• FÅblom

Pergotime Hösten 2016

Hej.

Ska på tisdag börja min andre kur med Pergotime, förra cykeln blev de inget plus och mensen kom igår :( så ska börja på nästa kur på tisdag. Ska nu ta en tablett i åtta dagar. Förra månaden såg min gynekolog 2 äggblåsor och övervägde och ge mig en spruta men vågade inte då de ena ägget redan lossnat och han var rädd och störa om det redan var befruktat. Nu hoppas vi på denna gång att det går vägen.

Ni med erfarenhet av pergotime kan ni inte berätta hur lång tid de tog för er om ni behövde komplettera med spruta osv. Vi försökte i ett år innan vi i somras tog steget att få hjälp... visade sig att jag inte hade ägglossning, och sambon hade "lite simmare" men inget som oroade vår gynekolog nu utan han menade att en räckte för de skulle befrukta.. vi längtar så

efter ett barn och blir så besvikna varje gång mensen kommer. Känner mig misslyckad då alla i vår umgängeskrets verkar bli gravida på första försöket. Sitter med tårar i ögonen när jag skriver och känner att livsgnistan försvunnit då mina tankar är hela tiden på bebis och varför jag inte kan få bli mamma.

• Svar på tråden Pergotime Hösten 2016
  • Nysig

Fortfarande värk som att mensen är på väg men inget.. 
    Blir så rastlös! Vill bara att den kommer nu så jag kan fortsätta med nästa försök! Önskar det gick att skynda på. 
    Förstår inte det här med kaffet. Har bara tvärt slutat känna sug! Kan det vara hormonerna från pergotimen som gör att man sätts lite ur spel!? 
    Samma anledning till ömma och svullna brösten kanske.. 

• Nysig

Idag fick jag min mens CD 33, ÄL +17. Bokade tid direkt så imorgon ska jag in på nytt vul för att få påbörja min andra kur, den här gången med letrozol..

• Nysig
    Marie357 skrev 2016-11-13 17:45:59 följande:

Fortfarande ingen mens, men fick lite ljuusrosa på pappret i morse när jag torkade mig för jag tog i (hård i magen) så då var det inne ifrån slidan så att säga det kom lite. Så här gjorde det även förra månaden när jag fick mensen senare. Dock brukar jag ju alltid vara lös inför mens..

Tuttarna ömmar ännu (det gör de aldrig när jag ska ha mens) och molvärk i korsryggen och det känns som mensen ska komma hela tiden, men inget ännu..

Hur har det gått för dig?!
  • Marie357

Min mens kom idag cd 34, så min cykel blev på 33 dagar.. ringt gyn med så för att kolla då jag ska gå ner i dos ifrån dubbel till enkel. ska vara där den 28/11

nouw.com/denöppnakampen
  • Nysig

Vad tråkigt.. Hoppas det känns ok. Jag var inne på vul idag och då hittades en cysta så jag får inte ta varken pergotime eller letrozol den här månaden. Känns väldigt tråkigt men läkaren trodde att det inte var omöjligt att jsg fick en egen ÄL av mig själv trots allt så får väl hoppas på det.

• Marie357
    Nysig skrev 2016-11-17 20:44:43 följande:

Vad tråkigt.. Hoppas det känns ok. Jag var inne på vul idag och då hittades en cysta så jag får inte ta varken pergotime eller letrozol den här månaden. Känns väldigt tråkigt men läkaren trodde att det inte var omöjligt att jsg fick en egen ÄL av mig själv trots allt så får väl hoppas på det.

Får hålla tummarna att det ändå blir något då. Jag har tagit sista enkla letrozolen så får vi se vad som händer. Men nu har jag fått lite problem vid min klitoris.. Ont och kliar. Funderar på om det kan vara svamp efter mensen nu..
    nouw.com/denöppnakampen
  • FÅblom
    Marie357 skrev 2016-11-23 10:39:31 följande:

Får hålla tummarna att det ändå blir något då. Jag har tagit sista enkla letrozolen så får vi se vad som händer. Men nu har jag fått lite problem vid min klitoris.. Ont och kliar. Funderar på om det kan vara svamp efter mensen nu..

De kan absolut vara svamp de sa min gyn till mig när jag tog första kuren Pergo och också fick de. Tror han sa att de var för de blev ökat hormon och de kunde skapa obalans.

Var hos gyn igår efter att ha ätit pergotime i 7 dagar. Där var en äggblåsa på 14 mm och allt såg bra ut så han rekommenderade att ha roligt fredag & söndag minst då ägglossningen borde ske i helgen. Vet ni om man kan testa med ägglossningstest för och få reda på det eller de blir missvisande när man ätit Pergo ?

Ska tillbaka till gyn på måndag för att se så äggblåsan släppt.. men vi ska även prata om ivf då eventuellt.
  • zion

Hej hoppar in här i tråden. jag har ätit första omgången pergotime. Började direkt på dubbel dos 5 dagar och har bim på fredag. Fick inget vul men fick positivt på äl test för 12 dagar sen (om man nu kan lita på äl test). Grav test imorse var super negativt så hoppet att det blir en bebis är ganska litet, men man vet ju aldrig så lär fortsätta testa varje morgon tills mensen kommit.

• Marie357
    FÅblom skrev 2016-11-23 20:59:56 följande:
    De kan absolut vara svamp de sa min gyn till mig när jag tog första kuren Pergo och också fick de. Tror han sa att de var för de blev ökat hormon och de kunde skapa obalans.

Var hos gyn igår efter att ha ätit pergotime i 7 dagar. Där var en äggblåsa på 14 mm och allt såg bra ut så han rekommenderade att ha roligt fredag & söndag minst då ägglossningen borde ske i helgen. Vet ni om man kan testa med ägglossningstest för och få reda på det eller de blir missvisande när man ätit Pergo ?

Ska tillbaka till gyn på måndag för att se så äggblåsan släppt.. men vi ska även prata om ivf då eventuellt.

Jaså okej ja men då så.. Ska til gyn på måndag så då får han väl kika lite också. 

Jag testar med älstickor nu

nouw.com/denöppnakampen
  • zion

Hade rosa flytningar imorse ska jag räkna det som mensen första dag eller ska jag vänta tills den verkligen kommer? Det är alltid ett blodbad första dagen i vanliga fall det har bara hänt en gång innan att jag fick rosa flytningar under 2 dagar innan mens3n kom och då var den precis om vanligt och höll i sig i sex dagar som den alltid gör. Hur hade ni gjort?

Svar på tråden Pergotime Hösten 2016