• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Nilla6

Var på rul igår, kom ut med tårarna sprutandes ur ögonen när tanten visade en bild på vad jag trodde var lillebror men visade sej vara en flicka;) så efter 2 pojkar ska vi få oss en flicka i familjen, kunde inte bli gladare. Bebis mådde bara bra och var 1 dag större men vi har kvar samma bf 29/6. Så nu är lite kläder shoppade, syskonvagnen köpt, lite andra grejer kvar bara. Vill att tiden ska gå fortare nu.

• Filli89

Var på rul igår och vi såg en frisk flicka, dock har jag haft värkar sedan torsdag kväll så åkte in och d såg inget konstigt förutom värkarna, åkte in igen idag eftersom d blev mer intensivs och läkaren såg att tappen börjat öppna sig tyvärr, är inlagd nu, strikt sängläge. Fått antibiotika eftersom d såg att sänkan var en aning hög så kanske en infektion som orsakar detta. Träffar läkaren imorn så Gud vet hur detta kommer gå v19.

• elyse
    Filli89 skrev 2017-01-28 20:56:08 följande:

Var på rul igår och vi såg en frisk flicka, dock har jag haft värkar sedan torsdag kväll så åkte in och d såg inget konstigt förutom värkarna, åkte in igen idag eftersom d blev mer intensivs och läkaren såg att tappen börjat öppna sig tyvärr, är inlagd nu, strikt sängläge. Fått antibiotika eftersom d såg att sänkan var en aning hög så kanske en infektion som orsakar detta. Träffar läkaren imorn så Gud vet hur detta kommer gå v19.

Åh. Jag tänker på dig.

Själv har jag "bara" sammandragningar några gånger om dagen. Ska tydligen vara vanligare när man redan varit gravid tidigare.
  • Nilla6

Usch håller tummarna och tårna för er. Har dom kollat urinen? Jag hade regelbundna värkar i vecka 31 som visade sej vara uvi samt gbs i urinen, fick antibiotika, sprutor mot värkarna och mot bebisens lungor, hade värkar titt som tätt efter det men blev igångsatt 38+0.
  • Lee***

Beklagar verkligen, hoppas det blir bra när du blir sängläge...
  • Lee***

Känner ni alla av sparkar. Jag är i vecka 21+5 o känner inga sparkar ännu däremot tror jag att jag känner ngt men svårt att lokalisera vad.

Förra söndagen när jag skulle torka mig fick jag en prick blod på pappret , lika dant på måndag men inget efter det, men man blir ju lite orolig däremot så är inte min bm orolig. Skall inte tillbaka förrän den 23 feb, men funderar på att boka in ett besök.,

• Filli89
    elyse skrev 2017-01-28 21:11:32 följande:
    Åh. Jag tänker på dig.

Själv har jag "bara" sammandragningar några gånger om dagen. Ska tydligen vara vanligare när man redan varit gravid tidigare.
    Aha nej detta är typ förlossnings värkar som startar tidigt, inga värktabletter lr morfin hjälpte mot värken, mensvärk ggr6 typ som ökar ju mer man öppnar sig o då klarar jag ändå mensmärtor (har endo) men detta var värre o d kommer typ var 6 minut. Värken har avtagit efter antibiotikan så antar att d är en infektion som gjort att tappen börjat öppna sig, ska få en till kur nu om en halv timma så vi får se. De har tagit test på cervix så man får veta vad d är för infektion oxå, jag som knappt vågar äta något åker ändå på de skumt nog.
  • Newbie84
    Filli89 skrev 2017-01-28 23:24:12 följande:

Aha nej detta är typ förlossnings värkar som startar tidigt, inga värktabletter lr morfin hjälpte mot värken, mensvärk ggr6 typ som ökar ju mer man öppnar sig o då klarar jag ändå mensmärtor (har endo) men detta var värre o d kommer typ var 6 minut. Värken har avtagit efter antibiotikan så antar att d är en infektion som gjort att tappen börjat öppna sig, ska få en till kur nu om en halv timma så vi får se. De har tagit test på cervix så man får veta vad d är för infektion oxå, jag som knappt vågar äta något åker ändå på de skumt nog.

Åh tänker på dig, blev inlagd min förra graviditet men i v30 med strikt sängläge då tappen öppnade sig. Håller tummarna!
  • Filli89
    Newbie84 skrev 2017-01-28 23:51:12 följande:
    Åh tänker på dig, blev inlagd min förra graviditet men i v30 med strikt sängläge då tappen öppnade sig. Håller tummarna!
    Aah tack .. ja d är ju d som känns surt att d är så tidigt så går inte o rädda bäbisen om hon inte håller ut ett par veckor till. <3
  • druvan52
    Filli89 skrev 2017-01-29 00:05:19 följande:

Aah tack .. ja d är ju d som känns surt att d är så tidigt så går inte o rädda bäbisen om hon inte håller ut ett par veckor till. <3

Vad jobbigt, håller tummarna att allt blir bättre för dig efter lite antibiotika!