• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Strudel

Lyckad RUL idag, vi kommer också få en liten tjej :)

Så himla roligt att se bebisen! Blev också mycket mer verkligt för sambon.

• ankii

Var på RUL 17/1 vi väntar också en tjej :)

Angående dig som fråga om influensavaccin. Jah tog mitt i v 18. Brukar aldrig ta det vaccinet men tydligen är det stor risk att få lunginflammation om man drabbas av influensa som gravid så jag gick motvilligt till VC och tog den.

• MartaV
    Strudel skrev 2017-01-24 18:45:46 följande:

Kom på en sak, hur många av er har egentligen vaccinerat sig mot säsonginfluensa?

Min BM rekommenderade det ett tag sen men jag var inte så jätte peppad att göra det... Nu är det kanske ändå för sent?

kommer definitivt inte göra det. att ta sprutan är risk i sig att få influensa, det har även varit på nyheter att året vaccin ger dålig skydd, endast 30%.. inte en chans..
  • MartaV
    Strudel skrev 2017-01-24 18:45:46 följande:

Kom på en sak, hur många av er har egentligen vaccinerat sig mot säsonginfluensa?

Min BM rekommenderade det ett tag sen men jag var inte så jätte peppad att göra det... Nu är det kanske ändå för sent?

varken min mamma som är läkare eller kollegor som är sjuksköterskor har tyckt att det är bra ide..
    fattar inte varför andra rekommenderar det egentligen. måste följa landstingets rekommendationer slaviskt, ingen egen åsikt mer än provat.
  • MiniV
    Päärlan skrev 2017-01-25 18:59:49 följande:

Hej! Jag är i vecka 22 och har varit lös i magen i ca 1 vecka. Har någon varit med om det? Bm vet inte va D kan va.. järntabletter har jag tagit under en längre period..

Jag är i vecka 22 och är riktigt kass i magen sedan ett par dagar tillbaka... :(
  • MiniV

Vi var på RUL den 11 januari, fick se den vilde jag känt där inne ganska länge. Jag har moderkakan bak (föga förvånande) och vi blev flyttade till 10/6 (från 11/6), trots att jag trodde vi skulle flyttas åt andra hållet. Gallblåsan var lite stor, men det var tydligen inget problem. Hon frågade i slutet om det var något mer vi ville veta, men det var det ju inte! Flört Så kön vet vi inte den här gången heller! 

För er som är oroliga, jag kände inte mitt första barn förrän vecka 22. Hade moderkakan fram då. Och hon var vild där inne sedan!

Min sambo fick ett par buffar i söndags. Äntligen! Supermysigt när även han får ta del av bebisens rörelser! Hjärta

• Päärlan
    MiniV skrev 2017-01-26 13:20:24 följande:

Jag är i vecka 22 och är riktigt kass i magen sedan ett par dagar tillbaka... :(

Sjukt jobbigt! Tänkte gå till läkaren o kolla det. När jag ringde Bm frågade hon om jag hade sammandragningar av någon konstig anledning. Inte fan vet jag hur d känns haha. Man blev lite orolig
  • elyse
    Päärlan skrev 2017-01-25 18:59:49 följande:

Hej! Jag är i vecka 22 och har varit lös i magen i ca 1 vecka. Har någon varit med om det? Bm vet inte va D kan va.. järntabletter har jag tagit under en längre period..

Nä, men tvärtom mellan v 6-16. :(

Du är inte förkyld?
  • Päärlan
    elyse skrev 2017-01-26 14:49:05 följande:

Nä, men tvärtom mellan v 6-16. :(

Du är inte förkyld?

Inte förkyld ne .. tar du järntabletter?
  • elyse
    Päärlan skrev 2017-01-26 16:24:16 följande:

Inte förkyld ne .. tar du järntabletter?

Nä, inga tillskott förutom de vanliga vitaminerna.