• FÅblom

Pergotime Hösten 2016

Hej.

Ska på tisdag börja min andre kur med Pergotime, förra cykeln blev de inget plus och mensen kom igår :( så ska börja på nästa kur på tisdag. Ska nu ta en tablett i åtta dagar. Förra månaden såg min gynekolog 2 äggblåsor och övervägde och ge mig en spruta men vågade inte då de ena ägget redan lossnat och han var rädd och störa om det redan var befruktat. Nu hoppas vi på denna gång att det går vägen.

Ni med erfarenhet av pergotime kan ni inte berätta hur lång tid de tog för er om ni behövde komplettera med spruta osv. Vi försökte i ett år innan vi i somras tog steget att få hjälp... visade sig att jag inte hade ägglossning, och sambon hade "lite simmare" men inget som oroade vår gynekolog nu utan han menade att en räckte för de skulle befrukta.. vi längtar så

efter ett barn och blir så besvikna varje gång mensen kommer. Känner mig misslyckad då alla i vår umgängeskrets verkar bli gravida på första försöket. Sitter med tårar i ögonen när jag skriver och känner att livsgnistan försvunnit då mina tankar är hela tiden på bebis och varför jag inte kan få bli mamma.

• Svar på tråden Pergotime Hösten 2016
  • Marie357
    Nysig skrev 2016-11-07 09:18:51 följande:
    Ska försöka att inte tänka eller läsa mer om det innan jag kan testa i helgen. För visst kan en väl testa ett par dagar innan Bim, eller är det bara onödigt?! Vill ju egentligen testa redan idag...
    Man kan testa ett par dagar innan, men då är det också typ 50% chans att det blir positivt om du är gravid..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Nysig
    FÅblom skrev 2016-10-29 08:00:48 följande:
    Nej vi får se, men då fortsätter ni inte att försöka nu under helgen. Fick du en ny tid eller nya tabletter om du får mens eller hur gjorde de?

Vet inte om mitt ägg släppt ännu, haft lite ont men kan va som man inbillar sig också... ska på vul på tisdag för att se så ägget släppt... sen får vi hoppas men jag tror inte de gick denna gången heller
    Fåblom, hur har det gått för dig?!
  • FÅblom
    Nysig skrev 2016-11-07 17:36:06 följande:

Fåblom, hur har det gått för dig?!

Fortfarande ingen mens, men känt en konstig smärta i magen och brösten är inte ömma men bröstvårtorna är...men min gyn rekommendera mig o vänta till den 10de innan jag testade.. men sambon ville jag skulle testa mig i helgen eftersom vi skulle på fest, de testet var dock negativt. Så känns inte som de kommer förändras till ett plus kanske, men jag hoppas. Har ju flytningar men de är inte så tjocka som vanligt... så vi får se...spännande. Håller tummarna för er också, och att de plussar.
  • Nysig

Vaknade med såååå hårda och ömma bröst. Känner av svanken men inte mer än så. Vågar inte hoppas men gör det ändå. 6 dagar kvar innan jag ska testa.. Känns som en evighet. 

• Nysig

Mina bröst gör väldigt ont och är jättetäppt utan att va förkyld (?!?) men det som är mest påtagligt är att kaffe, som jag vanligtvis älskar smakar såååå illa.

Är jag inte gravid nu funderar jag på om pergotime gör stt en har mer hormoner i kroppen och att ens pms därför blir kraftigare?! Eller är det bara skengravidititet kanske..

ÄL+10 idag. Cd 27. Funderar på att våga testa imorgon.. Ska iväg på släktkalas hela helgen o vore sååå skönt att veta innan.

Hur går det för er?!

• Marie357
    Nysig skrev 2016-11-09 07:06:52 följande:

Mina bröst gör väldigt ont och är jättetäppt utan att va förkyld (?!?) men det som är mest påtagligt är att kaffe, som jag vanligtvis älskar smakar såååå illa.

Är jag inte gravid nu funderar jag på om pergotime gör stt en har mer hormoner i kroppen och att ens pms därför blir kraftigare?! Eller är det bara skengravidititet kanske..

ÄL+10 idag. Cd 27. Funderar på att våga testa imorgon.. Ska iväg på släktkalas hela helgen o vore sååå skönt att veta innan.

Hur går det för er?!

Igår var det 3:e eftermiddag/kvällen som magen var svullen och bubblig. Mina bröst gjorde ont i de hade mer blåa ådror.

Men testade igår 40 minuter efter att jag hade varit på toaletten sist, och detta var på eftermiddagen när jag var på dag 9 - 10 efter äl.. Negativt, så nu väntar jag till helgen..

Men samtidigt som jag är säker är jag lika osäker..

nouw.com/denöppnakampen
  • Nysig
    Marie357 skrev 2016-11-09 09:29:33 följande:

Igår var det 3:e eftermiddag/kvällen som magen var svullen och bubblig. Mina bröst gjorde ont i de hade mer blåa ådror.

Men testade igår 40 minuter efter att jag hade varit på toaletten sist, och detta var på eftermiddagen när jag var på dag 9 - 10 efter äl.. Negativt, så nu väntar jag till helgen..

Men samtidigt som jag är säker är jag lika osäker..

Exakt; samtidigt som jag är säker är jag lika osäker. 
    Låter som jag borde vänta ett par dagar till med att testa då.. Köpte CB test idag och det står på dom att man kan testa 5 dagar innan BIM men... 
    Jag håller tummarna för dig!!!
  • Marie357
    Nysig skrev 2016-11-09 11:52:25 följande:
    Exakt; samtidigt som jag är säker är jag lika osäker. 
    Låter som jag borde vänta ett par dagar till med att testa då.. Köpte CB test idag och det står på dom att man kan testa 5 dagar innan BIM men... 
    Jag håller tummarna för dig!!!

Detta suger, kan inte minnas att jag var likadan med de andra barnen.. eller var jag? Så himla länge sedan. Ja vänta, det är bättre...

Tack det samma..

nouw.com/denöppnakampen
  • FÅblom

Fortfarande ingen mens. Brösten gör inte ont längre och fått flytningar. Tog ett test nu ikväll men de var negativt hade knappt förväntat mig något annat, men väldigt besviken ändå... bara att vänta på mensen nu då och en ny kur Pergo.. ????

Svar på tråden Pergotime Hösten 2016