• FÅblom

Pergotime Hösten 2016

Hej.

Ska på tisdag börja min andre kur med Pergotime, förra cykeln blev de inget plus och mensen kom igår :( så ska börja på nästa kur på tisdag. Ska nu ta en tablett i åtta dagar. Förra månaden såg min gynekolog 2 äggblåsor och övervägde och ge mig en spruta men vågade inte då de ena ägget redan lossnat och han var rädd och störa om det redan var befruktat. Nu hoppas vi på denna gång att det går vägen.

Ni med erfarenhet av pergotime kan ni inte berätta hur lång tid de tog för er om ni behövde komplettera med spruta osv. Vi försökte i ett år innan vi i somras tog steget att få hjälp... visade sig att jag inte hade ägglossning, och sambon hade "lite simmare" men inget som oroade vår gynekolog nu utan han menade att en räckte för de skulle befrukta.. vi längtar så

efter ett barn och blir så besvikna varje gång mensen kommer. Känner mig misslyckad då alla i vår umgängeskrets verkar bli gravida på första försöket. Sitter med tårar i ögonen när jag skriver och känner att livsgnistan försvunnit då mina tankar är hela tiden på bebis och varför jag inte kan få bli mamma.

• Svar på tråden Pergotime Hösten 2016
  • FÅblom
    zion skrev 2016-11-28 19:04:38 följande:

Då hoppas vi att det släpper som det ska. Jag skulle försöka få till det både idag och imorgon :)så finns där alltid någon simmare när ägget kommer.

Jag fick tid för vul den 12 de ( måndag)men tror det kommer vara för sent men då får vi i alla fall en bekräftelse på att ägget har släppt förhoppningsvis. Fast funderar på att ringa och se om det går ändra till den 9 de (feedag) råkade säga fel när han frågade hur lång min cykel va förra månaden , sa att den va 2 dagar längre än va den va men jag skäms över att behöva ringa upp och säga det. Hur hade du gjort? Jag kommer förmodligen ha äl den 10-11

Ja vi får väl mysa till de både idag och i morgon..men att ligga på beställning är ingen höjdare ??

Ja antingen hade jag ringt o bett om fredag annars hade jag kört ägglossningsstickor o sen gått dit på måndag för o få bekräftat via vul att ägget släppt o har de inte släppt om de klyddar som de gör med mig ibland bett om sprutan.
  • zion

Här hemma så är sex schemalagt till cd 14,15,16 sen har vi inte sex på en månad. Väldigt skönt och härligt sex.. haha ne men det är skit att man har sex för att man ska och inte för att man vill.

Alltså den här sprutan har jag inte hört talas om tidigare. Men har jag fattat detta rätt nu?, sprutan gör att ett moget ägg släpper, inget annat? Biverkningar?

• Marie357
    zion skrev 2016-11-24 22:34:56 följande:

Fortfarande ingen mens eller någon mer rosa flytning, blir så förvirrad och besviken på inget händer vare säg det är positivt eller negativt. Men men bim imorgon så kanske vaknar till ett blodbad:p

Detta är vårat första försök. Dottern som blev till med pergotime är 2 år och vi har varit oskyddade sen hon föddes.

Min gyn läkare sa att vi försöker med pergotime och sen när det slutar säljas så blir det letrozol men jag har 4 förpackningar pergotime hemma så det blir väl minst 2 omgångar till.

Vilket försök är ni på? Barn sen innan?

