• FÅblom

Pergotime Hösten 2016

Hej.

Ska på tisdag börja min andre kur med Pergotime, förra cykeln blev de inget plus och mensen kom igår :( så ska börja på nästa kur på tisdag. Ska nu ta en tablett i åtta dagar. Förra månaden såg min gynekolog 2 äggblåsor och övervägde och ge mig en spruta men vågade inte då de ena ägget redan lossnat och han var rädd och störa om det redan var befruktat. Nu hoppas vi på denna gång att det går vägen.

Ni med erfarenhet av pergotime kan ni inte berätta hur lång tid de tog för er om ni behövde komplettera med spruta osv. Vi försökte i ett år innan vi i somras tog steget att få hjälp... visade sig att jag inte hade ägglossning, och sambon hade "lite simmare" men inget som oroade vår gynekolog nu utan han menade att en räckte för de skulle befrukta.. vi längtar så

efter ett barn och blir så besvikna varje gång mensen kommer. Känner mig misslyckad då alla i vår umgängeskrets verkar bli gravida på första försöket. Sitter med tårar i ögonen när jag skriver och känner att livsgnistan försvunnit då mina tankar är hela tiden på bebis och varför jag inte kan få bli mamma.

• Svar på tråden Pergotime Hösten 2016
  • FÅblom
    zion skrev 2016-11-24 17:31:14 följande:

Hade rosa flytningar imorse ska jag räkna det som mensen första dag eller ska jag vänta tills den verkligen kommer? Det är alltid ett blodbad första dagen i vanliga fall det har bara hänt en gång innan att jag fick rosa flytningar under 2 dagar innan mens3n kom och då var den precis om vanligt och höll i sig i sex dagar som den alltid gör. Hur hade ni gjort?

Jag hade räknat när de var mer än vara rosa flytningar och kalla de mens. Men kommer deb inte innan helgen är slut hade jag tagit ett nytt graviditets test. Håller tummarna för dig att de visst possitivt då.

Har ni försökt få barn länge ?

Vad ska du få för tabletter istället för Pergo nu när de ska sluta tillverkas ?!
  • zion

Fortfarande ingen mens eller någon mer rosa flytning, blir så förvirrad och besviken på inget händer vare säg det är positivt eller negativt. Men men bim imorgon så kanske vaknar till ett blodbad:p

Detta är vårat första försök. Dottern som blev till med pergotime är 2 år och vi har varit oskyddade sen hon föddes.

Min gyn läkare sa att vi försöker med pergotime och sen när det slutar säljas så blir det letrozol men jag har 4 förpackningar pergotime hemma så det blir väl minst 2 omgångar till.

Vilket försök är ni på? Barn sen innan?

• FÅblom
    zion skrev 2016-11-24 22:34:56 följande:

Fortfarande ingen mens eller någon mer rosa flytning, blir så förvirrad och besviken på inget händer vare säg det är positivt eller negativt. Men men bim imorgon så kanske vaknar till ett blodbad:p

Detta är vårat första försök. Dottern som blev till med pergotime är 2 år och vi har varit oskyddade sen hon föddes.

Min gyn läkare sa att vi försöker med pergotime och sen när det slutar säljas så blir det letrozol men jag har 4 förpackningar pergotime hemma så det blir väl minst 2 omgångar till.

Vilket försök är ni på? Barn sen innan?

Att du inte fått din mens ännu är ju ändå positivt tänk om de rosa flyt i gärna var en min blödning?

Ah, blev dottern till efter första kuren också eller? Vad bra tr SU har fler askar henna för de skulle väl sluta tillverkas nu efter årsskiftet ? Jag har också 2 förpackningar hemma så jag kan en gång till i ja Jari kanske men sen har min gyn pratat om ivf. Hade hoppats att slippa de men känns inte så. Det är vårt tredje försök på pergo, och nej jag har inga barn sen tidigare. Vi har försökt i 1 år och 3 månader nu... väntan är Plågsam.
  • zion
    FÅblom skrev 2016-11-25 05:53:27 följande:

Att du inte fått din mens ännu är ju ändå positivt tänk om de rosa flyt i gärna var en min blödning?

Ah, blev dottern till efter första kuren också eller? Vad bra tr SU har fler askar henna för de skulle väl sluta tillverkas nu efter årsskiftet ? Jag har också 2 förpackningar hemma så jag kan en gång till i ja Jari kanske men sen har min gyn pratat om ivf. Hade hoppats att slippa de men känns inte så. Det är vårt tredje försök på pergo, och nej jag har inga barn sen tidigare. Vi har försökt i 1 år och 3 månader nu... väntan är Plågsam.

Dottern blev till på tredje försöket med pergotime (9 de försöket allt som allt).

Mensen kom idag så bim blir på julafton nästa gång:) min gyn läkare sa att han redan trodde att pergotimen va slut men han chansade och när jag frågade på apoteket så visste dom inte ens om att den skulle utgå.

