• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Onemore
    Crazy catlady skrev 2017-01-23 13:09:15 följande:

Vi ska på RUL nästa vecka.. =) Som vi längtar !! :D 

Hoppas de kan se vad det är för kön.. 

En fråga till er som är i vecka 18-19 och kan känna fosterrörelser.. 

Hur ofta känner ni av det ? Jag känner kanske varannan eller var tredje dag.. o form av en puff eller fladder.. är det vanligt att det är så sällan i vecka 18-19.. jag blir så nojjig att mini inte lever när man inte känner nått på flera dagar... 

Vi har också nästa vecka..! Så spännande :) är i v.19 och känner inte heller varje dag. Blir också nojig över hur mini mår där inne egentligen, men nu tycker jag mig ana lite "bubblande" igen efter ca en vecka utan. Vi får tro att de bara vänt sig så vi inte kan känna alltid :)
  • MartaV
    Strudel skrev 2017-01-23 15:09:52 följande:

Jag har sen i fredags ibland så konstiga hugg/ minikrämpor/ blixtaktiga smärtor (svårt att beskriva) typ uppe i slidan, blir jätte orolig! Har försökt prata med min BM men väntar fortfarande på att hon ska ringa tillbaka mig.

Kan ju egentligen vara allt från växtvärk till att nerverna i livmodern går så långt att man känner rörelser så långt ner också.... Eller så är det ngt fel, min livmodertapp håller på ge upp eller ngn konstig infektion? Noooooojig!

Är det kansk någon av er som har känt ngt liknande?

Är 18+3 o livrädd för sent missfall :(

Jag har samma ibland. det är obehagligt men normalt, betyder att livmodern växer. :) men kan du inte släppa oron är det alltid bra att prata med sin bm. hoppas hon ringer dig snart :)

• Strudel
    MartaV skrev 2017-01-24 08:36:28 följande:

Jag har samma ibland. det är obehagligt men normalt, betyder att livmodern växer. :) men kan du inte släppa oron är det alltid bra att prata med sin bm. hoppas hon ringer dig snart :)

Tack för svaret! Hade du det genom hela graviditeten?

Får komma på kontroll hos min BM idag så det känns jätte skönt :)
  • MartaV
    Strudel skrev 2017-01-24 08:47:58 följande:
    Tack för svaret! Hade du det genom hela graviditeten?

Får komma på kontroll hos min BM idag så det känns jätte skönt :)
    inte varje dag, men återkommande i perioder, ofta tillsammans med växtvärk. det är ju inte kul. skönt med extra kontroll :)
  • Oktober23

Vad många det är som ska få flickor. Jag har också en jättestark känsla på att jag bär en flicka. Nästa vecka får vi veta.. spännande!

• elyse

Var på RUL idag. Visade en aktiv bebis och moderkakan i bakvägg så det är inte konstigt att jag känner mycket rörelser. Blev framflyttad några dagar från 23:e till 27:e. Var svårt att se kön, men det vi skymtade såg ut som en tjej (Vi har en tjej sedan innan). I så fall blir det en Lydia. Storasyster heter Dahlia.

• Strudel

Vad roligt med så många positiva RUL upplevelser!

Var hos BM idag pga mina återkommande huggande smärtor i slidan typ. Allt verkar precis som det ska, är förmodligen bara den främre fogen som mjuknar och strålar ut. Fick även mätning av livmodertappen som var helt normal också, lång och stängd. Puuuuh så skönt!!!

Hon såg vid mätningen att moderkakan just nu sitter längst ner, hoppas den flyttar på sig.

Imorgon är det för oss dags för RUL! Spännande :) vi vill gärna veta vad det blir om man kan se det.

• Strudel

Kom på en sak, hur många av er har egentligen vaccinerat sig mot säsonginfluensa?

Min BM rekommenderade det ett tag sen men jag var inte så jätte peppad att göra det... Nu är det kanske ändå för sent?

• Päärlan

Hej! Jag är i vecka 22 och har varit lös i magen i ca 1 vecka. Har någon varit med om det? Bm vet inte va D kan va.. järntabletter har jag tagit under en längre period..

• elyse
    Strudel skrev 2017-01-24 18:45:46 följande:

Kom på en sak, hur många av er har egentligen vaccinerat sig mot säsonginfluensa?

Min BM rekommenderade det ett tag sen men jag var inte så jätte peppad att göra det... Nu är det kanske ändå för sent?

Nej, jag hoppade över det. Tycker också att det känns försent nu. Nästa vinter kommer jag att ta.