• jasseking

Ge barnet kall juice?

Hej! 
    Jag har en son på 8 månader, och som ni säkert vet finns det ju juice man kan köpa till barn. Efter att man öppnat juicen måste man ha den i kylen, och min fråga är om det är farligt att låta honom dricka juicen kall efter att den varit i kylen? Måste jag liksom låta den bli varm igen eller går det bra att dricka kallt? 

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ge barnet kall juice?
  • jasseking
    Erizajo skrev 2016-10-08 19:35:05 följande:

Om du menar såna där som är lixom i en påse ska du vet att de är det sämsta du kan ge ett litet barn, det var det första tandläkaren sa till mig när jag kom med min ettåring. Jag har tack och lov aldrig gett sån.

Nej jag menar inte sån :) jag är utomlands och det är fortfarande varmt här och han vägrar dricka vatten, eftersom att det är viktigt för dom att också få i sig vätska också kör jag på juice, ungefär såna som finns på en liten glasflaska från hipp!
  • jasseking
    Aileen Allannah skrev 2016-10-08 21:04:16 följande:

Kall juice går såklart bra, jag hade spätt ut den med vatten dock, för att minska på det söta.

Ja självklart blandar jag med vatten, bara att jag har juice också för att det ska smaka lite eftersom att han vägrar dricka vatten :)
  • jasseking
    Vickan I skrev 2016-10-08 19:06:07 följande:

Klart den kan drickas kall, men låter onödigt ge juice öht.

Dock är jag utomlands och det är fortfarande varmt här och eftersom att det även är viktigt för små barn att få i sig vätska kör jag på juice, blandar dock ut det med vatten för att det inte ska vara för sött!
  • Anonym (Mjo)
    Erizajo skrev 2016-10-08 19:35:05 följande:

Om du menar såna där som är lixom i en påse ska du vet att de är det sämsta du kan ge ett litet barn, det var det första tandläkaren sa till mig när jag kom med min ettåring. Jag har tack och lov aldrig gett sån.

Varför gick du till tandläkaren med din ettåring?
  • Anonym (M)

Klart han inte vill ha vatten när han vet att det finns juice ;) vägrade han vatten innan han fick smaka söta drycker med?

• annzah
    Anonym (Mjo) skrev 2016-10-08 21:39:55 följande:
    Ettåringen kanske inte kunde sitta i väntrummet ensam under besöket? 
  • Anonym (Mjo)
    annzah skrev 2016-10-08 21:43:44 följande:

Ettåringen kanske inte kunde sitta i väntrummet ensam under besöket? 

I inlägget låter det ju som att det är ettåringen som ska på tandläkarbesöket..
  • Anonym (S)
    Anonym (Mjo) skrev 2016-10-08 21:39:55 följande:

Här blir man kallad till tandläkaren vid 1,5.
  • Anonym (M)
    Anonym (S) skrev 2016-10-08 22:07:48 följande:

Här blir man kallad till tandläkaren vid 1,5.

Här med.. Eller tandsköterskan, mer för diskussion och information till föräldrarna om tandborstning och vad som är bra/dåligt för tänderna.. barnet får välja tandborste och får en liten barntandkräm varje gång :) bra introduktion till tandläkaren tycker jag
Svar på tråden Ge barnet kall juice?