• jasseking

Ge barnet kall juice?

Hej! 
    Jag har en son på 8 månader, och som ni säkert vet finns det ju juice man kan köpa till barn. Efter att man öppnat juicen måste man ha den i kylen, och min fråga är om det är farligt att låta honom dricka juicen kall efter att den varit i kylen? Måste jag liksom låta den bli varm igen eller går det bra att dricka kallt? 

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ge barnet kall juice?
  • Swagger
    Underbara Dotter skrev 2016-10-09 22:20:59 följande:
    Om man nu kan kalla vanlig frukt och ris m.m. för naturmedicin, så ja, det är den som gör att människor i regel verkligen inte får cancer.
    Du säger ju inte bara att det förhindrar begynnelsen av cancer, du säger ju dessutom att det botar dödlig cancer!
  • monkees

Märkligt att det blir så hätsk stämning när mammor (unga?) diskuterar vad som är bäst för barnen. Jag tycker inte man ska fråga så mkt utan göra som man själv känner. Har sett de där "klämmisarna" i butikerna och de verkar vara poppis. Hade jag haft småbarn nu så hade jag köpt dem alldeles säkert MEN inte jämt. Liksom för barn och för vuxna är det bästa rådet att "äta lite av allt med betoning på lite".

• Carabellis kusp
    monkees skrev 2016-10-10 06:30:12 följande:

Märkligt att det blir så hätsk stämning när mammor (unga?) diskuterar vad som är bäst för barnen. Jag tycker inte man ska fråga så mkt utan göra som man själv känner. Har sett de där "klämmisarna" i butikerna och de verkar vara poppis. Hade jag haft småbarn nu så hade jag köpt dem alldeles säkert MEN inte jämt. Liksom för barn och för vuxna är det bästa rådet att "äta lite av allt med betoning på lite".

Fast det där sista stämmer inte alls. Socker och processat kött mår ingen bra av.
  • Underbara Dotter
    Anonym (E) skrev 2016-10-09 22:48:43 följande:
    Hur tolkar du skriven text egentligen? Jag svarade bara på om man kunde göra juice på paprika eller ej, har aldrig gett det förslaget till ts att det är så hon bör göra till sitt barn. Och jag har inte skrivit något om fruktsocker! Vad är det med dig egentligen? Lär dig tolka skriven text och kom tillbaka sen. Att diskutera med dig är lika givande som att diskutera med en hamster.
    Hur tolkar du själv? Jag har inte påstått det du säger att jag har utan FRÅGAT vad du egentligen menar. Jag sitter och undrar Fortfarande varför du tycker att man ska ge juice av paprika framför apelsin när vi vet att barnet inte kommer få i sig lika mycket för det är inte lika gott (och efter sockerhysterin här inne kan man ju visst undra om det är det som är problemet?) Det är tråkigt att diskutera med dig för du kommer inte med länkar och videor och viktiga fakta, vad gör du här inne förutom att sprida negativitet? Behövs folk öht som dig? Anonym fegis...
  • Underbara Dotter
    Uttran skrev 2016-10-10 01:06:47 följande:
    Nej, kroppens pH ändras inte av C- vitamin, ändrar man kroppens pH så dör man, det är bland annat det som sker vid en alholförgiftning.
    Kroppens ph-ändras inte av C-vitamin, men C-vitamin finns endast i basiska livsmedel som bidrar till att ändra PH:n lite grann.. Lite grann räcker för att kroppen ska bli lite mera basisk, så att cancer inte kan utvecklas och rent ut av dör ut, det finns ingen annan förklaring på dessa solskenshistorier när folk blivit fria från cancer med naturlig mat, nobelpris har tagits för denna upptäckt...
  • Underbara Dotter
    Swagger skrev 2016-10-10 02:27:39 följande:
    Du säger ju inte bara att det förhindrar begynnelsen av cancer, du säger ju dessutom att det botar dödlig cancer!
    Innan man får cancer (i förebyggande syfte) kan man äta allt veganskt, ris, bönor, sallad, frukt m.m. Men om man redan har drabbats av cancer så krävs andra åtgärder, då måste allting man äter vara raw food och sprängfyllt med antioxidanter, som nötter, frukt och råa grönsaker, för bästa effekt.

Chris här har botat långgången cancer med ett kostbyte (hittar jag på fortfarande??) :

• Anonym (Mjo)
    Erizajo skrev 2016-10-09 21:42:31 följande:

För att han blev kallad på kontroll som alla andra ettåringar där jag bor

Hur kan det skilja så mycket mellan kommuner? Här är det 3 år som gäller!?
  • 2009
    Underbara Dotter skrev 2016-10-10 09:23:41 följande:
    Innan man får cancer (i förebyggande syfte) kan man äta allt veganskt, ris, bönor, sallad, frukt m.m. Men om man redan har drabbats av cancer så krävs andra åtgärder, då måste allting man äter vara raw food och sprängfyllt med antioxidanter, som nötter, frukt och råa grönsaker, för bästa effekt.

Chris här har botat långgången cancer med ett kostbyte (hittar jag på fortfarande??) :

Ja, du hittar fortfarande på! www.sciencebasedmedicine.org/chris-beat-cancer/
  • Anonym (?!)
    Anonym (Mjo) skrev 2016-10-09 18:52:16 följande:

Näääe, nu får du nog trycka på "visa endast" och visa/citera mig i vilket inlägg jag har skrivit så?

I inlägg 31 skrev du klart och tydligt att du trodde vanlig juice innehåll tillsatt socker: Fast vanlig juice är ju full av socker!?

I fortsättningen kan du själv trycka på visa endast om du inte kommer ihåg vad du själv skriver.
  • monkees
    Carabellis kusp skrev 2016-10-10 07:19:46 följande:
    Fast det där sista stämmer inte alls. Socker och processat kött mår ingen bra av.
    Nej inte om man äter överdrivet mkt. Jag tycker ett liv utan socker vore jättetrist.
Svar på tråden Ge barnet kall juice?