• jasseking

Ge barnet kall juice?

Hej! 
    Jag har en son på 8 månader, och som ni säkert vet finns det ju juice man kan köpa till barn. Efter att man öppnat juicen måste man ha den i kylen, och min fråga är om det är farligt att låta honom dricka juicen kall efter att den varit i kylen? Måste jag liksom låta den bli varm igen eller går det bra att dricka kallt? 

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ge barnet kall juice?
  • jasseking
    Anonym (M) skrev 2016-10-08 21:40:03 följande:

Klart han inte vill ha vatten när han vet att det finns juice ;) vägrade han vatten innan han fick smaka söta drycker med?

Ja :) varför tror du att jag började med juice? :) 
  • linnéa001

Ett tips om barnet vägrar vatten är spetsa med ersättning. Min dotter drack inte heller vatten i den åldern och efter varje måltid värmde jag vatten som jag hällde lite ersättningspulver i. Minskade ersättningen successivt och till slut drack hon vatten. Men det är förstås inte farligt med juice ibland.

• Anonym (Mjo)
    Anonym (S) skrev 2016-10-08 22:07:48 följande:

Här blir man kallad till tandläkaren vid 1,5.

Jaha, här är det vid 3-års ålder.
  • jasseking
    linnéa001 skrev 2016-10-08 22:44:45 följande:

Ett tips om barnet vägrar vatten är spetsa med ersättning. Min dotter drack inte heller vatten i den åldern och efter varje måltid värmde jag vatten som jag hällde lite ersättningspulver i. Minskade ersättningen successivt och till slut drack hon vatten. Men det är förstås inte farligt med juice ibland.

tack så mycket! ska testa detta :)
  • Seven Costanza

Vi bor i varmt klimat och har en niomånaders. Den vätska bebisar behöver ska de få från bröstmjölk, ersättning eller (i mindre mängd) vatten. Juice är helt onödigt. Ger ni inte ersättning eller ammar alls fortfarande?

• Anonym (??)

Ts, givetvis kan du ge lite juice i vattnet för att få barnet att dricka. Se till att det år juice avsedd för åldern så är det såklart ingen fara.

Bry dig inte om allt moraliserande...

• jasseking
    Seven Costanza skrev 2016-10-08 23:53:12 följande:

Vi bor i varmt klimat och har en niomånaders. Den vätska bebisar behöver ska de få från bröstmjölk, ersättning eller (i mindre mängd) vatten. Juice är helt onödigt. Ger ni inte ersättning eller ammar alls fortfarande?

Han dricker endast ersättning sista måltiden innan han lägger sig, samt första måltiden på morgonen. Annars äter han mat. Ger ni eran nio månaders endast mjölk fortfarande? Låter ni hen inte smaka mat alls? Man får höra på de flesta BVC nu för tiden att det är så barn blir överviktiga.. :) (genom att enbart dricka mjölk/välling)
  • jasseking
    Anonym (??) skrev 2016-10-09 07:44:32 följande:

Ts, givetvis kan du ge lite juice i vattnet för att få barnet att dricka. Se till att det år juice avsedd för åldern så är det såklart ingen fara.

Haha, tack! Självklart ger jag avsedd för hans ålder :)
  • Anonym (?!)

Varför skulle det vara farligt med kall juice? Dricker du också bara rumstempererad juice? Jag är uppriktigt förvånad över din fråga. Själv dricker jag kall juice och än så länge har inget negativt hänt pågrund av det. Däremot tycker jag det är onödigt att vänja små barn vid söta drycker, jag skulle väntat tills barnet frågar efter det själv.

• Anonym (?!)
    Anonym (??) skrev 2016-10-09 07:44:32 följande:

Barnet kan dricka samma juice som vuxna, de små barn förpackningarna är bara ett sätt för företagen att tjäna pengar. Man betalar fem gånger så mycket för dem som för Bravos juice.
Svar på tråden Ge barnet kall juice?