Jag är nu denna månaden på försök 3 med min nya karl. Jag har 3 barn sedan innan där nr 1 blev till på första kuren, nr 2 blev till i paus mellan kurer och min lille son som blev till på 3:e kuren:

Jag var ju hos gyn igår, och för att kolla om det hade blivit någon äggblåsa på min enkel kur på lettrzol. Och japp nog hade det, han var så nöjd när han hittade "bara" en blåsa jämfört med mina 4 st förra månaden, men sedan tittade han en gång till och nog fasen fanns det 2 st. De var lika stora på varsin äggstock.. Men det var okej sade han så nu är det bara på det. Blir det inget denna månaden tycker han att vi ska ta en paus för mig och sedan skriva remiss för spermaprov för sambon.

nouw.com/denöppnakampen
  • Hållis89

Hej på er alla!
    Hoppas det går bra att jag hoppar in denna tråd :)
    Jag har precis avslutat min 4e dubbelkur av pergotime. Första gång fick jag bara äta 1 tablett men på vul tyckte fertilklinken att det var inte som dom ville ha men det såg helt ok men så jag fick börja direkt med dubbeldos. Samma sak igen denna månaden så jag har ätit 2 st dubbeldos här månaden. Alltså jag har börjat med Pergo för 2 mån sedan.
    Efter första eller andra kuren fick jag lämna blodprov för att se om jag hade fått ägglossning o jag har haft det men det blev inget plus :(

Läste i er gamla inlägg då läste jag att några har tydligen fått nån spruta samband med pergotime för att sätta igång ägglossning? Vad är det för nåt spruta?

• FÅblom
    zion skrev 2016-11-29 06:03:20 följande:

Här hemma så är sex schemalagt till cd 14,15,16 sen har vi inte sex på en månad. Väldigt skönt och härligt sex.. haha ne men det är skit att man har sex för att man ska och inte för att man vill.

Alltså den här sprutan har jag inte hört talas om tidigare. Men har jag fattat detta rätt nu?, sprutan gör att ett moget ägg släpper, inget annat? Biverkningar?

Haha precis och idag känner jag inte alls för o ha sex, är dunder förkyld och känner mig febrig... men de är väl bara att köra... tog ett ägglossningstest idsg bara för o se och idag var de ingen glad gubbe men eftersom de var igår får vi köra idsg också sen en paus!!

Inte jag heller men jag fick den sist men inte senna gången. Men helt rätt den gjorde så ett moget ägg släpper. Nej jag kände inga biverkningar alls och har väldigt mycket vi erkningar med Pergo.
  • FÅblom
    Hållis89 skrev 2016-11-29 11:41:31 följande:

Hej på er alla!

Hoppas det går bra att jag hoppar in denna tråd :)

Jag har precis avslutat min 4e dubbelkur av pergotime. Första gång fick jag bara äta 1 tablett men på vul tyckte fertilklinken att det var inte som dom ville ha men det såg helt ok men så jag fick börja direkt med dubbeldos. Samma sak igen denna månaden så jag har ätit 2 st dubbeldos här månaden. Alltså jag har börjat med Pergo för 2 mån sedan.

Efter första eller andra kuren fick jag lämna blodprov för att se om jag hade fått ägglossning o jag har haft det men det blev inget plus :(

Läste i er gamla inlägg då läste jag att några har tydligen fått nån spruta samband med pergotime för att sätta igång ägglossning? Vad är det för nåt spruta?

Välkommen in i tråden :) men de är ju bra du får ägglossning med Pergo nu ska du bara hitta när du har det och mysa till det då!

Ja jag har fått spruta en gång men inte denna gången. Då fick jag de när ägget var 20 mm för att starta ägglossningen eftersom den gjorde så de mogna ägget släppte som jag förstod de. Men denna gången fick jag ingen spruta trotts äggblåsan var lika stor som förra gången jag fick den. Men de blev positivt igår via ägglossningstesten så de borde varit igår ju.
  • Marie357
    FÅblom skrev 2016-11-29 20:34:32 följande:
    Välkommen in i tråden :) men de är ju bra du får ägglossning med Pergo nu ska du bara hitta när du har det och mysa till det då!

