• FÅblom

Pergotime Hösten 2016

Hej.

Ska på tisdag börja min andre kur med Pergotime, förra cykeln blev de inget plus och mensen kom igår :( så ska börja på nästa kur på tisdag. Ska nu ta en tablett i åtta dagar. Förra månaden såg min gynekolog 2 äggblåsor och övervägde och ge mig en spruta men vågade inte då de ena ägget redan lossnat och han var rädd och störa om det redan var befruktat. Nu hoppas vi på denna gång att det går vägen.

Ni med erfarenhet av pergotime kan ni inte berätta hur lång tid de tog för er om ni behövde komplettera med spruta osv. Vi försökte i ett år innan vi i somras tog steget att få hjälp... visade sig att jag inte hade ägglossning, och sambon hade "lite simmare" men inget som oroade vår gynekolog nu utan han menade att en räckte för de skulle befrukta.. vi längtar så

efter ett barn och blir så besvikna varje gång mensen kommer. Känner mig misslyckad då alla i vår umgängeskrets verkar bli gravida på första försöket. Sitter med tårar i ögonen när jag skriver och känner att livsgnistan försvunnit då mina tankar är hela tiden på bebis och varför jag inte kan få bli mamma.

• Svar på tråden Pergotime Hösten 2016
  • Marie357

Idag träffade jag min syster som berättade att hon hade drömt om mig i natt. Om att jag var gravid med tvillingar, men dock med mitt ex...

Hon vet ej om att vi försöker..

nouw.com/denöppnakampen
  • Nysig
    Marie357 skrev 2016-11-03 21:37:53 följande:

Idag träffade jag min syster som berättade att hon hade drömt om mig i natt. Om att jag var gravid med tvillingar, men dock med mitt ex...

Hon vet ej om att vi försöker..

Vad roligt!!! Jag håller tummarna för att det blir en sanndröm!
  • Marie357
    Nysig skrev 2016-11-03 21:46:31 följande:
    Vad roligt!!! Jag håller tummarna för att det blir en sanndröm!
    Jag med, eller iallafall 1
    nouw.com/denöppnakampen
  • Nysig

Har ni koll på hur tidigt en kan testa om det gått vägen?! Jag har haft så oregelbunden mens så vet ju inte när jag borde få mens.. Blir cykeln ett visst antal dagar av pergotime?! Vill testa NU! Går runt och känner efter redan och det gör en tokig !

• Marie357
    Nysig skrev 2016-11-05 18:25:54 följande:

Har ni koll på hur tidigt en kan testa om det gått vägen?! Jag har haft så oregelbunden mens så vet ju inte när jag borde få mens.. Blir cykeln ett visst antal dagar av pergotime?! Vill testa NU! Går runt och känner efter redan och det gör en tokig !

Mot en normal cykel sägs det att en pergotime cykel blir lite längre. Jag har haft typ 30-32
    nouw.com/denöppnakampen
  • Nysig
    Marie357 skrev 2016-11-05 22:00:56 följande:

Mot en normal cykel sägs det att en pergotime cykel blir lite längre. Jag har haft typ 30-32

Tack för svar! 30-32 dagar är kortare än vad jag vanligtvis har så det låter bra.. Hoppas på det.
  • Nysig
    Marie357 skrev 2016-11-06 20:50:12 följande:

Jaha, äl+8 idag, öm i nedre delen av ryggen och magen och lite svullen.

Bara att vänta och se..

Spännande!!

Jag har varit svullen och lite öm i magen och har mycket flytningar.. mått illa idag. ÄL +7 Tycker det är jättejobbigt att gå och känna efter såhär och bygga upp förväntningar men helt omöjligt att inte känna efter!!!!
  • Marie357
    Nysig skrev 2016-11-06 21:10:17 följande:
    Spännande!!

Jag har varit svullen och lite öm i magen och har mycket flytningar.. mått illa idag. ÄL +7 Tycker det är jättejobbigt att gå och känna efter såhär och bygga upp förväntningar men helt omöjligt att inte känna efter!!!!
    Jag har normalt med flytningar, men det är just denna ömheten jag känner.. Illamående inget alls...
    nouw.com/denöppnakampen
  • Nysig
    Marie357 skrev 2016-11-07 09:08:06 följande:

Jag har normalt med flytningar, men det är just denna ömheten jag känner.. Illamående inget alls...

Ska försöka att inte tänka eller läsa mer om det innan jag kan testa i helgen. För visst kan en väl testa ett par dagar innan Bim, eller är det bara onödigt?! Vill ju egentligen testa redan idag...
Svar på tråden Pergotime Hösten 2016