• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Sommarnatt10
    Oktober23 skrev 2017-01-23 11:39:15 följande:

Hej hej.. är det någon som nyligen har varit på RUL och tagit reda på kön? Jag är förväntansfull och räknar ner dagarna till RUL haha.

Har RUL i morgonbitti... hoppas de vill visa upp sig då! iiii
  • Crazy catlady

Vi ska på RUL nästa vecka.. =) Som vi längtar !! :D 
    Hoppas de kan se vad det är för kön.. 

En fråga till er som är i vecka 18-19 och kan känna fosterrörelser.. 
    Hur ofta känner ni av det ? Jag känner kanske varannan eller var tredje dag.. o form av en puff eller fladder.. är det vanligt att det är så sällan i vecka 18-19.. jag blir så nojjig att mini inte lever när man inte känner nått på flera dagar... 

• Newbie84
    Crazy catlady skrev 2017-01-23 13:09:15 följande:

Vi ska på RUL nästa vecka.. =) Som vi längtar !! :D 

Hoppas de kan se vad det är för kön.. 

En fråga till er som är i vecka 18-19 och kan känna fosterrörelser.. 

Hur ofta känner ni av det ? Jag känner kanske varannan eller var tredje dag.. o form av en puff eller fladder.. är det vanligt att det är så sällan i vecka 18-19.. jag blir så nojjig att mini inte lever när man inte känner nått på flera dagar... 

V18 här och känner lite fladder ibland, tror inte det är varje dag för mig. Min moderkaka sitter också i framvägg så då kan det ta lite längre tid. Med förra kände jag sparkar i typ v21-22 tror jag
  • Lee***

Är i vecka 21+0 känner inte heller varje dag. Dock har det blivit lite rättare fr.o.m. Förra veckan. Inga sparkar ännu iaf inte vad jag kan lokalisera. Har livmodern i framvägg

• MartaV
    Fru89 skrev 2017-01-18 22:37:04 följande:

Är i vecka 19 o har känt av "nånting" sen en månad tillbaka. Dom senaste två veckorna har det blivit mer buffande som känns ungefär som nervryck i magen. Mest när jag böjer mig fram o pressar i hop magen, eller på kvällen när jag ligger i sängen o ska sova än så länge. Igår kände jag nog dessutom utanpå magen för första gången. Svårt att avgöra, men hag tror jag! :P haha

vad kul med tjej :) fick också veta att jag har moderkakan i framvägg, så förvånad därför över att känna massa sparkar, mycket mer än jag minns med första barnet.. kanske en riktigt vilding i magen, men trodde det skulle kännas mindre när moderkakan är fram..
  • MartaV

Hej hej.. är det någon som nyligen har varit på RUL och tagit reda på kön? Jag är förväntansfull och räknar ner dagarna till RUL haha.

hade RUL 5/1, fick veta att vi ska ha en till tjej :)
  • Strudel

Jag har sen i fredags ibland så konstiga hugg/ minikrämpor/ blixtaktiga smärtor (svårt att beskriva) typ uppe i slidan, blir jätte orolig! Har försökt prata med min BM men väntar fortfarande på att hon ska ringa tillbaka mig.

Kan ju egentligen vara allt från växtvärk till att nerverna i livmodern går så långt att man känner rörelser så långt ner också.... Eller så är det ngt fel, min livmodertapp håller på ge upp eller ngn konstig infektion? Noooooojig!

Är det kansk någon av er som har känt ngt liknande?

Är 18+3 o livrädd för sent missfall :(

• Malliball

Jag hade RUL idag och vi ska få en alldeles perfekt liten tjej :D Men har nog aldrig varit så nervös som jag var innan hon sa att allt såg bra ut!
  • Hayati

Var på RUL den 17/1 och där fanns en fin liten flicka
  • Mibutanche

Vi var på rul den 19/1 och fick få veta att vi väntar en liten tjej :)