• FÅblom

Pergotime Hösten 2016

Hej.

Ska på tisdag börja min andre kur med Pergotime, förra cykeln blev de inget plus och mensen kom igår :( så ska börja på nästa kur på tisdag. Ska nu ta en tablett i åtta dagar. Förra månaden såg min gynekolog 2 äggblåsor och övervägde och ge mig en spruta men vågade inte då de ena ägget redan lossnat och han var rädd och störa om det redan var befruktat. Nu hoppas vi på denna gång att det går vägen.

Ni med erfarenhet av pergotime kan ni inte berätta hur lång tid de tog för er om ni behövde komplettera med spruta osv. Vi försökte i ett år innan vi i somras tog steget att få hjälp... visade sig att jag inte hade ägglossning, och sambon hade "lite simmare" men inget som oroade vår gynekolog nu utan han menade att en räckte för de skulle befrukta.. vi längtar så

efter ett barn och blir så besvikna varje gång mensen kommer. Känner mig misslyckad då alla i vår umgängeskrets verkar bli gravida på första försöket. Sitter med tårar i ögonen när jag skriver och känner att livsgnistan försvunnit då mina tankar är hela tiden på bebis och varför jag inte kan få bli mamma.

• Svar på tråden Pergotime Hösten 2016
  • zion

Åt dom sista tabletterna igår så nu denna väntan på äl som förhoppningsvis kommer nästa helg. Blir lite lättare att mysa då man inte behöver komma död hem från jobbet. Vul på fredag och börjar med äl test på tisdag eller onsdag

• Newbie84
    Madde9023 skrev 2016-12-01 10:53:26 följande:

Jag är inne på min andra omgång med Pergotime. PCO konstaterades redan när jag var 19, är nu 26. Fick börja med dubbeldos och fick 2 äggblåsor, men ingen graviditet. Nu har jag för några dagar sedan slutat med en trippeldos och var idag på ultraljud men inga äggblåsor syntes då (är på dag 11) :(.

Någon som har erfarenhet av att det inte synts något på första ultraljudet , men att äggen sedan växt till sig efter det och fått ägglossning? På min läkare lät det inte som något problem. När man har PCO så kommer ju också ägglossningen (om den kommer) normalt senare än för dem utan PCO l. Ska tillbaka om en vecka och fick rådet att ha sex varje dag under början av nästa vecka, då äggen tydligen kan mogna fort och släppa innan jag hinner tillbaka till henne...

Vet inte vad jag ska tro.

Jag gjorde VUL dag 11 äggblåsan var då mkt mindre än vad den borde vara och läkaren trodde att det inte skulle bli något, men sa att vi skulle ha sex ändå i fall att. Nu är jag i v.10 så kör på ni med sexandet :)
  • FÅblom

Hej.

Var hos Gyn idag på vul för o se så äggblåsan släppt. Först trodde han den var kvar, sen när jag berättade om positivt ägglossningstest på måndagen o negativt på tisdagen ändrade han sig lite och tittade igen och trodde de kunde vara vätska runt istället. Men vad innebär de då? Han frågade också om jag opererat blindtarmen men förstod inte riktigt varför, M en svaret på de är nej.

Fick i alla fall med mig en remis till spermatozon på sjukhuset för sambon så vi kan få hjälp med ivf. Men han bad oss avvakta lämna prov om jag skulle vara gravid, annars skulle vi höras efter nyår.

Men vad tror ni?

• zion

Vul i fredags en ägglossning på 18 fick positivt äl test igår och idag. Sexade igår och idag blev det ett misslyckat försök bara (inte lätt att få till det när ingen av oss har någon sex lust). Får hoppas att det räcker med gårdagens. Men jag har lite funderingar.

Blir äl testerna negativa direkt efter att ägget har släppt eller tar det några timmar /dag innan de blir negativa?

Hur lång tid tar det för spermierna att komma till ägget?

Positivt äl test 3 dagar är det normalt? Eller onormalt? Vad beror det på?

Ja lite funderingar så här på kvällskvisten

• Marie357
    zion skrev 2016-12-11 23:10:47 följande:

Vul i fredags en ägglossning på 18 fick positivt äl test igår och idag. Sexade igår och idag blev det ett misslyckat försök bara (inte lätt att få till det när ingen av oss har någon sex lust). Får hoppas att det räcker med gårdagens. Men jag har lite funderingar.