Ja jag har fått spruta en gång men inte denna gången. Då fick jag de när ägget var 20 mm för att starta ägglossningen eftersom den gjorde så de mogna ägget släppte som jag förstod de. Men denna gången fick jag ingen spruta trotts äggblåsan var lika stor som förra gången jag fick den. Men de blev positivt igår via ägglossningstesten så de borde varit igår ju.

Blev det positivt igår så ägglossar man mellan 24-48 timmar senare efter det första positiva äl så att säga..

Här var jag hos gyn i måndags och han sade att vi skulle vila och köra på tisdag och torsdag,dock fick jag ont som fan igår under hela dagen så nu blev det bara sex igår. Förmodligen är det helt kört denna månaden.. Men ska sexa till det ikväll med, men räknar med att det ej blir något.

nouw.com/denöppnakampen
  • Madde9023

Jag är inne på min andra omgång med Pergotime. PCO konstaterades redan när jag var 19, är nu 26. Fick börja med dubbeldos och fick 2 äggblåsor, men ingen graviditet. Nu har jag för några dagar sedan slutat med en trippeldos och var idag på ultraljud men inga äggblåsor syntes då (är på dag 11) :(.

Någon som har erfarenhet av att det inte synts något på första ultraljudet , men att äggen sedan växt till sig efter det och fått ägglossning? På min läkare lät det inte som något problem. När man har PCO så kommer ju också ägglossningen (om den kommer) normalt senare än för dem utan PCO l. Ska tillbaka om en vecka och fick rådet att ha sex varje dag under början av nästa vecka, då äggen tydligen kan mogna fort och släppa innan jag hinner tillbaka till henne...

Vet inte vad jag ska tro.

• FÅblom
    Marie357 skrev 2016-11-30 06:50:14 följande:

Blev det positivt igår så ägglossar man mellan 24-48 timmar senare efter det första positiva äl så att säga..

Här var jag hos gyn i måndags och han sade att vi skulle vila och köra på tisdag och torsdag,dock fick jag ont som fan igår under hela dagen så nu blev det bara sex igår. Förmodligen är det helt kört denna månaden.. Men ska sexa till det ikväll med, men räknar med att det ej blir något.

Jag testade positivt på äl i måndags så då sexa vi, skulle senat i tisdags med men låg med feber o förkylning så hade ingen lust... & att vi enbart låg i måndags känns inte som de blir ngt positivt plus med ett ligg, borde legat på tisdagen men var helt orkeslös. Men påmtisdag förmiddag på jobb kände jag en molande värk, så kanske släppte ägget då. Vad tror ni om chanserna då om vinlåg på måndag kväll, kan de bli bebis? misstänker att de inte blev något denna gången heller... men hoppas de blir ett plus. Men ska tillbaka på gyn på tisdag för o se så de släppt. Men de borde de gjort väl?
  • Marie357
    FÅblom skrev 2016-12-01 18:37:04 följande:
    Jag testade positivt på äl i måndags så då sexa vi, skulle senat i tisdags med men låg med feber o förkylning så hade ingen lust... & att vi enbart låg i måndags känns inte som de blir ngt positivt plus med ett ligg, borde legat på tisdagen men var helt orkeslös. Men påmtisdag förmiddag på jobb kände jag en molande värk, så kanske släppte ägget då. Vad tror ni om chanserna då om vinlåg på måndag kväll, kan de bli bebis? misstänker att de inte blev något denna gången heller... men hoppas de blir ett plus. Men ska tillbaka på gyn på tisdag för o se så de släppt. Men de borde de gjort väl?

Jadu här hade jag ju älvärk hela tisdagen och hade sex på kvällen, det är den enda gången då gyn trodde att jag skulle få äl någon dag senare.. och sade att vi kunde vila i måndags. I fredags mös vi till det, men tyvärr gick det lite för fort för sambon så satsen hamnade inte där den skulle om vi säger så..

Vi får se vad som händer!

Ja du borde fått äl

nouw.com/denöppnakampen
Svar på tråden Pergotime Hösten 2016