Håller tummarna att ni slipper ivfå då det känns som om det är en krånglig situation men be annars om att få testa letrozol en månad
  • FÅblom
    zion skrev 2016-11-25 18:13:07 följande:

Dottern blev till på tredje försöket med pergotime (9 de försöket allt som allt).

Mensen kom idag så bim blir på julafton nästa gång:) min gyn läkare sa att han redan trodde att pergotimen va slut men han chansade och när jag frågade på apoteket så visste dom inte ens om att den skulle utgå.

Håller tummarna att ni slipper ivfå då det känns som om det är en krånglig situation men be annars om att få testa letrozol en månad

Då hoppas vi på att se blir en bra julklapp iform av ett +.

Ah så då finns de fortfarande hopp att jag kan bli gravid. Tog ett ägglossningstest idag men de visade inget så testar i morgon igen för gyn trodde de kom till helgen. Om jag inte behöver ta en spruta. Ja ivf känns väldigt komplicerat men de får vi ju testa om de inte går på annat sätt. Vi vill ju ha barn.

Vet du vad skillnaden är på Pergo och letrozol?

Ah när jag skulle hämta i oktober fick de beställa för se hade ont om de. Men skönt de inte var problem på Apoteket för dig.
  • zion
    FÅblom skrev 2016-11-25 19:25:01 följande:

Då hoppas vi på att se blir en bra julklapp iform av ett +.

Ah så då finns de fortfarande hopp att jag kan bli gravid. Tog ett ägglossningstest idag men de visade inget så testar i morgon igen för gyn trodde de kom till helgen. Om jag inte behöver ta en spruta. Ja ivf känns väldigt komplicerat men de får vi ju testa om de inte går på annat sätt. Vi vill ju ha barn.

Vet du vad skillnaden är på Pergo och letrozol?

Ah när jag skulle hämta i oktober fick de beställa för se hade ont om de. Men skönt de inte var problem på Apoteket för dig.

Det enda skillnaden skulle vara att det är mindre biverkningar på letrozol om jag fattade det rätt.

Åh håller tummarna att du får ett positivt äl test under helgen :)
  • FÅblom
    zion skrev 2016-11-26 00:16:59 följande:

Det enda skillnaden skulle vara att det är mindre biverkningar på letrozol om jag fattade det rätt.

Åh håller tummarna att du får ett positivt äl test under helgen :)

Ingen glad gubbe varken igår eller idag, men tog jag ut stickan såg sträcket lite starkare ut. Men ska till gyn i morgon så blir kanske en spruta för att få ägget och släppa om det inte släppt. Men är lite osäker vi hade sex igår ska vi mysa till det idagigen eller vi ska avvakta till i morgon om det blir en spruta. Så simmarna är fler kanske...vad hade du gjort ?
  • zion

Fåblom: kanske lite för sent svar men jag tror inte det har sån jätte stor betydelse faktiskt :)

• FÅblom
    zion skrev 2016-11-27 23:27:24 följande:

Fåblom: kanske lite för sent svar men jag tror inte det har sån jätte stor betydelse faktiskt :)

Var hos gyn idag som såg att äggblåsan inte släppt men den var stor nog att släppa idag eller i morgon. Tog ett ägglossningstest nu ikväll som visade glad gubbe.. så vi vet vad vi ska göra ikväll. Men bör man ligga i morgon då också för ägglossningstesten visar väl de två mest fertila dagarna ? De är clearblues....

fick ingen spruta denna gången så får hoppas ägget släpper själv ändå. 'En ska tillsyn igen på tisdag nästa vecka....
  • zion
    FÅblom skrev 2016-11-28 17:30:16 följande:

Var hos gyn idag som såg att äggblåsan inte släppt men den var stor nog att släppa idag eller i morgon. Tog ett ägglossningstest nu ikväll som visade glad gubbe.. så vi vet vad vi ska göra ikväll. Men bör man ligga i morgon då också för ägglossningstesten visar väl de två mest fertila dagarna ? De är clearblues....

fick ingen spruta denna gången så får hoppas ägget släpper själv ändå. 'En ska tillsyn igen på tisdag nästa vecka....

Då hoppas vi att det släpper som det ska. Jag skulle försöka få till det både idag och imorgon :)så finns där alltid någon simmare när ägget kommer.

Jag fick tid för vul den 12 de ( måndag)men tror det kommer vara för sent men då får vi i alla fall en bekräftelse på att ägget har släppt förhoppningsvis. Fast funderar på att ringa och se om det går ändra till den 9 de (feedag) råkade säga fel när han frågade hur lång min cykel va förra månaden , sa att den va 2 dagar längre än va den va men jag skäms över att behöva ringa upp och säga det. Hur hade du gjort? Jag kommer förmodligen ha äl den 10-11
Svar på tråden Pergotime Hösten 2016