• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2018-01-18 18:03:46 följande:

Hej på dig! Hur går de för dig? Bamsekram!

Hej,

Jo jag tror att det går bra. Har precis återhämtat mig från magsjuka!!! Blä, men nur det över. Är i v.6 (5+1). Är super svullen!!

Jag såg att du hade jättefina äl tester. Hoppas på bebis nu då. Jag håller verkligen tummarna. Stor kram
  • Orkide
    Marie357 skrev 2018-01-18 05:05:31 följande:

Igår testade jag äntligen + på stickan. Hoppas knodden stannar denna gången

Grattis!!! Härligt!!
  • Målarsasah
    Aylina88 skrev 2018-01-19 15:46:28 följande:

Hej tjejer! Är det vanligt och ha mensvärk 2 dagar efter ägglosning när man går på letrozol?

Jag hade molvärk direkt efter äl förra gången ändå till Bim. denna gång har jag börjat känna lite molvärk och stickningar på äl + 6. Brukar annars inte känna ett s**t förutom när mensen kommer som en käftsmäll. Har hört fler som känt mer av detta under letrozol kur.

Håller tummarna för att de kanske är något som håller på och utvecklas där inne! :)
  • Målarsasah
    Orkide skrev 2018-01-19 15:49:36 följande:

Hej,

Jo jag tror att det går bra. Har precis återhämtat mig från magsjuka!!! Blä, men nur det över. Är i v.6 (5+1). Är super svullen!!

Jag såg att du hade jättefina äl tester. Hoppas på bebis nu då. Jag håller verkligen tummarna. Stor kram

Nämen fy! hört att många har åkt på magsjuka nu närmaste veckan, aldrig roligt!

Men vad kul att de går bra för dig! de är ju faktiskt din tur!

8 dagar kvar till Bim. Längtar!! Har beslutat mig för att faktiskt vänta på mensen denna gång och inte hålla på och testa i förväg.... får se om de håller haha! Men man hoppas ju på att de faktiskt tog sig denna gång!

Ska på bröllop i sommar och vill såååååå gärna ha en mage då haha :'D
  • orzia1
    3villbli4 skrev 2018-01-17 22:46:50 följande:
    Hon är 22 mån ca, vi har tänkt amma ett tag till. Skulle gärna vilja försöka på egen hand innan vi väljer att göra ett FET med de embryon vi har i frysen. Vi har ju ändå 3 barn, två gemensamma med hjälp av IVF/FET. Men jag har ingen egen äl vare sig jag ammar eller ej. Fått en mens, och innan det äl såklart, efter henne och det var nu nyligen. Är på dag 16 idag. Var in på gyn idag för kraftiga buksmärtor och jag hoppades på äl, men icke. Bara massa små blåsor i äggstockarna :( Jag behöver opereras och sen sätta in hormonspiral, men operationen vill de inte göra förrän vi vet säkert att det inte blir fler barn. Jag känner att då vill jag nog ha en till för att sen anse oss färdiga. Men någon hjälp att få äl medan jag ammar får jag nog inte av dem. De brukar tycka att amningen ska avslutas först. Men Pergo har ju slutat säljas som jag förstår det. Letrozole har jag hemma men vill inte ta om det kan skada barnet såklart. Läste att du ammar? Vad har du fått för svar ang Letrozole just?
    Jag fick det svaret ang letrozol, menar att det finns olika tillverkare av letrozol så vet int om ngn är ok att amma på...

Jag ammade när jag ville börja med letrozol,men de skrev int ut, hade pergotime hemma som jag tog när jag knappt ammade, läste på engelska sidor att barnet ej tar skada av pergotime, min mjölk försvann sen,men för mig var det inget problem, då vi knappt ammade.
  • orzia1
    Aylina88 skrev 2018-01-19 15:46:28 följande:

Hej tjejer! Är det vanligt och ha mensvärk 2 dagar efter ägglosning när man går på letrozol?

Ja det kan vara ägglossnings smärtor
  • Aylina88
    orzia1 skrev 2018-01-19 17:34:00 följande:

Okej håller ägglosning smärtor i så länge :( haft så sen 14 januari.
  • Aylina88
    orzia1 skrev 2018-01-19 17:34:00 följande:

Fick de förklarat av en i gruppen det kan var på grund av letrozol
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2018-01-19 16:20:38 följande:

Nämen fy! hört att många har åkt på magsjuka nu närmaste veckan, aldrig roligt!

Men vad kul att de går bra för dig! de är ju faktiskt din tur!

8 dagar kvar till Bim. Längtar!! Har beslutat mig för att faktiskt vänta på mensen denna gång och inte hålla på och testa i förväg.... får se om de håller haha! Men man hoppas ju på att de faktiskt tog sig denna gång!

Ska på bröllop i sommar och vill såååååå gärna ha en mage då haha :'D

Varje plus jag fått har jag fått antingen på BIM eller dagarna efter. Jag hejjer verkligen på dig och er alla andra. Jag är hejjaklacken ni inte hör <3

Kraaam
  • Lillatjejen1992
    Aylina88 skrev 2018-01-19 18:14:59 följande:

Okej håller ägglosning smärtor i så länge :( haft så sen 14 januari.

Jag har ont från ägglossning fram till mens och fick ännu jobbigare smärtor av letrozole :/ Har förvisso pco.
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera