BIM December 2016
Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December?
För oss blir det första försöket, andra barnet.
Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December?
För oss blir det första försöket, andra barnet.
Jag får också samma tankar om att "vi kommer aldrig få barn" sjukt jobbiga tankar och kanske för tidigt att tänka så men man är ju inte direkt positiv inför BIM längre som de första månaderna. Nu förbereder jag mig på att bli depp :/.. Jag förstår dig, har också försökt dölja mycket för min sambo men när gråten kommer så kommer den och har haft mina stunder då han fått sitta och trösta mig. Däremot vet både min och hans familj att vi försökt länge, har liksom snackat om barn i snart 1 1/2 år och om vilken barnvagn jag ska ha osv.. Dock pratar jag inget om de längre för att jag blir så nere av barnsnack. Känns som det inte är lönt att prata om någon som inte kommer hända på länge. Men förhoppningsvis snart..
Min sambo får också prestationsångest och tyvär har det varit en av anledningarna tror jag att inget hänt, jag kan liksom göra det på beställning för man vill ju inte missa någon dag runt äl, men min sambo har mycket svårt för de. Berättar inte när äl är men han fattar ju det när jag kommer en viss varje månad och försöker haha. Pluss att han har räknat ut när det är dags haha..
Va bra att du också ska köra en utredning, jag ångrar mig bara att jag inte ringde tidigare för jag känner att det är så lång tid kvar till mitten av Januari :( Men skönt att ha den bokad men man vill ju bara få hjälp så man kan få de där plusset någon gång!!
Men jag hoppas att vi kanske, kanske kan få det detta året, vore ju absolut de bästa avslutet på 2016 :)
Intressant att höra hur era andras sambos/män reagerar. Jag tror nog att min sambo eventuellt också känt av lite prestationsångest, i alla fall nu vid tredje försöket. Blir ju också lätt lite oromantiskt för båda när man `måste` få till det trots att man är trött, stressad eller dylikt. Vi tog dock in humorn i sovrummet igår vilket helt klart lättade upp stämningen! Jag känner mest att det blir mycket fokus i huvudet på symtom, sökande på nätet osv. Svårt att låta bli.
Nästan så att julförberedelserna/julglädjen hamnar i bakgrunden bara för att man väntar på BIM.
Bim idag och att PLUS!!!!! Efter 7 månaders försök!!!
En fråga till er som fått barn förut (jag kommer inte ihåg hur det va för mig..)
När ni fick tillbaka mensen efter förlossningen, vad cykeln direkt då som den brukar?
En fråga till er som fått barn förut (jag kommer inte ihåg hur det va för mig..)
När ni fick tillbaka mensen efter förlossningen, vad cykeln direkt då som den brukar?
För först gången på våra 6 försök till syskon till vår dotter känner jag mig nedslagen av att det inte tagit sig... Tänker varför det inte sker något. Vi har prickat helt rätt med äl minst 4 av dessa månader men ändå nada :( Är på äl+6 idag då jag tog ett äl-test som var supernegativt och tänker att det inte blev npgot denna månad heller fastän inte Bim är förrän om ca en vecka. Men tänker att bågot symtom borde man väl ha eller kan det vara för tidigt? Är dock nesstämd och pms-IG idag och det brukar jag sällan vara så här långt innan mens men vad vet jag.. ville bara beklaga mig lite.
På nåt sätt skönt ändå att vara här inne och prata med andra i samma sits. Man önskar ju ingen annan samma skit som man själv har. Men en liten tröst är det att man inte är ensam. Vi är ju verkligen typ exakt i samma situation. Man sambo fattar nog också när jag helt plötsligt vill mysa massa på vardagar vilket jag sällan orkar annars. Och så funkar det inte för honom och så håller han på och ber om ursäkt =/ Innan vi började försöka skaffa barn kom han nästan aldrig i mig, så ett litet framsteg ät det iaf att det funkar ibland. Problemet är att det ALDRIG går 2 dagar i rad och sällan varannan dag heller. Så vi måste verkligen pricka äl och med en oregelbunden cykel är det inte helt lätt. Försökt med äl-stickor men funkade bara sådär (blev aldrig max så fick ändå inte reda på exakt dag. Får gå på mina flytningar och hoppas på det bästa)
Denna månad fick vi dock till det dagen innan äl så har en liten liten förhoppning ändå =) Men känner inga symtom alls...
Trolig BIM i dagarna (oregelbunden cykel). Idag har jag känt att jag troligtvis ska få mens, så tänkte att det var kört denna månad med. Mer än ett år har gått sedan missfallet och sedan har inget hänt, har varit så jävla jobbigt! Har inte kunnat pricka alla månader. Men vilket år..har verkligen mått skit av detta vi båda.
Testade lite slentrianmässigt efter jobbet idag och räknade med blankt test som vanligt. Men det är svagt men tydligt POSITIVT! Ska hålla mig några timmar nu och testa igen. Kan det verkligen vara sant är vad jag tänker..
Enda skillnaden denna månad är att jag tog Munkpeppar fram till strax efter ägglossning.
Nu är mensen snart slut, imorgon är sista dagen. Sen är det dags att börja med försök tre! Har ganska kort cykel, brukar ha äl på cd 12-14, så borde vara runt den 15e-17e december och bim runt 27e december. Hoppas jag får fira in nya året med det bästa beskedet man kan få!
Någon som ska testa sig snart eller vet om man ser testlinjen på ett simpelt Rfsu test på kanterna av testet redan innan man gör testet? Alltså om man tittar från sidan. Är det rött både där kontrollstrecket och testlinjen är, som små prickar typ. Förstår ni hur jag menar?
Har precis tagit ett test som jag upplever som negativt. Men det är två röda prickar längst ut på kanten där testlinjen ska dyka upp. Så då började jag fundera på om de var där från början.
Jag hoppas ni förstår hur jag menar! ;)