• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • 3villbli4
    orzia1 skrev 2018-01-17 20:47:59 följande:

Till mig sa de att mjölken kan försvinna el minska väldigt mkt. Men det finns ju olika märken osv så bäst är o prata med gyn. Hur gammal är dottern?

Hon är 22 mån ca, vi har tänkt amma ett tag till. Skulle gärna vilja försöka på egen hand innan vi väljer att göra ett FET med de embryon vi har i frysen. Vi har ju ändå 3 barn, två gemensamma med hjälp av IVF/FET. Men jag har ingen egen äl vare sig jag ammar eller ej. Fått en mens, och innan det äl såklart, efter henne och det var nu nyligen. Är på dag 16 idag. Var in på gyn idag för kraftiga buksmärtor och jag hoppades på äl, men icke. Bara massa små blåsor i äggstockarna :( Jag behöver opereras och sen sätta in hormonspiral, men operationen vill de inte göra förrän vi vet säkert att det inte blir fler barn. Jag känner att då vill jag nog ha en till för att sen anse oss färdiga. Men någon hjälp att få äl medan jag ammar får jag nog inte av dem. De brukar tycka att amningen ska avslutas först. Men Pergo har ju slutat säljas som jag förstår det. Letrozole har jag hemma men vill inte ta om det kan skada barnet såklart. Läste att du ammar? Vad har du fått för svar ang Letrozole just?
  • AniCase
    Målarsasah skrev 2018-01-13 16:22:10 följande:

Hej

Jag är inne på min andra kur men har lärt mig lite under denna tiden.

Letrozol går ur kroppen fort efter du slutat ta dom. Dom ger ju en push till att få äggen att växa, dock är de inte säkert att man ägglossar. Det finns dock sprutor till de.

Jag hade molvärk efter äl förra gången men denna gång har jag haft sedan 3e tabletten. Får för mig att man "känner" allt mer med letrozol. Tycker till och med att sexet känns mer.

Jag får äl som man ska ha äl dvs ca 28 dagar av letrozol. Annars har jag en totalt rubbad cykel på mellan 24-39 dagar så letrozolen får ju cykeln att bli bättre beroende på vilket problem man har.

Har du konstaterad äl varje månad borde du inte äta letrozol för den hjälper dig bara att på till ett/fler mogna ägg inför äl.

vilken dag är du på nu och när tror din gyn att du ska ha äl?

Hur lång är din cykel egentligen utan letrozol?

Hej Målarsasah!

Pratade med min gynekolog igår och han sa att man brukar inte ha molande värk av letrozol men att de kunde bero på spolningen jag gjorde samma dag som jag började med tabletterna.

Min gynekolog kollade igår och hade ett ägg på 21mm som antingen skulle släppa igår kväll eller idag på morgonen och som såg ut att vara påväg att släppa när som :)

Alla värden såg jättebra ut och de hittade inget fel på mig.

Så de var bara att köra på igår så får vi hoppas att de blir ett plus denna gång :)

Vanligtvis har jag en cykel på 28 dagar och äl på dag 15.

Så beräknad mens är den 1 februari.
  • Målarsasah
    AniCase skrev 2018-01-18 06:08:31 följande:

Hej Målarsasah!

Pratade med min gynekolog igår och han sa att man brukar inte ha molande värk av letrozol men att de kunde bero på spolningen jag gjorde samma dag som jag började med tabletterna.

Min gynekolog kollade igår och hade ett ägg på 21mm som antingen skulle släppa igår kväll eller idag på morgonen och som såg ut att vara påväg att släppa när som :)

Alla värden såg jättebra ut och de hittade inget fel på mig.

Så de var bara att köra på igår så får vi hoppas att de blir ett plus denna gång :)

Vanligtvis har jag en cykel på 28 dagar och äl på dag 15.

Så beräknad mens är den 1 februari.

Spännande de kan nog stämma med spolningen, jag gjorde min spolning i mitten av november så de är mycket möjligt att de är därför man "känner mer"

Vad kul att du hade ett fint ägg som ska släppa!

Jag hade ett på 15mm och ett på 11mm på dag 10 och de skulle släppa i lör/söndags. fick starkt utslag på stickan på lördagen.

Håller tummarna för oss att de funkar denna gång! :)

min cykeln blev ju konstig så fort vi började försöka så från att ha en på prick 32 dagar till 24-39. men med letrozol har jag haft 28 så de känns ju bra! Har beräknad BIM 27-28e :)
  • Målarsasah
    Marie357 skrev 2018-01-18 05:05:31 följande:

Igår testade jag äntligen + på stickan. Hoppas knodden stannar denna gången

Vad kul!! Grattis!! har du känt av något ? :)
  • Målarsasah
    Orkide skrev 2018-01-10 18:53:31 följande:

Tack alla för era gratulationer.

Jag kommer hänga kvar i tråden, i bakgrunden och hejja på er (om jag får). Så har ni en fråga direkt till mig så kommer jag svara annars kommer jag vara lite osynlig.

Ni har verkligen stöttat mig när jag inte kunnat själv. Jag håller verkligen alla tummar jag kan för att ni ska få era plus. Stor kram till er!

Hej på dig! Hur går de för dig? Bamsekram!
  • Marie357
    Målarsasah skrev 2018-01-18 07:16:24 följande:
    Vad kul!! Grattis!! har du känt av något ? :)

Tack snälla!

Du menar symtomer? Hade svamp en vecka innan BIM, ont i korsryggen, Molvärk i tjejmagen, halsbränna och magkatarr. bara en känsla...

nouw.com/denöppnakampen
  • Målarsasah
    Marie357 skrev 2018-01-19 05:10:40 följande:

Tack snälla!

Du menar symtomer? Hade svamp en vecka innan BIM, ont i korsryggen, Molvärk i tjejmagen, halsbränna och magkatarr. bara en känsla...

Fasen vad spännande! kul att se fler i denna tråd få ett plus! Får en annan att hålla uppe hoppet lite :)
  • Marie357
    Målarsasah skrev 2018-01-19 07:02:29 följande:
    Fasen vad spännande! kul att se fler i denna tråd få ett plus! Får en annan att hålla uppe hoppet lite :)
    Ja visst har det! Även om det tog längre tid denna gången + ett mf imellan så är jag ändå glad att Letrozole finns..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Aylina88

Hej tjejer! Är det vanligt och ha mensvärk 2 dagar efter ägglosning när man går på letrozol?

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera