• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Marbod
    Filli89 skrev 2016-12-08 11:30:29 följande:
    Hej du. Förstår din oro. Vi alla är nog oroliga på ett lr annat sätt. Kub hade du ju kunnat få i v12 vf måste du vänta tills rul? Där ingår ju ultraljud o bm burkar låta en göra endast ul om man inte vill göra blodprovet (det sa min iaf) men vet ju inte var du bor och om ni får det gratis i ert landsting, bor SJ i Sthlm och här får man det. Sen kan du alltid boka privat ul kostar 550 kan vara värt om det dämpar oron.
    Jag tror att man ska vara 35 och äldre här för kub. Har för mig att jag frågade om det när jag träffade bm för lite allmän information (innan inskrivningen). Tror inte att jag var lika orolig då heller. Just nu är det väl kanske en blandning av oro/förväntan, man har liksom svårt att ta in att man väntar barn. Plus att hela situationen är så ny, har ju inte gått igenom en graviditet tidigare så man känner sig liksom lite som en nybörjare och opåläst..
  • Madde87
    elyse skrev 2016-12-07 14:37:40 följande:

Jag ska imorgon och har diskuterat lite med min man. Ingen ost, det som är varmt ska helst komma direkt från köket och det som ska vara kallt ska stå på någon form av kylanordning.

Ja men det låter vettigt! Jag kör den taktiken med. Men man ska inte äta lax och ål heller.
  • Hayati
    Mikaela96 skrev 2016-12-07 23:38:03 följande:

Hej! Jag är också i v. 14. Är väldigt smal men har fått en liten kula nu. Har gått ner 2 kg i vikt pga extremt illamående och kräkningar. Men det är nog väldigt individuellt för alla när magen börjar synas.

Aha okej, då är det säkert inget fel :) Men blev lite orolig när man såg bilder.
  • Hayati
    Sommarnatt10 skrev 2016-12-08 05:47:42 följande:

Med första började det synas runt v20, kanske något tidigare, men nu med tredje är det i stort sett omöjligt att dölja å har varit det någon vecka... v12 är jag i nu... finns ju ingen bebis som är stor nog att synas ännu, men men...

Jag tror det är väldigt individuellt.

Okej, tack för svar :) Då kommer väl min mage om några veckor ????
  • LinneaM93
    Hayati skrev 2016-12-07 23:29:16 följande:

Hej hej :)

Jag är gravid i vecka 14 men har nog precis insett att jag faktiskt verkligen är gravid :) Bf den 12/6.

Under om någon annan var väldigt smal då de blev gravida och hur snabbt ni såfall började gå upp i vikt? Jag vägde väldigt lite när jag blev gravid och gör fortfarande det. Syns inget på min mage heller mer än vissa kvällar. Har hört barnets hjärtat så vet helt säkert att jag är gravid. Ser många som redan har fått ganska så synliga magar så undrar när min min ska komma :)

Är här några från Malmö? :)

Jag är också väldigt smal, och vältränad. Har hört att om man är vältränad så kan muskulaturen typ hålla magen inne :D vet dock inte att stämmer det. Jag är i v.13 imoron och syns inget. Kvällarna är jag bara skitsvullen :D
  • elyse
    Hayati skrev 2016-12-08 13:52:20 följande:

Okej, tack för svar :) Då kommer väl min mage om några veckor ????

Under min första graviditet syntes det knappt något förrän runt v 20.
  • Crazy catlady

Idag fick jag äntligen lergigan comp utskrivet.. detta illamående och kräkningar tar musten ur mig.. hoppas dessa tabletter hjälper lite mer än Postafen gjorde för dem blev jag nästan mer illamående av.. URK !

Jag e rätt runt fortfarande, trots viktnedgång på ca 35 kg efter en gastric bypass op.. och har nu i vecka 12 gått upp ca 4 kg.. och min mage ser mer fläskig ut.. och en aning putigare.. man har fått lite olika blickar.. men ingen har vågat fråga om man e gravid eller inte.. det brukar ju vara en känslig fråga.. hehe .. har några veckor kvar att hålla det hemligt.. vi ska säga det på jul när alla nära och kära är samlade :) men det ska bli sååååå skönt att få berätta .. o slippa dölja det.. haha kvällarna är sjukt svåra då magen känns gigantisk..

• Päärlan

Hej!

Har någon berättat för kollegor än? Är i v 16 och funderar på att berätta fastän man går igenom spökveckorna.. nästa UL är inte förrän i v 20.

• BFjuni2017
    Päärlan skrev 2016-12-09 10:15:28 följande:

Hej!

Har någon berättat för kollegor än? Är i v 16 och funderar på att berätta fastän man går igenom spökveckorna.. nästa UL är inte förrän i v 20.

Jag är i vecka 14 imorgon och har berättat för nästan alla nu. De gamla kollegorna och nu klasskamraterna. Ikväll ska vi berätta för fler släktingar... Allt visade fint på kuben så även om det finns viss oro (det kommer det nog alltid att göra!) så försöker jag att bara vara glad och lita på processen :)
  • Bellaas

Hejsan!

Jag plussade igår det var dock inte planerat då jag bara är 17 år gammal.

Men nu när man har plussat och har en pojkvän som nästan blev glad över att jag + så är man ju själv ganska glad.

Vi tog beslut igår att vi förmodligen kommer behålla men de finns ju en massa att tänka på så man vet aldrig om han kommer ändra sig osv .

Som tur är så är vi inte mycket för o bråka , tvärtom så är vi väldigt förstående varandra osv.

Men nu när vi ändå bestämt oss så har jag gått in i hela "gravid" grejen.

Igår var det 5 dagar innan utebliven mens så jag + ganska tidigt . Stod på CB att jag är i vecka 1-2 men när jag kollar sista mensens första dag så är jag på 4+3 så jag är lite förvirrad dock så blir befruktningen någon gång i mitten av augusti.

Får man känna sig taggad och glad även fast man bara är 17 år?