• FÅblom

Pergotime Hösten 2016

Hej.

Ska på tisdag börja min andre kur med Pergotime, förra cykeln blev de inget plus och mensen kom igår :( så ska börja på nästa kur på tisdag. Ska nu ta en tablett i åtta dagar. Förra månaden såg min gynekolog 2 äggblåsor och övervägde och ge mig en spruta men vågade inte då de ena ägget redan lossnat och han var rädd och störa om det redan var befruktat. Nu hoppas vi på denna gång att det går vägen.

Ni med erfarenhet av pergotime kan ni inte berätta hur lång tid de tog för er om ni behövde komplettera med spruta osv. Vi försökte i ett år innan vi i somras tog steget att få hjälp... visade sig att jag inte hade ägglossning, och sambon hade "lite simmare" men inget som oroade vår gynekolog nu utan han menade att en räckte för de skulle befrukta.. vi längtar så

efter ett barn och blir så besvikna varje gång mensen kommer. Känner mig misslyckad då alla i vår umgängeskrets verkar bli gravida på första försöket. Sitter med tårar i ögonen när jag skriver och känner att livsgnistan försvunnit då mina tankar är hela tiden på bebis och varför jag inte kan få bli mamma.

• Svar på tråden Pergotime Hösten 2016
  • Marie357
    FÅblom skrev 2016-12-15 19:53:56 följande:
    De är mensen, de kom igång ordentligt nu ikväll el de jag tror är mensen behöver tampong i alla fall så då är de mens... ????

Oh håller tummarna för dig, vänta till helgen för skulle du va gravid visas sträcket tydligare då också ju. Så slipper du vara orolig.

Jag hade samma som dig måt illa till o från, varit extremt känslig för dofter och var om i brösten 2 dagar.. så hade hoppats på annat än mens, men inte denna gången heller ???? Men ska ringa i morgon dit vi fått remissen o prata hur vi ska göra med hans spermaprov o så.

Har kvar en kur pergotime så funderar på om jag ska ta en ändå för min gyn har stängt mellan jul o nyår o tror min nästa ägglossning är runt nyår ändå. Men om jag tar tabletterna o kör med ägglossningstest sen borde man ändå kunna köra. Sen tänkte jag fråga honom om letrozol och se hur de funkar för de kanske tar lång tid innan man kommer till på ivf
    Testade på eftermiddagsurin, negativt här.. Men vi får väl se.. Jag har varit skenis ordentligt de sista 2 månaderna och nu denna är det mindre men ja vi får väl se.. Testar igen på söndag om inget har hänt..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Nysig

Fick ingen kur med letrozol den här månaden som gått, hade fått en cysta. Testade med cl ÄL-test och prickade två dagar med max.. Imorse fick jag ett plus på graviditetstestet. Är så chockad och glad och livrädd för missfall på samma gång.. Jag som börjat ställa in mig på att det skulle dröja år.

• Marie357
    Nysig skrev 2016-12-20 22:33:25 följande:

Fick ingen kur med letrozol den här månaden som gått, hade fått en cysta. Testade med cl ÄL-test och prickade två dagar med max.. Imorse fick jag ett plus på graviditetstestet. Är så chockad och glad och livrädd för missfall på samma gång.. Jag som börjat ställa in mig på att det skulle dröja år.

wow grattis.....
    nouw.com/denöppnakampen
  • Newbie84

Stort grattis :)
  • FÅblom

Grattis vilken perfekt julklapp :) håller tummarna att de går vägen :)
  • Sonali

Hej!

Har PCO, Jag tagit min förstakur pergotime i samband med mensen som kom 22 nov.. gjorde grav test förra veckan som visade negativ.. när borde jag göra test igen? Vill inte bli besviken.. hur långt kan cykeln bli med pergo? Normal brukar jag ha allt från 30-50 dagars cykel utan ägglossning.. men med pergo borde man ju hålla sig inom normala intervaller..

• zion
    Sonali skrev 2016-12-25 22:23:55 följande:

Hej!

Har PCO, Jag tagit min förstakur pergotime i samband med mensen som kom 22 nov.. gjorde grav test förra veckan som visade negativ.. när borde jag göra test igen? Vill inte bli besviken.. hur långt kan cykeln bli med pergo? Normal brukar jag ha allt från 30-50 dagars cykel utan ägglossning.. men med pergo borde man ju hålla sig inom normala intervaller..

Vet du om eller när du hade en ev ägglossning? Jag skulle försöka ta test var tredje dag ( jag är test tokig så jag tog redan 4 dagar innan bim ca dag 28 mitt första test och sen varje dag efter det :p) men din bim dag borde vara vilken dag som helst nu :) lycka till
  • Sonali

Tack Zion:)
    Jag tror jag haft ägglossning men minns inte när. Men när man tagit pergo visst kommer det en blödning när det är dax o man nt blivit gravid? Eller kan det vara så att man alltid inte får blödning? Finns det någon intervall med pergo tex att inom max 40 dagar får man mens?

• zion
    Sonali skrev 2016-12-27 09:02:48 följande:

Tack Zion:)

Jag tror jag haft ägglossning men minns inte när. Men när man tagit pergo visst kommer det en blödning när det är dax o man nt blivit gravid? Eller kan det vara så att man alltid inte får blödning? Finns det någon intervall med pergo tex att inom max 40 dagar får man mens?

Jag har alltid fått mens efter pergo (förutom de 2 gångerna jag blev gravid). Min mens har kommit efter ca dag 30-32. Om det har gått längre än 35 dagar hade jag ringt in och kollat med personen som skrev ut
  • Sonali

Det kom lite mörk färgad mens igår:( det rinner inte utan kommer lite när jag torkar mig. Inget färskt alltså. brukar mensen bli så pass sparsam lr kan det vara något annat?
    Tänkte ta gravtest på morgonen och sen börja m pergo igen

Svar på tråden Pergotime Hösten 2016