3villbli4 skrev 2018-01-17 22:46:50 följande:
Hon är 22 mån ca, vi har tänkt amma ett tag till. Skulle gärna vilja försöka på egen hand innan vi väljer att göra ett FET med de embryon vi har i frysen. Vi har ju ändå 3 barn, två gemensamma med hjälp av IVF/FET. Men jag har ingen egen äl vare sig jag ammar eller ej. Fått en mens, och innan det äl såklart, efter henne och det var nu nyligen. Är på dag 16 idag. Var in på gyn idag för kraftiga buksmärtor och jag hoppades på äl, men icke. Bara massa små blåsor i äggstockarna :( Jag behöver opereras och sen sätta in hormonspiral, men operationen vill de inte göra förrän vi vet säkert att det inte blir fler barn. Jag känner att då vill jag nog ha en till för att sen anse oss färdiga. Men någon hjälp att få äl medan jag ammar får jag nog inte av dem. De brukar tycka att amningen ska avslutas först. Men Pergo har ju slutat säljas som jag förstår det. Letrozole har jag hemma men vill inte ta om det kan skada barnet såklart. Läste att du ammar? Vad har du fått för svar ang Letrozole just?
Jag fick det svaret ang letrozol, menar att det finns olika tillverkare av letrozol så vet int om ngn är ok att amma på...
Jag ammade när jag ville börja med letrozol,men de skrev int ut, hade pergotime hemma som jag tog när jag knappt ammade, läste på engelska sidor att barnet ej tar skada av pergotime, min mjölk försvann sen,men för mig var det inget problem, då vi knappt ammade.