Målarsasah skrev 2018-01-13 16:22:10 följande:
Hej
Jag är inne på min andra kur men har lärt mig lite under denna tiden.
Letrozol går ur kroppen fort efter du slutat ta dom. Dom ger ju en push till att få äggen att växa, dock är de inte säkert att man ägglossar. Det finns dock sprutor till de.
Jag hade molvärk efter äl förra gången men denna gång har jag haft sedan 3e tabletten. Får för mig att man "känner" allt mer med letrozol. Tycker till och med att sexet känns mer.
Jag får äl som man ska ha äl dvs ca 28 dagar av letrozol. Annars har jag en totalt rubbad cykel på mellan 24-39 dagar så letrozolen får ju cykeln att bli bättre beroende på vilket problem man har.
Har du konstaterad äl varje månad borde du inte äta letrozol för den hjälper dig bara att på till ett/fler mogna ägg inför äl.
vilken dag är du på nu och när tror din gyn att du ska ha äl?
Hur lång är din cykel egentligen utan letrozol?
Hej Målarsasah!
Pratade med min gynekolog igår och han sa att man brukar inte ha molande värk av letrozol men att de kunde bero på spolningen jag gjorde samma dag som jag började med tabletterna.
Min gynekolog kollade igår och hade ett ägg på 21mm som antingen skulle släppa igår kväll eller idag på morgonen och som såg ut att vara påväg att släppa när som :)
Alla värden såg jättebra ut och de hittade inget fel på mig.
Så de var bara att köra på igår så får vi hoppas att de blir ett plus denna gång :)
Vanligtvis har jag en cykel på 28 dagar och äl på dag 15.
Så beräknad mens är den 1 februari.