hej!

Tror verkligen inte du behöver vara orolig för en brun flytning. Det hade jag någon vecka och fick se en frisk liten bebis vid KUB då 12+2

Natten till i går då 13+0 är jag uppe på natten till min 2,5åring och känner att det börjar rinna (tror jag kissar på mig) går till toaletten och det är blod som rinner och fortsätter rinna efter en stund kommer det ut en stor blodig klump (som halva handflatan). Då blir jag sjukt orolig och tror det värsta! Men på em får jag se min lilla friska bebis i magen! Ingen föreliggande moderkaka och stängd lång livmodertapp så inga tendense till MF.

De gissar att det är ett blodkärl i slidväggen som brustit.

Tydligen inte helt ovanligt.

Massa lycka till! Men tror verkligen att din lilla mår bra!

Håller tummarna!
  • lneb
    Filli89 skrev 2016-11-29 14:46:49 följande:

Okej. Tack alla som svarat. Fick gå på ul och lillen mådde bra. Hoppas ni alla mår bra<3

Såg nu att allt var bra! Härligt!

(Blir så när man skriver först och läser vidare sen)
  • Elvi1987

Hej!

Tack Onemore och Elleen1314 för svar! Jag ringde till barnmorskan och hon sa att hon tyckte jag skulle ringa igen och kolla om det blivit återbud och annars vända mig till privat ställe. Hon rekommenderade gynhälsan eller centrumkliniken men tack för tipset om Ekeby också, då ökar chansen att någon kan ta emot mig. Vore så himla skönt att få se att det är nåt liv där inne!

Kul att se era andras ultraljudsbilder som kommit upp! :)

• Smorrisson
    Elvi1987 skrev 2016-11-30 22:52:23 följande:

Hej!

Tack Onemore och Elleen1314 för svar! Jag ringde till barnmorskan och hon sa att hon tyckte jag skulle ringa igen och kolla om det blivit återbud och annars vända mig till privat ställe. Hon rekommenderade gynhälsan eller centrumkliniken men tack för tipset om Ekeby också, då ökar chansen att någon kan ta emot mig. Vore så himla skönt att få se att det är nåt liv där inne!

Kul att se era andras ultraljudsbilder som kommit upp! :)

Rekommenderar gynhälsan, de är jättebra där.