• jasseking

Ge barnet kall juice?

Hej! 
    Jag har en son på 8 månader, och som ni säkert vet finns det ju juice man kan köpa till barn. Efter att man öppnat juicen måste man ha den i kylen, och min fråga är om det är farligt att låta honom dricka juicen kall efter att den varit i kylen? Måste jag liksom låta den bli varm igen eller går det bra att dricka kallt? 

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ge barnet kall juice?
  • Anonym (J)

Det vet väl alla att det är livsfarligt för barn att dricka kylskåpskall juice ;)

Varför ger man en bebis juice öht?

• Erizajo

Om du menar såna där som är lixom i en påse ska du vet att de är det sämsta du kan ge ett litet barn, det var det första tandläkaren sa till mig när jag kom med min ettåring. Jag har tack och lov aldrig gett sån.

• Anonym (??)
    Erizajo skrev 2016-10-08 19:35:05 följande:

Om du menar såna där som är lixom i en påse ska du vet att de är det sämsta du kan ge ett litet barn, det var det första tandläkaren sa till mig när jag kom med min ettåring. Jag har tack och lov aldrig gett sån.

Vad menar du för juice och varför är det så dåligt?
  • Anonym (??)
    Erizajo skrev 2016-10-08 19:35:05 följande:

Vad menar du för juice och varför är det så dåligt?
  • Vickan I

Fast det är väl ingen nyhet att juice öht är dåligt för tänderna?!

• Vickan I

Juice ger bla frätskador på tänderna. Onödigt utsätta tänderna för det redan tidigt.

• Anonym (S)

För guds skull ge INTE barnet juice från kylen. Det vet väl alla att det är jättefarligt! ;)

Tips: ge inte bebisen juice alls. Vatten är betydligt bättre.

• jasseking
    Anonym (S) skrev 2016-10-08 19:46:14 följande:

För guds skull ge INTE barnet juice från kylen. Det vet väl alla att det är jättefarligt! ;)

Tips: ge inte bebisen juice alls. Vatten är betydligt bättre.

Mitt barn vägrar att dricka vatten, vi är utomlands och det är väldigt varmt här fortfarande och eftersom att det är viktigt att småbarn får i sig vätska även dom så ger jag hellre juice än ingenting! :)
Svar på tråden Ge barnet kall juice?