• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2016-12-07 13:37:27 följande:

3:e året med försök på syskon till vår 8-åring.

Ev ÄL imorrn, BIM 22-23/12..

Håller tummarna för världens bästa julklapp..

Ågren för vilken sketjul det blir om mensen dyker upp igen..

Suck

Exakt samma tankar för mig...ett års försök på första gemensamma barnet här. Har två barn på 5 och 9 år sen innan...

Har BIM på julafton...tur jag alltid testar innan så jag vet om jag ska vara besviken redan lite innan...även om jag vet man kraschar när mensen väl är ett faktum även om man vet det redan innan...

• Tussilago6

Åhh, jag tog ett test imorse på bim -5, negativt, men nyss på lunchrasten tittade jag igen och då kunde jag se nåt suuuupersvagt! Jag VET att det inte gills, men jag har analyserat många test under mina åtta månader av försök och bara fått så en gång förut och då fick jag ett svagt plus morgonen efter! Tyvärr slutade det i tidigt missfall. Samtidigt så läser jag om många som får torkstreck så jag törs absolut inte ta ut nåt i förskott, men hoppet tändes iaf! Till saken hör att jag faktiskt har riktiga graviditetssymtom denna månad; riktig molvärk, spänningar i tuttarna och illamående de senaste dagarna. Men, det kan också betyda att jag faktiskt blivit galen på riktigt efter allt symtomletande... Men håll gärna en tumme för mig imorgonbitti!

• Nykär15
    Tussilago6 skrev 2016-12-07 13:53:26 följande:

Åhh, jag tog ett test imorse på bim -5, negativt, men nyss på lunchrasten tittade jag igen och då kunde jag se nåt suuuupersvagt! Jag VET att det inte gills, men jag har analyserat många test under mina åtta månader av försök och bara fått så en gång förut och då fick jag ett svagt plus morgonen efter! Tyvärr slutade det i tidigt missfall. Samtidigt så läser jag om många som får torkstreck så jag törs absolut inte ta ut nåt i förskott, men hoppet tändes iaf! Till saken hör att jag faktiskt har riktiga graviditetssymtom denna månad; riktig molvärk, spänningar i tuttarna och illamående de senaste dagarna. Men, det kan också betyda att jag faktiskt blivit galen på riktigt efter allt symtomletande... Men håll gärna en tumme för mig imorgonbitti!

Spännande! Vilket märke på test använde du?

Jag har alltid använt testlagrets och de gånger jag anat nåt även efter det har torkat så har det stämt för mig. Så håller tummarna för detsamma för dig!

• Tussilago6
    Nykär15 skrev 2016-12-07 14:36:35 följande:

Spännande! Vilket märke på test använde du?

Jag har alltid använt testlagrets och de gånger jag anat nåt även efter det har torkat så har det stämt för mig. Så håller tummarna för detsamma för dig!

Testlagret här med! Låter lovande! Tack för tummarna!
  • Nykär15
    Tussilago6 skrev 2016-12-07 14:49:54 följande:
    Testlagret här med! Låter lovande! Tack för tummarna!
    Åh spännande, ta ett nytt i morgon, borde synas mer då om det är nåt!
  • emlavinga

Kalas, flera som hoppas på världens bästa julklapp, hoppas det går vägen för alla med massor av plus. 

• anonymis3ns

Förutsatt att både jag och min kille är friska och har bra kvalitet på både ägg och spermier, och kan bli gravida(vilket vi vet då jag haft MA vid min förra graviditet), vilka faktorer är det som kan göra att inte ägget befruktas om man prickar ägglossningen? Det verkar som att vi prickat in den, men skulle vara intresserat att höra om chansen att bli gravid samt vilka faktorer som kan spela in att det inte blir något.

Tack på förhand! :)

• mixXi
    anonymis3ns skrev 2016-12-07 16:24:46 följande:

Förutsatt att både jag och min kille är friska och har bra kvalitet på både ägg och spermier, och kan bli gravida(vilket vi vet då jag haft MA vid min förra graviditet), vilka faktorer är det som kan göra att inte ägget befruktas om man prickar ägglossningen? Det verkar som att vi prickat in den, men skulle vara intresserat att höra om chansen att bli gravid samt vilka faktorer som kan spela in att det inte blir något.

Tack på förhand! :)

Jag som läst medicin vet hur sjukt det är att en spermie och ett ägg kan bli ett barn öht. Så många faktorer som ska klaffa för att det ska funka. Alla celldelningar etc. Minsta kromosomfel eller missbildning leder i princip alltid till missfall. Många så tidigt att man inte märker graviditeten för att det inte ens fäster i livmodern och sen kommer ut med mensen (enstaka kromosomavvikelser t.ex trisomi 21/downs syndrom leder dock till livsdugligt foster)

Sen ska just den spermien som npr fra först och ägget som släpps vara av god kvalitet etc etc.

Så egentligen är det inte alls konstigt att det inte tar sig trots många försök...=/

Är på äl+9 idag. Har haft en skum molande känsla i ryggslutet. Har aldrig det annars varken vid äl eller mens. Kan ju typ bara vara ryggvärk också =p Någon som haft det så när man varit gravid? I övrigt inga gravidsymtom alls

Funderar på nätet jag ska våga testa...
  • lillagumman85
    Tussilago6 skrev 2016-12-07 13:53:26 följande:

Låter lovande!!

Jag håller mina tummar ska du veta.

Jag tog ett nytt test i morse och det kom fram ett ännu tydligare plus än igår. Tror på er denna månad med.
  • Livetsgång
    mixXi skrev 2016-12-07 16:47:48 följande:
    Jag som läst medicin vet hur sjukt det är att en spermie och ett ägg kan bli ett barn öht. Så många faktorer som ska klaffa för att det ska funka. Alla celldelningar etc. Minsta kromosomfel eller missbildning leder i princip alltid till missfall. Många så tidigt att man inte märker graviditeten för att det inte ens fäster i livmodern och sen kommer ut med mensen (enstaka kromosomavvikelser t.ex trisomi 21/downs syndrom leder dock till livsdugligt foster)

Sen ska just den spermien som npr fra först och ägget som släpps vara av god kvalitet etc etc.

Så egentligen är det inte alls konstigt att det inte tar sig trots många försök...=/

Är på äl+9 idag. Har haft en skum molande känsla i ryggslutet. Har aldrig det annars varken vid äl eller mens. Kan ju typ bara vara ryggvärk också =p Någon som haft det så när man varit gravid? I övrigt inga gravidsymtom alls

Funderar på nätet jag ska våga testa...
    Har också studerat medecin.. Fick lära mig hur cellens uppbyggnad är samt alla X och Y kromosomer m:m och bildning och cellfördelningar.. Hua det va vetenskap av stor grad bara att läsa det men ack så intressant ^_^ 

Som du säger ja allt ska klaffa in och det sker många olika saker innan ens ägget ska fästa. Bara att ta sig till livmodern är en hel vetenskap att lära sig.

Är på ÄL+ 12 men som du jag har också skum känsla. Molvärk magen som då och då går bak till ryggslut. sen trötthet, halsbränna, rapningar, gaser m:m vilket jag absolut inte hade innan min förra mens, huvudvärk och nada motivation samt mer hungrig och törstig. 

Testade idag men får som sagt bara skugga ska få hem TL test imorgon för nu har jag graviditetskollens tester men man har ju hört att dom är ENORMT sega. Dock har jag aldrig fått skuggor på de förr så man börjar ana nått. 

Enligt kalender/appar är jag på BIM- 3
    Om jag ska gå efter min egen cykel är jag på BIM- 4/5
Svar på tråden BIM December 2016