Blir äl testerna negativa direkt efter att ägget har släppt eller tar det några timmar /dag innan de blir negativa?

Hur lång tid tar det för spermierna att komma till ägget?

Positivt äl test 3 dagar är det normalt? Eller onormalt? Vad beror det på?

Ja lite funderingar så här på kvällskvisten

Ägglossningstestet är bara positivt om teststrecken är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.

Detta med spermier är allt ifrån 30 minuter till flera dagar.

nouw.com/denöppnakampen
  • zion
    Marie357 skrev 2016-12-12 21:45:04 följande:

Ägglossningstestet är bara positivt om teststrecken är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.

Detta med spermier är allt ifrån 30 minuter till flera dagar.

Hade pos äl test igår morse senarr på em så var det negativt så antar att det släppte igår. Så nu är det bara att vänta till bim som blir den 26
  • Marie357
    zion skrev 2016-12-13 06:11:32 följande:
    Hade pos äl test igår morse senarr på em så var det negativt så antar att det släppte igår. Så nu är det bara att vänta till bim som blir den 26
    Ägget släpper 18 - 48 timmar efter första positiva ältest..
    nouw.com/denöppnakampen
  • FÅblom

Åh :( fick precis en brun/röd aktig flytning så mensen lär väl komma som den ska i morgon :( hade hoppats på ett plus ju. Men min sambo sa jag intr skulle deppa ihop så får försöka hålla humöret uppe för hans skull. Men ska ringa KK i morgon o höra om proverna min sambo ska lämna & om jag får lämna de samt om de är lång väntetid till ivf

• Marie357
    FÅblom skrev 2016-12-15 12:25:53 följande:

Åh :( fick precis en brun/röd aktig flytning så mensen lär väl komma som den ska i morgon :( hade hoppats på ett plus ju. Men min sambo sa jag intr skulle deppa ihop så får försöka hålla humöret uppe för hans skull. Men ska ringa KK i morgon o höra om proverna min sambo ska lämna & om jag får lämna de samt om de är lång väntetid till ivf

Hoppas inte utan det kanske bara är en liten flytning och sedan uteblir mensen. 

Jag själv vet inte alls vad jag ska göra? Om jag ska testa eller inte.

Haft tidigare cyklar med Letrozol på 36 dagar och 33. Jag är idag på 29, men enligt gyn som kollade mina ägg senast så sade han att detta blir en 28 dagars cykel. Men om man räknar på min älvärk och när min mens kommit så borde det bli till helgen...
    Men har mått lite illa, lite öm i brösten, lite mensvärk, ryggvärk, huvudvärk, men jag vågar inte hoppas så jag tror jag låtsas som ingenting och väntar in mensen..

nouw.com/denöppnakampen
  • FÅblom
    Marie357 skrev 2016-12-15 12:36:47 följande:

Hoppas inte utan det kanske bara är en liten flytning och sedan uteblir mensen. 

Jag själv vet inte alls vad jag ska göra? Om jag ska testa eller inte.

Haft tidigare cyklar med Letrozol på 36 dagar och 33. Jag är idag på 29, men enligt gyn som kollade mina ägg senast så sade han att detta blir en 28 dagars cykel. Men om man räknar på min älvärk och när min mens kommit så borde det bli till helgen...

Men har mått lite illa, lite öm i brösten, lite mensvärk, ryggvärk, huvudvärk, men jag vågar inte hoppas så jag tror jag låtsas som ingenting och väntar in mensen..

De är mensen, de kom igång ordentligt nu ikväll el de jag tror är mensen behöver tampong i alla fall så då är de mens... ????

Oh håller tummarna för dig, vänta till helgen för skulle du va gravid visas sträcket tydligare då också ju. Så slipper du vara orolig.

Jag hade samma som dig måt illa till o från, varit extremt känslig för dofter och var om i brösten 2 dagar.. så hade hoppats på annat än mens, men inte denna gången heller ???? Men ska ringa i morgon dit vi fått remissen o prata hur vi ska göra med hans spermaprov o så.

Har kvar en kur pergotime så funderar på om jag ska ta en ändå för min gyn har stängt mellan jul o nyår o tror min nästa ägglossning är runt nyår ändå. Men om jag tar tabletterna o kör med ägglossningstest sen borde man ändå kunna köra. Sen tänkte jag fråga honom om letrozol och se hur de funkar för de kanske tar lång tid innan man kommer till på ivf
Svar på tråden Pergotime Hösten 2016